Oficiální oznámení o návratu Velké ceny Kanady v Motrealu do kalendáře pro rok 2010 můžeme čekat dle francouzských novin La Presse na sklonku týdne.
Závod v Motrealu by se měl dle provizorního kalendáře jet 13. června 2010. Bernie Ecclestone s organizátory již dolaďují poslední detaily smlouvy. Město a provinční vláda Quebecu by jej měly schválit ve středu před oficiálním prohlášením, jež by mělo přijít na konci týdne.
Schválení kontraktu údajně již nic nebrání v cestě, dle francouzského tisku, jenž cituje tajemníka pro quebecké mezivládní záležitosti, zbývá dořešit pouze formální detaily. Novým promotérem kanadského závodu bude Francois Dumontier, šéf společnosti Octane Management.
Smlouva má být podepsána na pět let a celá ta legrace přijde kanadu na 75 mil. dolarů (kolem 1,2 mld. Kč), resp. 15 mil. dolarů ročně. Na to přispěje 5 miliony kanadské hlavní město Ottawa, stát Quebec dá 4. mil. dolarů. Montreal přidá jeden milion a do 15 nám zbývá milionů již jen pět. Ty by se měly vybrat díky zvláštní dani, jež bude zavedena v hotelech během závodního víkendu.
A to Bernie Ecclestone souhlasil s obrovskou slevou - původně žádal 100 mil. dolarů za pětiletý kontrakt. Na zvýšenou daň během závodního víkendu však doplatí všichni ti fanoušci a turisté, kteří se přijedou na Formuli 1 do Montrealu podívat. Snižování nákladů v F1 jsem si však představoval jinak. Bláhově jsem si myslel, že se to projeví i v cenách pro lidi, kteří by rádi vyrazili podpořit Formuli 1. Projeví - v Kanadě ovšem jejich růstem.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.