Po poslední Velké ceně sezóny nastal čas trochu zalovit ve statistických análech a osvěžit si pár zajímavých údajů. Red Bull v Abú Zabí veleúspěšně završil sezónu třetím vítězstvím v řadě.
Lewis Hamilton získal 17. kvalifikační vítězství v kariéře, čímž dostihl Jackieho Stewarta. Lepší než on je už pouze jediný aktivní pilot v F1 - Fernando Alonso, jenž jich má na kontě 18. Brit na sobotní výsledek však v závodě nebyl schopen navázat - poprvé po 52 závodech, v nichž nastoupil, musel odstoupit kvůli mechanickému problému s vozem. Mimochodem, srovnával jsem začátek kariéry pilota McLarenu s Jacquem Villeneuvem - oba měli stejný vývoj: první rok skončili druzí, ve druhém roce získali titul, ve třetím roce pátí.
Sebastian Vettel vyhrál svou 5. Velkou cenu, ale poprvé přitom nestartoval z pole-position (v kvalifikaci skončil druhý). Vyrovnal se tím Nino Farinovi, Micheli Alboretovi, Johnu Watsonovi, Tony Brooksovi či Keke Rosbergovi. Němec také zaznamenal své třetí nejrychlejší kolo v závodu, Red Bull jich má celkem 6. Jeho týmový kolega Mark Webber stanul po desáté na bedně. Jeho druhé místo znamenalo čtvrté double vítězství Red Bullu v letošní sezóně, čímž se vyrovnali stáji BrawnGP.
Kamuj Kobajaši získal první body za šesté místo v jeho teprv druhém startu za Toyotu. Stal se tak 20. Japoncem v F1, ale teprve sedmým, který dokázal bodovat. Před ním se to podařilo Ukyo Katajamovi, Šinji Nakanovi, Agurimu Suzukimu, Takumovi Satovi a otci (Satoru) se synem (Kazuki) Nakajimovým - mladý Nakajima je však jediným pilotem, jenž letos přes start ve všech závodech nezískal ani bod. Jeho týmový kolega Nico Rosberg jich získal celkem 34,5 - pouze autem to tedy nebude.
Poslední závod sezóny byl žel i poslední pro BMW Sauber (po odchodu Toyoty bude nastupovat jako BMW Qadbak). Nick Heidfeld v něm přes horší postavení na startu dojel pátý a porazil svého kolegu Roberta Kubicu, jenž dojel na 10. místě mimo body. Nick je pilotem, jenž odjel druhý nejvyšší počet Velkých cen (168), získal nejvíce bodů (220) a pódiových umístění (12) - ovšem bez jediného vítězství!
Fernando Alonso ze závodu a 14. příčky příliš radosti také neměl - není divu, jedná se o nejhorší letošní výsledek Renaultu, resp. vyrovnání stejného výsledku ze Silverstone. Pouze v Belgii nedojel s oběma vozy, nebyl tam tedy klasifikován.
Jenson Button získal titul s druhým nejmenším počtem bodů (95 b.) od zavedení systému 10-8-6-5-4-3-2-1. Pouze Michaelu Schumacherovi stačilo v roce 2003 (16 závodů) bodů méně (93 b.). Přispěl k tomu nicméně fakt, že v Malajsii se přiděloval poloviční počet bodů a také celkově nižší počet závodů (17) proti předchozím sezónám (2008 - 18 závodů; 2007 - 17 závodů; 2006 - 18 závodů; 2005 - 19 závodů; 2004 - 18 závodů; 2003 - 16 závodů). Stal by se mistrem světa i při Bernieho zamýšleném medailovém systému - a to dokonce již v Japonsku. Při starém bodovacím systému 9-6-4-3-2-1 by titul získal také, ovšem s menším náskokem - 2,5 bodů.
Jenson vedl letos v nejvíce kolech - 279, byl to však Rubens Barrichello, jenž jich objel nejvíce: 977 z 988. Zúčastnil se i nejvíce částí kvalifikace - vynechal jedinou (poslední ze tří částí v Maďarsku).
Velká cena Abú Zabí byla od Velké ceny Brazílie 2004 prvním závodem, v němž bylo rozhodnuto o titulech v šampionátu jezdců i týmů. Zajímavé je, že nebyla pojmenována po zemi, v níž se koná (tedy Velká cena Spojených arabských emirátů), ale po svém hlavním městě - Abú Zabí (jak se to správně píše česky). SAE se tak staly 28 zemí, která hostila závody Formule 1, avšak jedinou z nich, jež nepropůjčila Velké ceně své jméno.
Byť známé kuriózní opačnou situaci, kdy Lucembursko a San Marino své jméno závodům propůjčilo, přestože se konaly mimo jejich území. Švýcarsko pořádalo závody ve své zemi, ale po tragické nehodě v Le Mans v roce 1955 je zakázalo, přesto se na území Francie v Dijonu jela v roce 1982 právě Velká cena Švýcarska. A když už je nouze o názvy, není nic jednoduššího než vymyslet Velkou cenu Evropy, která patří všem.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.