Německý pilot Nico Rosberg doufá, že v týmu Mercedes bude mít k dispozici dobré auto a věří, že po čtyřech letech v F1 bude moci konečně vyhrávat závody.
Nico Rosberg byl čtyři roky pilotem týmu Williams, nevyhrál však ale ani jeden závod a ani jednou nestartoval z pole position, na kontě má jen dvě umístění na pódiu. Syn mistra světa z roku 1982 cítí, že má na víc a věří, že v týmu Mercedes uplatní své schopnosti.
"Konečně budu mít dobré auto. Kdybych si mohl vybrat mezi týmy, rozhodně bych volil Mercedes. Je to tým mých snů," řekl čtyřiadvacetiletý Rosberg. "Chci konečně vyhrávat závody, jsem si jistý, že v příští sezoně se to podaří."
Rosberg bude prvním německým jezdcem po víc než padesáti letech, který bude pilotovat pověstný "stříbrný šíp", vůz Mercedes. "To je něco neuvěřitelného, naprosto výjimečná věc. Němec naposledy závodil v F1 s Mercedesem v roce 1955, tedy hodně, hodně dávno," připomněl Rosberg, kterého potěšilo vyjádření trojnásobného mistra světa Nikiho Laudy, který věří, že mladý Němec má dost talentu na to, aby porážel poslední dva šampiony, Jensona Buttona a Lewise Hamiltona. "Je moc příjemné to od něho slyšet. Já si skutečně dost věřím a moc se těším na příští sezonu. Jsem si jistý, že s nimi budu bojovat," věří Němec.
Stáj Mercedes, která v uplynulé sezoně startovala pod jménem Brawn GP a vyhrála Pohár konstruktérů, oznámila příchod Rosberga v pondělí. Jméno druhého pilota zatím zveřejněno nebylo. Jisté je jen to, že jím nebude úřadující mistr světa Jenson Button. Ten minulý týden podepsal smlouvu s týmem McLaren, kde bude závodit vedle Lewise Hamiltona.
Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.