Oficiální oznámení o návratu Velké ceny Kanady v Motrealu do kalendáře pro rok 2010 můžeme čekat dle francouzských novin La Presse na sklonku týdne.
Závod v Motrealu by se měl dle provizorního kalendáře jet 13. června 2010. Bernie Ecclestone s organizátory již dolaďují poslední detaily smlouvy. Město a provinční vláda Quebecu by jej měly schválit ve středu před oficiálním prohlášením, jež by mělo přijít na konci týdne.
Schválení kontraktu údajně již nic nebrání v cestě, dle francouzského tisku, jenž cituje tajemníka pro quebecké mezivládní záležitosti, zbývá dořešit pouze formální detaily. Novým promotérem kanadského závodu bude Francois Dumontier, šéf společnosti Octane Management.
Smlouva má být podepsána na pět let a celá ta legrace přijde kanadu na 75 mil. dolarů (kolem 1,2 mld. Kč), resp. 15 mil. dolarů ročně. Na to přispěje 5 miliony kanadské hlavní město Ottawa, stát Quebec dá 4. mil. dolarů. Montreal přidá jeden milion a do 15 nám zbývá milionů již jen pět. Ty by se měly vybrat díky zvláštní dani, jež bude zavedena v hotelech během závodního víkendu.
A to Bernie Ecclestone souhlasil s obrovskou slevou - původně žádal 100 mil. dolarů za pětiletý kontrakt. Na zvýšenou daň během závodního víkendu však doplatí všichni ti fanoušci a turisté, kteří se přijedou na Formuli 1 do Montrealu podívat. Snižování nákladů v F1 jsem si však představoval jinak. Bláhově jsem si myslel, že se to projeví i v cenách pro lidi, kteří by rádi vyrazili podpořit Formuli 1. Projeví - v Kanadě ovšem jejich růstem.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.