Po poslední Velké ceně sezóny nastal čas trochu zalovit ve statistických análech a osvěžit si pár zajímavých údajů. Red Bull v Abú Zabí veleúspěšně završil sezónu třetím vítězstvím v řadě.
Lewis Hamilton získal 17. kvalifikační vítězství v kariéře, čímž dostihl Jackieho Stewarta. Lepší než on je už pouze jediný aktivní pilot v F1 - Fernando Alonso, jenž jich má na kontě 18. Brit na sobotní výsledek však v závodě nebyl schopen navázat - poprvé po 52 závodech, v nichž nastoupil, musel odstoupit kvůli mechanickému problému s vozem. Mimochodem, srovnával jsem začátek kariéry pilota McLarenu s Jacquem Villeneuvem - oba měli stejný vývoj: první rok skončili druzí, ve druhém roce získali titul, ve třetím roce pátí.
Sebastian Vettel vyhrál svou 5. Velkou cenu, ale poprvé přitom nestartoval z pole-position (v kvalifikaci skončil druhý). Vyrovnal se tím Nino Farinovi, Micheli Alboretovi, Johnu Watsonovi, Tony Brooksovi či Keke Rosbergovi. Němec také zaznamenal své třetí nejrychlejší kolo v závodu, Red Bull jich má celkem 6. Jeho týmový kolega Mark Webber stanul po desáté na bedně. Jeho druhé místo znamenalo čtvrté double vítězství Red Bullu v letošní sezóně, čímž se vyrovnali stáji BrawnGP.
Kamuj Kobajaši získal první body za šesté místo v jeho teprv druhém startu za Toyotu. Stal se tak 20. Japoncem v F1, ale teprve sedmým, který dokázal bodovat. Před ním se to podařilo Ukyo Katajamovi, Šinji Nakanovi, Agurimu Suzukimu, Takumovi Satovi a otci (Satoru) se synem (Kazuki) Nakajimovým - mladý Nakajima je však jediným pilotem, jenž letos přes start ve všech závodech nezískal ani bod. Jeho týmový kolega Nico Rosberg jich získal celkem 34,5 - pouze autem to tedy nebude.
Poslední závod sezóny byl žel i poslední pro BMW Sauber (po odchodu Toyoty bude nastupovat jako BMW Qadbak). Nick Heidfeld v něm přes horší postavení na startu dojel pátý a porazil svého kolegu Roberta Kubicu, jenž dojel na 10. místě mimo body. Nick je pilotem, jenž odjel druhý nejvyšší počet Velkých cen (168), získal nejvíce bodů (220) a pódiových umístění (12) - ovšem bez jediného vítězství!
Fernando Alonso ze závodu a 14. příčky příliš radosti také neměl - není divu, jedná se o nejhorší letošní výsledek Renaultu, resp. vyrovnání stejného výsledku ze Silverstone. Pouze v Belgii nedojel s oběma vozy, nebyl tam tedy klasifikován.
Jenson Button získal titul s druhým nejmenším počtem bodů (95 b.) od zavedení systému 10-8-6-5-4-3-2-1. Pouze Michaelu Schumacherovi stačilo v roce 2003 (16 závodů) bodů méně (93 b.). Přispěl k tomu nicméně fakt, že v Malajsii se přiděloval poloviční počet bodů a také celkově nižší počet závodů (17) proti předchozím sezónám (2008 - 18 závodů; 2007 - 17 závodů; 2006 - 18 závodů; 2005 - 19 závodů; 2004 - 18 závodů; 2003 - 16 závodů). Stal by se mistrem světa i při Bernieho zamýšleném medailovém systému - a to dokonce již v Japonsku. Při starém bodovacím systému 9-6-4-3-2-1 by titul získal také, ovšem s menším náskokem - 2,5 bodů.
Jenson vedl letos v nejvíce kolech - 279, byl to však Rubens Barrichello, jenž jich objel nejvíce: 977 z 988. Zúčastnil se i nejvíce částí kvalifikace - vynechal jedinou (poslední ze tří částí v Maďarsku).
Velká cena Abú Zabí byla od Velké ceny Brazílie 2004 prvním závodem, v němž bylo rozhodnuto o titulech v šampionátu jezdců i týmů. Zajímavé je, že nebyla pojmenována po zemi, v níž se koná (tedy Velká cena Spojených arabských emirátů), ale po svém hlavním městě - Abú Zabí (jak se to správně píše česky). SAE se tak staly 28 zemí, která hostila závody Formule 1, avšak jedinou z nich, jež nepropůjčila Velké ceně své jméno.
Byť známé kuriózní opačnou situaci, kdy Lucembursko a San Marino své jméno závodům propůjčilo, přestože se konaly mimo jejich území. Švýcarsko pořádalo závody ve své zemi, ale po tragické nehodě v Le Mans v roce 1955 je zakázalo, přesto se na území Francie v Dijonu jela v roce 1982 právě Velká cena Švýcarska. A když už je nouze o názvy, není nic jednoduššího než vymyslet Velkou cenu Evropy, která patří všem.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar