Francouz Jean Todt byl zvolen prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA). Generální shromáždění FIA mu v páteční tajné volbě v sídle organizace v Paříži dalo přednost před Finem Arim Vatanenem.
Třiašedesátiletý Todt, bývalý šéf stáje F1 Ferrari, nahradí ve funkci hlavy FIA devětašedesátiletého Brita Maxe Mosleyho, který stál v čele organizace od roku 1993. Todta jako svého nástupce doporučil členským klubům FIA sám odstupující prezident, podporoval ho i šéf F1 Bernie Ecclestone a sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher.
Todt získal podle serveru stanice BBC 135 hlasů, zatímco jeho rival, bývalý mistr světa v rally Ari Vatanen jen 49, dvanáct členů FIA nehlasovalo.
Todt byl šéfem Ferrari v jeho nejúspěšnějším období po přelomu tisíciletí. V té době získal Michael Schumacher pět titulů mistra světa (2000 až 2004). Todt byl předsedou představenstva a generálním ředitelem italské stáje. Jeho úspěchy se ale neváží jen k Ferarri. V době, kdy tam byl Todt sportovním ředitelem, získal Peugeot titul mistra světa v rally, vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans i v rally Paříž - Dakar. Todt pracuje ve FIA v rámci aktivit týkajících se bezpečnosti na silnicích a životního prostředí.
Zvolení Todta ukončilo šestnáctiletou éru Mosleyho kontroverzní vlády. Brit se rozhodl nekandidovat na své páté funkční období až v létě jako součást vyjednávání mezi FIA a Asociací týmů F1 (FOTA), když hrozilo, že současné týmy odejdou kvůli novým, Mosleym prosazovaným pravidlům z mistrovství světa F1.
Týmy nakonec ustoupily a do šampionátu se přihlásily, Mosley slíbil, že ve funkci skončí, a obě strany se shodly na kompromisním způsobu snižování nákladů. Loni v červnu Mosley úspěšně přestál hlasování o důvěře kvůli svému sexuálnímu skandálu, který propukl v březnu, když bulvární týdeník The News of the World zveřejnil videonahrávku zobrazující Mosleyho v sadomasochistických hrátkách s pěti prostitutkami.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.