McLaren se ve snaze opět bojovat i mistrovské tituly rozhodl přistoupit agresivněji k návrhu nového vozu MP4-25 než tomu bylo v případě jeho předchůdců.
McLaren si bere ponaučení z letošní lekce, kdy se zpočátku potácel na dně mezi nejhoršími týmy, ale v níž se během roku vzchopil až k dvěma vítězstvím. Závěry využívá při návrhu své nové zbraně MP4-25.
Jeho vrchní inženýr Paddy Lowe k tomu říká: "Je stále velmi brzy hovořit o tom, nakolik budeme konkurenceschopní, ale co už můžu se vší určitostí potvrdit je, že jsme letos zvolili agresivněji než tomu bylo v minulosti. Využíváme poznání, jež jsme získali z překotného vývoje MP4-24, abychom si upevnili dobrou formu pětadvacítky."
"Cítíme, že děláme velké pokroky, ale zároveň si uvědomujeme, že kolem nás existují další velmi schopné týmy - byl bych překvapený, kdyby Red Bull či Ferrari nepřipravili velmi silné balíky. Myslím si také, že Mercedes GP vyrobí také další extrémně rychlý monopost. V tomto odvětví zkrátka nemůžete jen tak někoho odepsat," dodává Lowe.
Rovněž podotýká, že pro Lewise Hamiltona nebude žádnou výhodou to, že základní návrh jejich vozu pro rok 2010 byl hotov ještě před příchodem Jensona Buttona. Na zajímavou otázku, zda vůz bude více vyhovovat Hamiltonovi, odpověděl: "Vůbec ne. Ve skutečnosti bude spíše pravdou opak. Když navrhujete nový vůz, snažíte se o to, aby byl co nejvíce neutrální. Jedinou oblastí, kdy můžete vůz přizpůsobit pilotovi, je ergonomie - což nebude pro Jensona žádný problém."
"Snažíte se jezdci poskytnou co nejširší škálu výkonnosti, kterou si pak snaží přizpůsobit svému stylu. Byli byste také překvapeni, jak moc se liší přístupy pilotů i ve stejně rychle zajetém kole. Vzhledem k tomu proto věříme, že naší piloti budou mít k dispozici dobrá srovnání. Krom toho si obvykle všimnete, kdy začíná zabírat závodnický instinkt: když zrychlujete monopost Formule 1, funguje to vždy u obou pilotů. Vůz tedy vyvíjíme s ohledem na výkonnost - nikoliv na osobnost."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.