Německá automobilka Mercedes údajně o víkendu při závěrečném závodě letošní sezony F1, Velké ceně Abú Zabí oznámí konec partnerství s britským týmem McLaren.
Na cestu do Spojených arabských emirátů se chystá i šéf koncernu Dieter Zetsche a další představitelé Mercedesu, který je dosud vlastníkem čtyřiceti procent akcií britského týmu. V Abú Zabí mají obě strany dohodnout podrobnosti rozchodu. McLaren by měl podle platné smlouvy i v následujících dvou sezonách odebírat motory Mercedes.
"Existuje celá řada spekulací. Mohu potvrdit jen to, že s McLarenem máme dlouhodobé partnerství. Všechny další novinky jsou v poloze fám," řekl sportovní ředitel Mercedesu Norberg Haug. "K mým úkolům ale pochopitelně patří i zkoumání nových možností," dodal Haug.
Mercedes vstoupil do stáje McLaren v roce 1995 jako dodavatel motorů, během společného partnerství získal britský tým tři tituly mistra světa (1998 a 1999 Mika Häkkinen a 2008 Lewis Hamilton) a jeden Pohár konstruktérů (1998).
Mercedes dodává v této sezoně motory i týmům Brawn GP a Force India. Zájem měl i Red Bull, s tím ale nesouhlasil McLaren. "Mezi námi a McLarenem je exkluzívní vztah. S každým podobným krokem musí souhlasit i druhá strana. Zájem Red Bullu trvá. Jednáme o tom, to je známé," potvrdil Haug.
Mercedes nyní hodlá vstoupit kapitálově do stáje Brawn GP, letošního již jistého vítěze Poháru konstruktérů.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.