Po poslední Velké ceně sezóny nastal čas trochu zalovit ve statistických análech a osvěžit si pár zajímavých údajů. Red Bull v Abú Zabí veleúspěšně završil sezónu třetím vítězstvím v řadě.
Lewis Hamilton získal 17. kvalifikační vítězství v kariéře, čímž dostihl Jackieho Stewarta. Lepší než on je už pouze jediný aktivní pilot v F1 - Fernando Alonso, jenž jich má na kontě 18. Brit na sobotní výsledek však v závodě nebyl schopen navázat - poprvé po 52 závodech, v nichž nastoupil, musel odstoupit kvůli mechanickému problému s vozem. Mimochodem, srovnával jsem začátek kariéry pilota McLarenu s Jacquem Villeneuvem - oba měli stejný vývoj: první rok skončili druzí, ve druhém roce získali titul, ve třetím roce pátí.
Sebastian Vettel vyhrál svou 5. Velkou cenu, ale poprvé přitom nestartoval z pole-position (v kvalifikaci skončil druhý). Vyrovnal se tím Nino Farinovi, Micheli Alboretovi, Johnu Watsonovi, Tony Brooksovi či Keke Rosbergovi. Němec také zaznamenal své třetí nejrychlejší kolo v závodu, Red Bull jich má celkem 6. Jeho týmový kolega Mark Webber stanul po desáté na bedně. Jeho druhé místo znamenalo čtvrté double vítězství Red Bullu v letošní sezóně, čímž se vyrovnali stáji BrawnGP.
Kamuj Kobajaši získal první body za šesté místo v jeho teprv druhém startu za Toyotu. Stal se tak 20. Japoncem v F1, ale teprve sedmým, který dokázal bodovat. Před ním se to podařilo Ukyo Katajamovi, Šinji Nakanovi, Agurimu Suzukimu, Takumovi Satovi a otci (Satoru) se synem (Kazuki) Nakajimovým - mladý Nakajima je však jediným pilotem, jenž letos přes start ve všech závodech nezískal ani bod. Jeho týmový kolega Nico Rosberg jich získal celkem 34,5 - pouze autem to tedy nebude.
Poslední závod sezóny byl žel i poslední pro BMW Sauber (po odchodu Toyoty bude nastupovat jako BMW Qadbak). Nick Heidfeld v něm přes horší postavení na startu dojel pátý a porazil svého kolegu Roberta Kubicu, jenž dojel na 10. místě mimo body. Nick je pilotem, jenž odjel druhý nejvyšší počet Velkých cen (168), získal nejvíce bodů (220) a pódiových umístění (12) - ovšem bez jediného vítězství!
Fernando Alonso ze závodu a 14. příčky příliš radosti také neměl - není divu, jedná se o nejhorší letošní výsledek Renaultu, resp. vyrovnání stejného výsledku ze Silverstone. Pouze v Belgii nedojel s oběma vozy, nebyl tam tedy klasifikován.
Jenson Button získal titul s druhým nejmenším počtem bodů (95 b.) od zavedení systému 10-8-6-5-4-3-2-1. Pouze Michaelu Schumacherovi stačilo v roce 2003 (16 závodů) bodů méně (93 b.). Přispěl k tomu nicméně fakt, že v Malajsii se přiděloval poloviční počet bodů a také celkově nižší počet závodů (17) proti předchozím sezónám (2008 - 18 závodů; 2007 - 17 závodů; 2006 - 18 závodů; 2005 - 19 závodů; 2004 - 18 závodů; 2003 - 16 závodů). Stal by se mistrem světa i při Bernieho zamýšleném medailovém systému - a to dokonce již v Japonsku. Při starém bodovacím systému 9-6-4-3-2-1 by titul získal také, ovšem s menším náskokem - 2,5 bodů.
Jenson vedl letos v nejvíce kolech - 279, byl to však Rubens Barrichello, jenž jich objel nejvíce: 977 z 988. Zúčastnil se i nejvíce částí kvalifikace - vynechal jedinou (poslední ze tří částí v Maďarsku).
Velká cena Abú Zabí byla od Velké ceny Brazílie 2004 prvním závodem, v němž bylo rozhodnuto o titulech v šampionátu jezdců i týmů. Zajímavé je, že nebyla pojmenována po zemi, v níž se koná (tedy Velká cena Spojených arabských emirátů), ale po svém hlavním městě - Abú Zabí (jak se to správně píše česky). SAE se tak staly 28 zemí, která hostila závody Formule 1, avšak jedinou z nich, jež nepropůjčila Velké ceně své jméno.
Byť známé kuriózní opačnou situaci, kdy Lucembursko a San Marino své jméno závodům propůjčilo, přestože se konaly mimo jejich území. Švýcarsko pořádalo závody ve své zemi, ale po tragické nehodě v Le Mans v roce 1955 je zakázalo, přesto se na území Francie v Dijonu jela v roce 1982 právě Velká cena Švýcarska. A když už je nouze o názvy, není nic jednoduššího než vymyslet Velkou cenu Evropy, která patří všem.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.