Oficiální oznámení o návratu Velké ceny Kanady v Motrealu do kalendáře pro rok 2010 můžeme čekat dle francouzských novin La Presse na sklonku týdne.
Závod v Motrealu by se měl dle provizorního kalendáře jet 13. června 2010. Bernie Ecclestone s organizátory již dolaďují poslední detaily smlouvy. Město a provinční vláda Quebecu by jej měly schválit ve středu před oficiálním prohlášením, jež by mělo přijít na konci týdne.
Schválení kontraktu údajně již nic nebrání v cestě, dle francouzského tisku, jenž cituje tajemníka pro quebecké mezivládní záležitosti, zbývá dořešit pouze formální detaily. Novým promotérem kanadského závodu bude Francois Dumontier, šéf společnosti Octane Management.
Smlouva má být podepsána na pět let a celá ta legrace přijde kanadu na 75 mil. dolarů (kolem 1,2 mld. Kč), resp. 15 mil. dolarů ročně. Na to přispěje 5 miliony kanadské hlavní město Ottawa, stát Quebec dá 4. mil. dolarů. Montreal přidá jeden milion a do 15 nám zbývá milionů již jen pět. Ty by se měly vybrat díky zvláštní dani, jež bude zavedena v hotelech během závodního víkendu.
A to Bernie Ecclestone souhlasil s obrovskou slevou - původně žádal 100 mil. dolarů za pětiletý kontrakt. Na zvýšenou daň během závodního víkendu však doplatí všichni ti fanoušci a turisté, kteří se přijedou na Formuli 1 do Montrealu podívat. Snižování nákladů v F1 jsem si však představoval jinak. Bláhově jsem si myslel, že se to projeví i v cenách pro lidi, kteří by rádi vyrazili podpořit Formuli 1. Projeví - v Kanadě ovšem jejich růstem.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.