MCLAREN - REVIEW; Po velkých očekávaních a výborných výkonech v trénincích přišla studená sprcha. Lewis Hamiltona zradila technika, konkrétně opotřebované brzdy na pravém zadním kole, a nic tomu nepřidal tragický výkon Heikkiho Kovalainena, jenž si může už pomalu balit kufry.
Heikki Kovalainen, 11.Povedlo se mi dobře odstartovat a hned předjet několik vozů. Naneštěstí výkonnost mého auta nebyla taková, jakou bych si přál, a množství paliva bránilo v dalším pokroku, přesto jsem bojoval až do poslední zatáčky.
Po mé zastávce v boxech přestal fungovat KERS, což znamenalo, že jsem musel přizpůsobit vůz k dobré jízdě bez něj. Po tomto závodě se můžeme směle ohlédnout za letošní sezónou na výbornou práci, kterou jsme odvedli, když se nám povedlo získat třetí místo v Poháru konstruktérů
Přispělo k tomu neuvěřitelné úsilí týmu. Nikdy jsme to nevzdali a opravdu se nám podařilo vše obrátit. Jsem nesmírně hrdý na to, že jsem součástí týmu, který poprvé od roku 2005 porazil v šampionátu Ferrari.
Lewis Hamilton, nedokončilStart se mi vydařil, brzy jsem si ale pocítil, že něco není s brzdami v pořádku. Po třech či čtyřech kolech bylo jasné, že mám problém s pravou zadní brzdovou destičkou, takže jsem nemohl Sebastianovi a Markovi poodjet.
Když se to zhoršilo, dostal jsem rádiem zprávu, abych na konci kola zastavil. Je to samozřejmě škoda, že jsme nemohli ukázat naši výkonnost, jíž jsme po celý víkend oplývali - žel takové je někdy závodění.
Myslím ale, že na naše úsilí můžeme být hrdí - kdo by si na začátku sezóny pomyslel, že letos skončíme mezi týmy třetí? Byl to neuvěřitelný rok a už se nemůžu dočkat startu další sezóny, abych mohl opět bojovat o titul mistra světa.
Martin Whitmarsh (šéf týmu)Lewis jezdil po celý víkend absolutně skvěle, vlastně skvěle jezdil po celý rok. Dnes však již po pěti kolech se na pravé zadní brzdové destičce začaly objevovat znaky neobvyklého opotřebení - myslím že šlo o vadný díl. Kvůli tomu jsme jej z bezpečnostních důvodů museli zastavit. Byla to obrovská škoda, protože do té doby jsme prokazovali bleskovou rychlost v Abú Zabí.
Proto byl ve více směrech dnešní závod pro nás zklamáním po problematické sezóně - ale celkově máme mnoho důvodů k radosti. Tým pracoval neuvěřitelně tvrdě, aby vylepšil MP4-24, jenž byl zpočátku roku nejpomalejším vozem, získal však dvě vítězství a parádní šňůru bodovaných závodů, což kulminovalo dominantním vítězstvím ve včerejší kvalifikaci. A motory Mercedes-Benz byly excelentní po celý rok.
Důležitější je teď práce na MP4-25, která je pro nás zatím velkým povzbuzením, protože už teď je rychlejší než MP4-24, proto máme veškeré důvody k důvěře, že jej budeme schopni vyvíjet a do začátku příští sezóny ještě podstatně vylepšit.
Pokud bych se ještě jednou vrátil k tomuto víkendu: Heikki se stal opět nezaslouženou obětí smůly. Kvalifikaci mu nezkazila jeho vlastní chyba, a tak musel startovat do závodu až z 18. místa. Start mu vyšel fantasticky - prokázal perfektní kombinaci agresivity a disciplíny - a po zastávkách v boxech se dostal před Kimiho, čemuž jsme věřili, že se to povede. Pak se udržel před Kimim, což sice nebylo nutné z hlediska zisku bodů, ale zaručilo nám to náskok v Poháru konstruktérů. Dobře se také přizpůsobil výkonnosti a vyrovnal se s poruchou KERSu uprostřed závodu.
Co se týče šampionátu - to že jsme porazili Ferrari a získali třetí místo, nás naplňuje hrdostí, proto bych chtěl vzdát hold všem zaměstnancům Vodafone McLarenu Mercedesu za nadlidské úsilí, které všichni vynaložili pro dosažení tohoto cíle. Ferrari je vždy hrozně těžkým soupeřem pro nás, příští rok je doufám znovu porazíme, a raději rovnou v boji o první místo a ne o třetí.
Na závěr by rád pochválil báječné místo, kde se jela letos poslední Velká cena Abú Zabí. Velmi se těšíme na návrat do těchto končin zeměkoule v březnu příštího roku, když v Bahrajnu započne sezóna 2010.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.