Stříbrní letos prodělali neuvěřitelný obrat - od počátku sezóny, kdy ztráceli na čelo kolem 2,5 vteřiny, až po vítězství v závodě a postup na 3. místo v Poháru konstruktérů. Čím byl způsoben ale onen špatný start? Co bylo při vývoji špatně?
Jednou z oblastí, kterou by Paddy Lowe, šéf inženýrů ve Wokingu, udělal jinak, souvisí se zabudováním KERSu a rozložením hmotnosti monopostu. Ten přiznal, že základní poměr váhy mezi přední a zadní části vozu zvolili špatně.
S KERSem ve voze navíc přišli o volnost s tímto poměrem v úvodní části sezóny jakkoliv pohnout. Lowe k této chybě řekl: "Jednalo se o fundamentální rozhodnutí při návrhu vozu, které bych teď nejraději vzal zpět."
Pokud by šel vrátit čas, vrchní inženýr McLarenu by řešil jinak i některé věci v oblasti aerodynamiky, konkrétnější být ale nechtěl: "Bylo by to náročné je detailně popisovat." Jednalo se zřejmě o lepší pochopení proudění vzduchu kolem vozu v oblasti podlahy i většího důrazu na bočnice předního křídla.
Slabinou MP4-24 byly rychlé zatáčky. Přestože se aerodynamiku vozu podařilo během roku vylepšit, stále to není podle Paddyho Lowa ono. Po Velké ceně Japonska prohlásil: "Měli jsme před Suzukou z rychlosti docela obavy, takže nás pódiový výsledek příjemně překvapil. Výkonnost vozu byla silná, přesto jsme v rychlých zatáčkách stále slabí, stále to není naší silnou stránkou. Konkurenceschopní jsme díky tomu, že máme silný balík jako celek."
Další klíčovou věcí byla interpretace pravidel v oblasti podlahy a difuzoru: "Pokud bychom od počátku pracovali se stejnou interpretací pravidel jako některé jiné týmy, určitě by nám to moc pomohlo," uvádí s odkazem na aféru kolem dvojitých difuzorů z počátku sezóny.
Do posledního závodu sezóny v Abú Zabí jde McLaren poměrně sebevědomě. Pro svůj simulátor připravili velmi dobrý model okruhu díky průzkumu provedenému přímo na místě a spoustě fotografií z pohledu pilota. Proto by měli mít od začátku závodního víkendu připraveno dobré nastavení, což je letos silnou stránkou stříbrných - na druhou stranu to ale neznamená, že budou celý víkend na špici. Přesto McLaren očekává v posledním Velké ceně velmi dobrou formu a Hamilton hlásí pokus o útok na vítězství v závodě.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.