Kvůli předpisům, které omezují testování během roku, se s oficiálními testy na sezonu 2010 nezačne dříve, než v únoru příštího roku. Vyjímku mají pouze nováčci, kteří do F1 vstupují, ti si budou moci vyzkoušet nové vozy již v prosinci. To je případ i mladého Němce, Nica Hülkenberga.
Nico bude příští rok závodit za Williams po boku velezkušeného Barichella. Hülkenberg byl svým manažerem, Willim Weberem, označen za nástupce Michaela Schumachera. Není se čemu divit, vždyť tento sympatický Němec letos ovládl šampionát GP2.
"Jsem opravdu potěšen skutečností, že mohu závodit za Williams. Vždyť to jsou lidé, kteří závoděním žijí. Působil jsem zde jako testovací jezdec už dva roky, takže znám každého v týmu. Osobně jsem také letos pracoval v továrně týmu v Grove, pracoval jsem v oddělení kompozitů, v aerodynamickém tunelu nebo třeba ve výrobě. Mám rád tyto lidi a atmosféra v továrně je také skvělá," říká Nico.
"Teď jsem dostal závodní sedačku a už se nemohu dočkat příštího roku," září mladík. Jeho kolega, Rubens Barichello, je nejzkušenejším pilotem F1 všech dob, a tak se v prosinci ve voze nového týmu rozhodně nesveze. To znamená, že právě Hülkenberg bude prvním, kdo pojede s novým vozem poháněným motorem Cosworth: "Nový FW32 budu testovat v únoru, až začnou testy, ale předtím mě ještě čekají dva dny testů v prosinci."
Současná pravidla hovoří jasně: Testy mezi koncem sezony a koncem roku mohou absolvovat pouze piloti, kteří v F1 neodjeli více než 2 Velké Ceny. Jedním z nich je Nico Hülkenberg, nový pilot týmu Williams.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.