Německá automobilka Mercedes údajně o víkendu při závěrečném závodě letošní sezony F1, Velké ceně Abú Zabí oznámí konec partnerství s britským týmem McLaren.
Na cestu do Spojených arabských emirátů se chystá i šéf koncernu Dieter Zetsche a další představitelé Mercedesu, který je dosud vlastníkem čtyřiceti procent akcií britského týmu. V Abú Zabí mají obě strany dohodnout podrobnosti rozchodu. McLaren by měl podle platné smlouvy i v následujících dvou sezonách odebírat motory Mercedes.
"Existuje celá řada spekulací. Mohu potvrdit jen to, že s McLarenem máme dlouhodobé partnerství. Všechny další novinky jsou v poloze fám," řekl sportovní ředitel Mercedesu Norberg Haug. "K mým úkolům ale pochopitelně patří i zkoumání nových možností," dodal Haug.
Mercedes vstoupil do stáje McLaren v roce 1995 jako dodavatel motorů, během společného partnerství získal britský tým tři tituly mistra světa (1998 a 1999 Mika Häkkinen a 2008 Lewis Hamilton) a jeden Pohár konstruktérů (1998).
Mercedes dodává v této sezoně motory i týmům Brawn GP a Force India. Zájem měl i Red Bull, s tím ale nesouhlasil McLaren. "Mezi námi a McLarenem je exkluzívní vztah. S každým podobným krokem musí souhlasit i druhá strana. Zájem Red Bullu trvá. Jednáme o tom, to je známé," potvrdil Haug.
Mercedes nyní hodlá vstoupit kapitálově do stáje Brawn GP, letošního již jistého vítěze Poháru konstruktérů.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.
Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.