Nový prezident FIA Jean Todt sa v pondelok stretol s francúzskym premiérom Francoisom Fillonom. Jednou z tém ich spoločného rokovania bol aj návrat pretekov Formule 1 do krajiny galského kohúta.
Francúzsko sa neobjavilo v súťažnom kalendári veľkých cien prvýkrát od roku 1956, dôvodom jeho absencie boli problémy ekonomického rázu. Zmena k lepšiemu nenastane ani v nasledujúcom roku, pretože ešte stále sa len hľadá ideálna lokalita na pravidelné hosťovanie grand prix. V ponuke je síce niekoľko zaujímavých projektov, ale zatiaľ nejestvujú žiadne záruky, či sa napokon pristúpi k ich realizácii. Do Magny Cours sa ale "efjednotka" už s veľkou pravdepodobnosťou nevráti. Lokalitou "uprostred ničoho" nebol nadšený Bernie Ecclestone a ani Jean Todt zrejme nebude zhovievavejší. 63-ročný bývalý šéf tímu Ferrari však chce rozhodne presadiť čo najskorší možný návrat najrýchlejších monopostov do svojej rodnej krajiny.
"Bolo by zahanbujúce, ak by Francúzsko nemalo vlastnú veľkú cenu. Strata tak prestížneho podujatia medzinárodného významu môže mať nepríjemný ekonomický dopad na celú krajinu," domnieva sa Todt.
Francois Fillon, ktorý sa považuje za motoristického fanúšika, prezidenta FIA chápe. Zároveň si však uvedomuje, že vybudovanie nového kvalitného okruhu si vyžiada istý čas. Dovtedy by teda mohla byť dočasne v prevádzke iná trať.
"K dispozícii sú tri, ktoré by mohli hosťovať Veľkú cenu Francúzska," uzavrel Fillon mysliac okrem Magny Cours aj na Le Mans a Paul Ricard.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.