Naše hlavní město se dostalo opět na stránky zahraničních médií věnujících se motosportu. Začíná se hovořit o snaze uspořádat Velkou cenu České republiky F1 přímo v Praze.
Zatím se vyjednává o pořádání závodu německého mistrovského seriálu DTM. Organizátoři však nahlas vypustili před zahraničními novináři myšlenku, že by svou nabídku rádi rozšířili i na seriál F1.
AutoWeek cituje slova Antonína Charouze, jehož označuje za šéfa nového městského okruhu, jenž přišel s tímto nápadem již před několika lety (tehdy ještě bez myšlenek na F1 - viz archivní článek Mladé Fronty zde): "Formule 1 je naším snem. Pokud se nám povede dobrá show s DTM, pak bychom možná mohli mít i Velkou cenu - zatím však není nic na papíře."
Charouz dodal, že o tom vede již rozhovory i se známým návrhářem okruhů Hermanem Tilkem, ale na diskusi s držitelem komerčních práv F1 Berniem Ecclestonem ještě připraven není. Městský okruh by měl vést stabilním závodním okruhem o délce 2,1 km a také ulicemi města - celková délka jednoho kola by se měla pohybovat kolem 4 km.
"Okruh by se nacházel v samotném centru města s 1,5 miliony obyvateli," sní Charouz o projektu, jenž má zahrnovat také autosalóny, muzeum a kasino, a jehož cena se pohybuje kolem 2,7 mld Kč. "Tento typ okruhu je budoucností závodění."
Známý Čech by v Praze rád viděl závody již v roce 2012 - 90% z plánovacích prací je již údajně hotovo. Vše má vyrůst v průmyslové části Malešic poblíž křižovatky Průmyslové ulice s Černokosteleckou.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.