Brazilec Bruno Senna, synovec trojnásobného mistra světa F1 Ayrtona Senny, bude příští rok závodit za nováčka seriálu F1, stáj Campos Meta. V sobotu to potvrdila agentura Reuters.
Šestadvacetiletý pilot přiznal, že byl v kontaktu také s dalšími novými týmy Lotus a Manor GP plus s jedním již existujícím. "Je pro nás nesmírnou ctí, že můžeme do F1 vrátit slavné jméno Senna," uvedl v prohlášení stáje Campos Meta její výkonný ředitel Enrique Rodriguez de Castro.
Také Sennu nové angažmá potěšilo. "Jsem strašně rád, splnil se mi životní sen. Nyní nastal čas, abych si stanovil další cíle," poznamenal jezdec, jenž loni obsadil celkové druhé místo v šampionátu GP2 a v listopadu fungoval jako testovací pilot v týmu Honda krátce předtím, než japonská automobilka z F1 odstoupila.
Když stáj zachránil před startem nové sezony její nynější majitel Ross Brawn, rozhodl se dát přednost zkušené dvojici Jenson Button, Rubens Barrichello. Senna se před dvěma týdny na brazilském okruhu Interlagos nechal slyšet, že hledá konkurenceschopný tým. "Pro mě je nesmírně důležité, abych v příští sezoně jezdil F1. Pokud se tak nestane, může to být jednou pro vždy ztraceno," uvedl tehdy.
Bruno Senna, který je synem sestry Ayrtona Senny, odmítl podle svých slov nabídku Lotusu z citových důvodů. Nechtěl působit v týmu, kde jeho strýc získal první pole position a první vítězství v kariéře. Trojnásobný mistr světa, jedna z největších postav historie F1, zemřel jako pilot Williamsu v roce 1994 po nehodě při Velké ceně San Marina v Imole.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.