Brazilec Bruno Senna, synovec trojnásobného mistra světa F1 Ayrtona Senny, bude příští rok závodit za nováčka seriálu F1, stáj Campos Meta. V sobotu to potvrdila agentura Reuters.
Šestadvacetiletý pilot přiznal, že byl v kontaktu také s dalšími novými týmy Lotus a Manor GP plus s jedním již existujícím. "Je pro nás nesmírnou ctí, že můžeme do F1 vrátit slavné jméno Senna," uvedl v prohlášení stáje Campos Meta její výkonný ředitel Enrique Rodriguez de Castro.
Také Sennu nové angažmá potěšilo. "Jsem strašně rád, splnil se mi životní sen. Nyní nastal čas, abych si stanovil další cíle," poznamenal jezdec, jenž loni obsadil celkové druhé místo v šampionátu GP2 a v listopadu fungoval jako testovací pilot v týmu Honda krátce předtím, než japonská automobilka z F1 odstoupila.
Když stáj zachránil před startem nové sezony její nynější majitel Ross Brawn, rozhodl se dát přednost zkušené dvojici Jenson Button, Rubens Barrichello. Senna se před dvěma týdny na brazilském okruhu Interlagos nechal slyšet, že hledá konkurenceschopný tým. "Pro mě je nesmírně důležité, abych v příští sezoně jezdil F1. Pokud se tak nestane, může to být jednou pro vždy ztraceno," uvedl tehdy.
Bruno Senna, který je synem sestry Ayrtona Senny, odmítl podle svých slov nabídku Lotusu z citových důvodů. Nechtěl působit v týmu, kde jeho strýc získal první pole position a první vítězství v kariéře. Trojnásobný mistr světa, jedna z největších postav historie F1, zemřel jako pilot Williamsu v roce 1994 po nehodě při Velké ceně San Marina v Imole.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.