Nový prezident FIA Jean Todt sa v pondelok stretol s francúzskym premiérom Francoisom Fillonom. Jednou z tém ich spoločného rokovania bol aj návrat pretekov Formule 1 do krajiny galského kohúta.
Francúzsko sa neobjavilo v súťažnom kalendári veľkých cien prvýkrát od roku 1956, dôvodom jeho absencie boli problémy ekonomického rázu. Zmena k lepšiemu nenastane ani v nasledujúcom roku, pretože ešte stále sa len hľadá ideálna lokalita na pravidelné hosťovanie grand prix. V ponuke je síce niekoľko zaujímavých projektov, ale zatiaľ nejestvujú žiadne záruky, či sa napokon pristúpi k ich realizácii. Do Magny Cours sa ale "efjednotka" už s veľkou pravdepodobnosťou nevráti. Lokalitou "uprostred ničoho" nebol nadšený Bernie Ecclestone a ani Jean Todt zrejme nebude zhovievavejší. 63-ročný bývalý šéf tímu Ferrari však chce rozhodne presadiť čo najskorší možný návrat najrýchlejších monopostov do svojej rodnej krajiny.
"Bolo by zahanbujúce, ak by Francúzsko nemalo vlastnú veľkú cenu. Strata tak prestížneho podujatia medzinárodného významu môže mať nepríjemný ekonomický dopad na celú krajinu," domnieva sa Todt.
Francois Fillon, ktorý sa považuje za motoristického fanúšika, prezidenta FIA chápe. Zároveň si však uvedomuje, že vybudovanie nového kvalitného okruhu si vyžiada istý čas. Dovtedy by teda mohla byť dočasne v prevádzke iná trať.
"K dispozícii sú tri, ktoré by mohli hosťovať Veľkú cenu Francúzska," uzavrel Fillon mysliac okrem Magny Cours aj na Le Mans a Paul Ricard.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.