Stříbrní letos prodělali neuvěřitelný obrat - od počátku sezóny, kdy ztráceli na čelo kolem 2,5 vteřiny, až po vítězství v závodě a postup na 3. místo v Poháru konstruktérů. Čím byl způsoben ale onen špatný start? Co bylo při vývoji špatně?
Jednou z oblastí, kterou by Paddy Lowe, šéf inženýrů ve Wokingu, udělal jinak, souvisí se zabudováním KERSu a rozložením hmotnosti monopostu. Ten přiznal, že základní poměr váhy mezi přední a zadní části vozu zvolili špatně.
S KERSem ve voze navíc přišli o volnost s tímto poměrem v úvodní části sezóny jakkoliv pohnout. Lowe k této chybě řekl: "Jednalo se o fundamentální rozhodnutí při návrhu vozu, které bych teď nejraději vzal zpět."
Pokud by šel vrátit čas, vrchní inženýr McLarenu by řešil jinak i některé věci v oblasti aerodynamiky, konkrétnější být ale nechtěl: "Bylo by to náročné je detailně popisovat." Jednalo se zřejmě o lepší pochopení proudění vzduchu kolem vozu v oblasti podlahy i většího důrazu na bočnice předního křídla.
Slabinou MP4-24 byly rychlé zatáčky. Přestože se aerodynamiku vozu podařilo během roku vylepšit, stále to není podle Paddyho Lowa ono. Po Velké ceně Japonska prohlásil: "Měli jsme před Suzukou z rychlosti docela obavy, takže nás pódiový výsledek příjemně překvapil. Výkonnost vozu byla silná, přesto jsme v rychlých zatáčkách stále slabí, stále to není naší silnou stránkou. Konkurenceschopní jsme díky tomu, že máme silný balík jako celek."
Další klíčovou věcí byla interpretace pravidel v oblasti podlahy a difuzoru: "Pokud bychom od počátku pracovali se stejnou interpretací pravidel jako některé jiné týmy, určitě by nám to moc pomohlo," uvádí s odkazem na aféru kolem dvojitých difuzorů z počátku sezóny.
Do posledního závodu sezóny v Abú Zabí jde McLaren poměrně sebevědomě. Pro svůj simulátor připravili velmi dobrý model okruhu díky průzkumu provedenému přímo na místě a spoustě fotografií z pohledu pilota. Proto by měli mít od začátku závodního víkendu připraveno dobré nastavení, což je letos silnou stránkou stříbrných - na druhou stranu to ale neznamená, že budou celý víkend na špici. Přesto McLaren očekává v posledním Velké ceně velmi dobrou formu a Hamilton hlásí pokus o útok na vítězství v závodě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.