Kvůli předpisům, které omezují testování během roku, se s oficiálními testy na sezonu 2010 nezačne dříve, než v únoru příštího roku. Vyjímku mají pouze nováčci, kteří do F1 vstupují, ti si budou moci vyzkoušet nové vozy již v prosinci. To je případ i mladého Němce, Nica Hülkenberga.
Nico bude příští rok závodit za Williams po boku velezkušeného Barichella. Hülkenberg byl svým manažerem, Willim Weberem, označen za nástupce Michaela Schumachera. Není se čemu divit, vždyť tento sympatický Němec letos ovládl šampionát GP2.
"Jsem opravdu potěšen skutečností, že mohu závodit za Williams. Vždyť to jsou lidé, kteří závoděním žijí. Působil jsem zde jako testovací jezdec už dva roky, takže znám každého v týmu. Osobně jsem také letos pracoval v továrně týmu v Grove, pracoval jsem v oddělení kompozitů, v aerodynamickém tunelu nebo třeba ve výrobě. Mám rád tyto lidi a atmosféra v továrně je také skvělá," říká Nico.
"Teď jsem dostal závodní sedačku a už se nemohu dočkat příštího roku," září mladík. Jeho kolega, Rubens Barichello, je nejzkušenejším pilotem F1 všech dob, a tak se v prosinci ve voze nového týmu rozhodně nesveze. To znamená, že právě Hülkenberg bude prvním, kdo pojede s novým vozem poháněným motorem Cosworth: "Nový FW32 budu testovat v únoru, až začnou testy, ale předtím mě ještě čekají dva dny testů v prosinci."
Současná pravidla hovoří jasně: Testy mezi koncem sezony a koncem roku mohou absolvovat pouze piloti, kteří v F1 neodjeli více než 2 Velké Ceny. Jedním z nich je Nico Hülkenberg, nový pilot týmu Williams.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.