Francouz Jean Todt byl zvolen prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA). Generální shromáždění FIA mu v páteční tajné volbě v sídle organizace v Paříži dalo přednost před Finem Arim Vatanenem.
Třiašedesátiletý Todt, bývalý šéf stáje F1 Ferrari, nahradí ve funkci hlavy FIA devětašedesátiletého Brita Maxe Mosleyho, který stál v čele organizace od roku 1993. Todta jako svého nástupce doporučil členským klubům FIA sám odstupující prezident, podporoval ho i šéf F1 Bernie Ecclestone a sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher.
Todt získal podle serveru stanice BBC 135 hlasů, zatímco jeho rival, bývalý mistr světa v rally Ari Vatanen jen 49, dvanáct členů FIA nehlasovalo.
Todt byl šéfem Ferrari v jeho nejúspěšnějším období po přelomu tisíciletí. V té době získal Michael Schumacher pět titulů mistra světa (2000 až 2004). Todt byl předsedou představenstva a generálním ředitelem italské stáje. Jeho úspěchy se ale neváží jen k Ferarri. V době, kdy tam byl Todt sportovním ředitelem, získal Peugeot titul mistra světa v rally, vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans i v rally Paříž - Dakar. Todt pracuje ve FIA v rámci aktivit týkajících se bezpečnosti na silnicích a životního prostředí.
Zvolení Todta ukončilo šestnáctiletou éru Mosleyho kontroverzní vlády. Brit se rozhodl nekandidovat na své páté funkční období až v létě jako součást vyjednávání mezi FIA a Asociací týmů F1 (FOTA), když hrozilo, že současné týmy odejdou kvůli novým, Mosleym prosazovaným pravidlům z mistrovství světa F1.
Týmy nakonec ustoupily a do šampionátu se přihlásily, Mosley slíbil, že ve funkci skončí, a obě strany se shodly na kompromisním způsobu snižování nákladů. Loni v červnu Mosley úspěšně přestál hlasování o důvěře kvůli svému sexuálnímu skandálu, který propukl v březnu, když bulvární týdeník The News of the World zveřejnil videonahrávku zobrazující Mosleyho v sadomasochistických hrátkách s pěti prostitutkami.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.