Máme nového prezidenta Mezinárodní automobilové federace. Přestože FIA nezaštiťuje pouze formuli 1, redakce britského Autotrader sestavila deset bodů, které by měl nový prezident řešit, aby na poli F1 vládla spokojenost.
1. závodní komisařiVeřejnost vnímá rozhodování o prohřešcích vůči sportovním předpisům a technickým pravidlům jako nejasné, zdlouhavé a především rozporuplné. Autotrader navrhuje zavedení nezávislých komisařů.
2. neutralitaTodt musí přesvědčit autority formule 1 i fanoušky o své nestrannosti. Panují totiž obavy, že bude nadržovat Ferrari, se kterým spojil svůj život na dlouhé roky a za jehož vedení zažil rudý tým s Michaelem Schumacherem v monopostu zlatou éru.
3. transparentnostNejen rozhodování závodních komisařů musí být jasné a transparentní. I při rozhodování samotné FIA by bylo vhodné umožnit přístup k informacím, na základě čeho bylo vyneseno rozhodnutí a proč právě takové.
4. zajistit záchranu týmu BMW SauberStáj byla automobilkou BMW prodána soukromému subjektu. Prodej však vázl příliš dlouho a před jeho dokončením vypršela lhůta pro podání přihlášky na příští rok. Aby se startovní pole rozrostlo nad plánovaných 13 týmů, musí s tím všechny stáje souhlasit a zde jednotnost nepanuje.
5. předjížděníAčkoliv se tématem zabývá FIA i samotná F1 delší dobu, ovoce sklizně je ještě příliš daleko. Mnoho fanoušků a nakonec snad i vlastníci komerčních práv by si přáli souboje kolo na kolo.
6. tradiční okruhyJean Todt by se měl zasadit, aby udržel v kalendáři tradiční okruhy, které známe z Evropy, Kanady či USA. Supermoderní automotodromy bez tradice jsou svými výběhovými zónami sice bezpečné, ale na druhou stranu poněkud neosobní, vzdálené.
7. vykročit ze stínu MosleyhoOdstupující Mosley se podílel na volební kampani nového prezidenta minimálně svým doporučením. Ale ne všichni vidí Maxe Mosleyho v dobrém světle. Redakce proto radí spolehnout se na vlastní lidi a vlastní úsudek.
8. Alan Donnelly musí opustit FIAZnámý bývalý lobista Ferrari by neměl zavdávat příčinu spekulacím a podrážet tak autoritu Todta stálým propojením s Maranellem.
9. Vatanena přizvat ke spolupráci pro rallyVatanem sice duel o post prezidenta prohrál, ale má politické zkušenosti a vlivné přátele. Mít bývalého soka spolupracovníkem by mohlo přinést tolik potřebný klid i správné rozhodování.
10. atraktivita Zajistit divákům atraktivní závody, ve kterých se bude předjíždět, měnit pořadí, jezdci budou motivováni bojovat o lepší pozici a nebudou se spoléhat na taktiku a vyrovnanost. Panuje totiž obava, že zákaz tankování přinese nudné kroužení po okruhu od startu až do cíle.
Deset bodů, ale v zásadě mají všechny jedno společné. Formule 1 musí prosperovat, diváci se musí bavit, vozy by měly jezdit hned vedle svodidel, nejlépe kolo na kolo od startu až do cíle a o výsledku má rozhodovat nutná cílová fotografie, v zákulisí nám musí jiskřit, ale nikoliv soudy a žalobami. Jean Todt má před sebou moře práce, uvidíme, jaké úkoly mu vytyčí v oblasti rally, motocyklů a dalších…
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.