Martin Whitmarsh je hrdý na svůj tým McLaren-Mercedes za to, co dokázal ve druhé polovině letošní sezóny a tvrdí, že příští rok budou opět ve hře o titul.
"Mnoho týmů vynaložilo během roku velké úsilí o zlepšení, ale když se podíváte na druhou polovinu od závodu v Německu, zjistíte, že Lewis získal více bodů než kterýkoliv jiný pilot a nám jako týmu v tomto období scházely pouhé tři na Red Bull. Snad se nám tento víkend podaří získat pomyslné prvenství druhé poloviny sezóny! Velmi věřím tomu, že máme velmi dobrou šanci na vítězství v Abú Zabí - a to mě naplňuje pocitem hrdosti na práci, kterou každý z nás odvedl," říká Martin Whitmarsh.
"Přes obrat, který se nám povedl, nebojujeme letos o vítězství v šampionátu," uvědomuje si šéf McLarenu. "Proto jsme vložili obrovské úsilí do vývoje příštího vozu. Už teď vím, že je určitě rychlejší a je silný. Navíc se den za dnem zlepšuje, jak jej dále vyvíjíme."
"Nyní jsme také přijali výklad platných pravidel - loni jsme totiž nepracovali se stejným výkladem jako některé jiné týmy. Nedělali jsme kolem toho humbuk, protože jsme měli dost svých vlastních starostí, ale myslím, že nyní plně využijeme této výhody u monopostu pro příští rok."
"Všichni tvrdě pracují a já mám veškeré důvody pro víru v to, že budeme mít od počátku konkurenceschopný vůz. Budeme mít však těžké soupeře a jsem si jistý, že Ferrari a ostatní týmy pracují stejně usilovně. Nikdo si u nás nemyslí, že to bude jednoduché - vyjet a vítězit v závodech - ale opravdu věřím, že budeme na špici," dodává Whitmarsh.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.