Prvním oficiálním sponzorem Lotusu se stala společnost Aerolab, specializující se společně s dceřinou společností Fondtech na aerodynamiku. Spolupráce se týká konstrukce a vývoje auta pro příští sezonu. Náklady na provoz stáje současně snižuje zajímavým způsobem.
Výkonný ředitel Aerolab Jean-Claude Migeot uvedl: „Jsme nadšeni z našeho partnerství s Lotusem v F1 a věřím, že společně dosáhneme synergického efektu.“ Aerolab má řadu zkušeností z předchozí spolupráce s týmy Toyota, Renault a Force India.
Ačkoliv mají práce na přípravě vozu probíhat dle plánu, tým přiznává, že peníze jsou problémem. Lotus má pro nadcházející sezónu počáteční rozpočet ve výši 28 milionů liber, což je však v porovnání třeba s Ferrari (až 250 milionů liber) velmi málo.
Kamarudin klade důraz především na to, aby projekt na rozdíl od nedávno odstoupivších značek BMW a Toyota přemohl finanční omezení. „Snažíme se snižovat náklady jak na vybavení, tak i na lidský kapitál. Již jsme inzerovali volná místa a dostalo se nám přes 6500 žádostí. Většina z nich jsou malajsijští inženýři, kteří doposud pracují různě ve světě. Jsou nadšeni pro náš národní a závodní tým spojený se značkou Lotus pracovat, přičemž požadují nižší peníze.“
Jednou z možných cest řešení financí je i aktivní jednání se společností PETRONAS, která je doposud spjata se Sauberem. Kamarudin dodal: „Pokud může Petronas sponzorovat cizí tým F1, proč by nemohl financovat také náš národní?“
Lotus usiluje o představení nového vozu v polovině února 2010.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.