Sportovní ředitel společnosti Mercedes Norberg Haug prohlásil, že spolupráce německé automobilky s britským týmem F1 McLaren pokračuje.
Haug tak odmítl zprávy, podle nichž mělo partnerství McLarenu a Mercedesu skončit, ale nepopřel, že automobilka by ráda koupila 75 procent stáje Brawn GP, letošního vítěze Poháru konstruktérů.
"Existuje velmi pevné rozhodnutí, jímž jsme s naším partnerem McLarenem dlouhodobě svázaní," řekl Haug. "Tento tým pracuje lépe než kdykoli předtím. Chlapci odvedli vynikající práci, i když jsme na začátku sezony byli hodně slabí".
"Myslím, že tým McLaren se toho letos naučil víc, než za celou svou historii. Je silnější, než kdy byl. V závěru sezony jsme získali nejvíc bodů," připomněl Haug skutečnost, že pilot Lewis Hamilton získal s vozem McLaren v posledních osmi závodech čtyřicet bodů, tedy víc, než kdokoli jiný, a to ještě dva závody včetně závěrečné Velké ceny Abú Zabí nedokončil.
Haugova slova potvrdil i šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. "Už patnáct let jsou naším fantastickým partnerem, Daimler vlastní čtyřicetiprocentní podíl v naší stáji. Zůstaneme spolu ještě dlouho," řekl Whitmarsh.
Spekulace o odchodu Mercedesu od McLarenu propukly naplno během minulého týdne, když na veřejnost prosákly informace, že v Abú Zabí se má uskutečnit schůzka obou stran za účasti generálního ředitele koncernu Daimler Petera Zetscheho. Smlouva McLarenu a Mercedesu platí do konce roku 2011.
Daimler je vlastníkem čtyřiceti procent akcií týmu McLaren, ale mluví se o tom, že by rád koupil také 75 procent stáje Brawn GP, jíž také dodává motory Mercedes, a měl tak v týmu větší vliv.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.
Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.