Sportovní ředitel společnosti Mercedes Norberg Haug prohlásil, že spolupráce německé automobilky s britským týmem F1 McLaren pokračuje.
Haug tak odmítl zprávy, podle nichž mělo partnerství McLarenu a Mercedesu skončit, ale nepopřel, že automobilka by ráda koupila 75 procent stáje Brawn GP, letošního vítěze Poháru konstruktérů.
"Existuje velmi pevné rozhodnutí, jímž jsme s naším partnerem McLarenem dlouhodobě svázaní," řekl Haug. "Tento tým pracuje lépe než kdykoli předtím. Chlapci odvedli vynikající práci, i když jsme na začátku sezony byli hodně slabí".
"Myslím, že tým McLaren se toho letos naučil víc, než za celou svou historii. Je silnější, než kdy byl. V závěru sezony jsme získali nejvíc bodů," připomněl Haug skutečnost, že pilot Lewis Hamilton získal s vozem McLaren v posledních osmi závodech čtyřicet bodů, tedy víc, než kdokoli jiný, a to ještě dva závody včetně závěrečné Velké ceny Abú Zabí nedokončil.
Haugova slova potvrdil i šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. "Už patnáct let jsou naším fantastickým partnerem, Daimler vlastní čtyřicetiprocentní podíl v naší stáji. Zůstaneme spolu ještě dlouho," řekl Whitmarsh.
Spekulace o odchodu Mercedesu od McLarenu propukly naplno během minulého týdne, když na veřejnost prosákly informace, že v Abú Zabí se má uskutečnit schůzka obou stran za účasti generálního ředitele koncernu Daimler Petera Zetscheho. Smlouva McLarenu a Mercedesu platí do konce roku 2011.
Daimler je vlastníkem čtyřiceti procent akcií týmu McLaren, ale mluví se o tom, že by rád koupil také 75 procent stáje Brawn GP, jíž také dodává motory Mercedes, a měl tak v týmu větší vliv.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.