Martin Whitmarsh je hrdý na svůj tým McLaren-Mercedes za to, co dokázal ve druhé polovině letošní sezóny a tvrdí, že příští rok budou opět ve hře o titul.
"Mnoho týmů vynaložilo během roku velké úsilí o zlepšení, ale když se podíváte na druhou polovinu od závodu v Německu, zjistíte, že Lewis získal více bodů než kterýkoliv jiný pilot a nám jako týmu v tomto období scházely pouhé tři na Red Bull. Snad se nám tento víkend podaří získat pomyslné prvenství druhé poloviny sezóny! Velmi věřím tomu, že máme velmi dobrou šanci na vítězství v Abú Zabí - a to mě naplňuje pocitem hrdosti na práci, kterou každý z nás odvedl," říká Martin Whitmarsh.
"Přes obrat, který se nám povedl, nebojujeme letos o vítězství v šampionátu," uvědomuje si šéf McLarenu. "Proto jsme vložili obrovské úsilí do vývoje příštího vozu. Už teď vím, že je určitě rychlejší a je silný. Navíc se den za dnem zlepšuje, jak jej dále vyvíjíme."
"Nyní jsme také přijali výklad platných pravidel - loni jsme totiž nepracovali se stejným výkladem jako některé jiné týmy. Nedělali jsme kolem toho humbuk, protože jsme měli dost svých vlastních starostí, ale myslím, že nyní plně využijeme této výhody u monopostu pro příští rok."
"Všichni tvrdě pracují a já mám veškeré důvody pro víru v to, že budeme mít od počátku konkurenceschopný vůz. Budeme mít však těžké soupeře a jsem si jistý, že Ferrari a ostatní týmy pracují stejně usilovně. Nikdo si u nás nemyslí, že to bude jednoduché - vyjet a vítězit v závodech - ale opravdu věřím, že budeme na špici," dodává Whitmarsh.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.