Naše hlavní město se dostalo opět na stránky zahraničních médií věnujících se motosportu. Začíná se hovořit o snaze uspořádat Velkou cenu České republiky F1 přímo v Praze.
Zatím se vyjednává o pořádání závodu německého mistrovského seriálu DTM. Organizátoři však nahlas vypustili před zahraničními novináři myšlenku, že by svou nabídku rádi rozšířili i na seriál F1.
AutoWeek cituje slova Antonína Charouze, jehož označuje za šéfa nového městského okruhu, jenž přišel s tímto nápadem již před několika lety (tehdy ještě bez myšlenek na F1 - viz archivní článek Mladé Fronty zde): "Formule 1 je naším snem. Pokud se nám povede dobrá show s DTM, pak bychom možná mohli mít i Velkou cenu - zatím však není nic na papíře."
Charouz dodal, že o tom vede již rozhovory i se známým návrhářem okruhů Hermanem Tilkem, ale na diskusi s držitelem komerčních práv F1 Berniem Ecclestonem ještě připraven není. Městský okruh by měl vést stabilním závodním okruhem o délce 2,1 km a také ulicemi města - celková délka jednoho kola by se měla pohybovat kolem 4 km.
"Okruh by se nacházel v samotném centru města s 1,5 miliony obyvateli," sní Charouz o projektu, jenž má zahrnovat také autosalóny, muzeum a kasino, a jehož cena se pohybuje kolem 2,7 mld Kč. "Tento typ okruhu je budoucností závodění."
Známý Čech by v Praze rád viděl závody již v roce 2012 - 90% z plánovacích prací je již údajně hotovo. Vše má vyrůst v průmyslové části Malešic poblíž křižovatky Průmyslové ulice s Černokosteleckou.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.