Po poslední Velké ceně sezóny nastal čas trochu zalovit ve statistických análech a osvěžit si pár zajímavých údajů. Red Bull v Abú Zabí veleúspěšně završil sezónu třetím vítězstvím v řadě.
Lewis Hamilton získal 17. kvalifikační vítězství v kariéře, čímž dostihl Jackieho Stewarta. Lepší než on je už pouze jediný aktivní pilot v F1 - Fernando Alonso, jenž jich má na kontě 18. Brit na sobotní výsledek však v závodě nebyl schopen navázat - poprvé po 52 závodech, v nichž nastoupil, musel odstoupit kvůli mechanickému problému s vozem. Mimochodem, srovnával jsem začátek kariéry pilota McLarenu s Jacquem Villeneuvem - oba měli stejný vývoj: první rok skončili druzí, ve druhém roce získali titul, ve třetím roce pátí.
Sebastian Vettel vyhrál svou 5. Velkou cenu, ale poprvé přitom nestartoval z pole-position (v kvalifikaci skončil druhý). Vyrovnal se tím Nino Farinovi, Micheli Alboretovi, Johnu Watsonovi, Tony Brooksovi či Keke Rosbergovi. Němec také zaznamenal své třetí nejrychlejší kolo v závodu, Red Bull jich má celkem 6. Jeho týmový kolega Mark Webber stanul po desáté na bedně. Jeho druhé místo znamenalo čtvrté double vítězství Red Bullu v letošní sezóně, čímž se vyrovnali stáji BrawnGP.
Kamuj Kobajaši získal první body za šesté místo v jeho teprv druhém startu za Toyotu. Stal se tak 20. Japoncem v F1, ale teprve sedmým, který dokázal bodovat. Před ním se to podařilo Ukyo Katajamovi, Šinji Nakanovi, Agurimu Suzukimu, Takumovi Satovi a otci (Satoru) se synem (Kazuki) Nakajimovým - mladý Nakajima je však jediným pilotem, jenž letos přes start ve všech závodech nezískal ani bod. Jeho týmový kolega Nico Rosberg jich získal celkem 34,5 - pouze autem to tedy nebude.
Poslední závod sezóny byl žel i poslední pro BMW Sauber (po odchodu Toyoty bude nastupovat jako BMW Qadbak). Nick Heidfeld v něm přes horší postavení na startu dojel pátý a porazil svého kolegu Roberta Kubicu, jenž dojel na 10. místě mimo body. Nick je pilotem, jenž odjel druhý nejvyšší počet Velkých cen (168), získal nejvíce bodů (220) a pódiových umístění (12) - ovšem bez jediného vítězství!
Fernando Alonso ze závodu a 14. příčky příliš radosti také neměl - není divu, jedná se o nejhorší letošní výsledek Renaultu, resp. vyrovnání stejného výsledku ze Silverstone. Pouze v Belgii nedojel s oběma vozy, nebyl tam tedy klasifikován.
Jenson Button získal titul s druhým nejmenším počtem bodů (95 b.) od zavedení systému 10-8-6-5-4-3-2-1. Pouze Michaelu Schumacherovi stačilo v roce 2003 (16 závodů) bodů méně (93 b.). Přispěl k tomu nicméně fakt, že v Malajsii se přiděloval poloviční počet bodů a také celkově nižší počet závodů (17) proti předchozím sezónám (2008 - 18 závodů; 2007 - 17 závodů; 2006 - 18 závodů; 2005 - 19 závodů; 2004 - 18 závodů; 2003 - 16 závodů). Stal by se mistrem světa i při Bernieho zamýšleném medailovém systému - a to dokonce již v Japonsku. Při starém bodovacím systému 9-6-4-3-2-1 by titul získal také, ovšem s menším náskokem - 2,5 bodů.
Jenson vedl letos v nejvíce kolech - 279, byl to však Rubens Barrichello, jenž jich objel nejvíce: 977 z 988. Zúčastnil se i nejvíce částí kvalifikace - vynechal jedinou (poslední ze tří částí v Maďarsku).
Velká cena Abú Zabí byla od Velké ceny Brazílie 2004 prvním závodem, v němž bylo rozhodnuto o titulech v šampionátu jezdců i týmů. Zajímavé je, že nebyla pojmenována po zemi, v níž se koná (tedy Velká cena Spojených arabských emirátů), ale po svém hlavním městě - Abú Zabí (jak se to správně píše česky). SAE se tak staly 28 zemí, která hostila závody Formule 1, avšak jedinou z nich, jež nepropůjčila Velké ceně své jméno.
Byť známé kuriózní opačnou situaci, kdy Lucembursko a San Marino své jméno závodům propůjčilo, přestože se konaly mimo jejich území. Švýcarsko pořádalo závody ve své zemi, ale po tragické nehodě v Le Mans v roce 1955 je zakázalo, přesto se na území Francie v Dijonu jela v roce 1982 právě Velká cena Švýcarska. A když už je nouze o názvy, není nic jednoduššího než vymyslet Velkou cenu Evropy, která patří všem.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.