Prvním oficiálním sponzorem Lotusu se stala společnost Aerolab, specializující se společně s dceřinou společností Fondtech na aerodynamiku. Spolupráce se týká konstrukce a vývoje auta pro příští sezonu. Náklady na provoz stáje současně snižuje zajímavým způsobem.
Výkonný ředitel Aerolab Jean-Claude Migeot uvedl: „Jsme nadšeni z našeho partnerství s Lotusem v F1 a věřím, že společně dosáhneme synergického efektu.“ Aerolab má řadu zkušeností z předchozí spolupráce s týmy Toyota, Renault a Force India.
Ačkoliv mají práce na přípravě vozu probíhat dle plánu, tým přiznává, že peníze jsou problémem. Lotus má pro nadcházející sezónu počáteční rozpočet ve výši 28 milionů liber, což je však v porovnání třeba s Ferrari (až 250 milionů liber) velmi málo.
Kamarudin klade důraz především na to, aby projekt na rozdíl od nedávno odstoupivších značek BMW a Toyota přemohl finanční omezení. „Snažíme se snižovat náklady jak na vybavení, tak i na lidský kapitál. Již jsme inzerovali volná místa a dostalo se nám přes 6500 žádostí. Většina z nich jsou malajsijští inženýři, kteří doposud pracují různě ve světě. Jsou nadšeni pro náš národní a závodní tým spojený se značkou Lotus pracovat, přičemž požadují nižší peníze.“
Jednou z možných cest řešení financí je i aktivní jednání se společností PETRONAS, která je doposud spjata se Sauberem. Kamarudin dodal: „Pokud může Petronas sponzorovat cizí tým F1, proč by nemohl financovat také náš národní?“
Lotus usiluje o představení nového vozu v polovině února 2010.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.