Německý pilot F1 Nico Rosberg bude v příští sezoně závodit za tým Mercedes, stáj, která v posledním ročníku startovala pod jménem Brawn GP, to potvrdila v pondělí. Zprávu přinesla agentura Reuters.
Čtyřiadvacetiletý syn mistra světa z roku 1982 Kekeho Rosberga závodil v posledních čtyřech sezonách za tým Williams, absolvoval sedmdesát startů, ale dosud nikdy nevyhrál závod. V mistrovství světa 2009 obsadil sedmé místo.
"Jsem šťastný, že jako pilot Mercedesu budu součástí znovuvystřelení "stříbrných šípů"," připomněl Rosberg přezdívku Mercedesu. "Mám víc motivace než kdykoli předtím a už se nemohu dočkat, až začneme testovat, a také na první závod nové sezony, který se jede v březnu v Bahrajnu," dodal Němec.
"Nico je velký talent a má už čtyřleté zkušenosti z F1. Bude pro náš tým velkým přínosem," řekl šéf týmu Ross Brawn. "Měl jsem to potěšení pracovat už s jeho otcem Kekem, je skvělé sledovat, jak Nico kráčí v jeho stopách," prohlásil Brit, který byl šéfem i ve stáji Brawn GP a její předchůdkyni Hondě.
Brawn GP získal v poslední sezoně oba tituly, jezdecký díky Jensonu Buttonovi i týmový Pohár konstruktérů. Minulý týden stáj koupil německý Mercedes. Oba letošní piloti stáj Brawn opouštějí, vicemistr světa Rubens Barrichello zaujal Rosbergovo místo ve stáji Williams a šampion Jenson Button přestoupil k McLarenu, kde vytvoří dvojici s mistrem světa z roku 2008 Lewisem Hamiltonem.
Angažmá Rosberga je známo už delší dobu, Mercedes však dosud nepotvrdil, kdo bude druhým pilotem. Média spekulují o návratu sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. Bez místa je mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen, jehož z kontraktu vyplatila stáj Ferrari, aby získala volný kokpit pro Španěla Fernanda Alonsa. Räikkönen však plánuje vzít si roční volno a v příští sezoně v F1 nezávodit. Jako nejpravděpodobnější možnost se pro Mercedes jeví další Němec Nick Heidfeld, který je volný po odchodu BMW z F1.
Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.