Podívejte se, kdo bude stát na startu zítřejší Velké ceny Brazílie s nejlehčím vozem v našem přehledu. Zkusíme si také očistit časy o vliv paliva a na závěr zkusíme odhadnout, kdy se který z pilotů objeví v boxech.
Nejlehčími muži na startu budou Rubens Barrichello, jenž si tedy krom umu k dnešnímu vítězství v kvalifikaci pomohl i malým množstvím paliva, spolu s Nickem Heidfeldem. Oba si pro začátek závodu nechají natankovat pouze 45,5 kg paliva. U Heidfelda poněkud nezvyklá taktika, očividně pojede minimálně na 2 zastávky. V tak špatných výchozích pozicích volilo BMW vždy téměř plnou nádrž a strategii jedné zastávky. Velmi lehký je i Kimi Räikkönen ve třetí řadě, jenž má v nádrži o pouhý kg více. Naopak nejtěžšími jsou poměrně nezvykle Sebastian Vettel, jenž je stále ve hře o titul, a Giancarlo Fisichella – oba s nákladem 78,5 benzínu pojedou pouze na jednu zastávku.
Pokud bychom očistili vliv paliva na časy, došli bychom k tomu, že nejlepší výkon v kvalifikaci podal Mark Webber, jenž by se stejně těžkým vozem jako nejlehčí Barrichello kvalifikaci zřejmě vyhrál. Na úkor Räikkönena by si polepšili Sebastian Buemi s Nicem Rosbergem. Zdálo by se, že Fin na Ferrari s daným množstvím paliva oslnivý výkon nepředvedl – ovšem je třeba brát v potaz horší techniku než většina jezdců kolem. Ferrari údajně F60 již pár závodu nevyvíjí, v Brazílii se přesto představily s některými novinkami, protože jim teče do bot, respektive v boji o bronz v Poháru konstruktérů jim příliš zblízka dýchá na záda McLaren.Po korekci časů, kdy jsem počítal se zdržením 0,031 sec za každý kg paliva, by došlo k prohození si pořadí mezi Kubicou a Nakajimou, jenž v Brazílii prožil jednu ze svých povedenějších kvalifikací a za svým týmovým kolegou zaostal teoreticky o pouhou desetinku. O 7 kg lehčí Kubica, jenž se stěhuje od příští sezóny k Renaultu, mohl předvést více. Fernando Alonso se mezi nejlepších deset sice dostal, žel v poslední části toho převedl ještě méně, když na Poláka ztrácel téměř vteřinu – jenže o tolik pomalejší Renault než BMW určitě není. Kubica by si s sebou ale mohl každopádně při přestupu přibalit pár výkresů německého monopostu.
Na závěr se podívejme, jak budou nejspíše vypadat zastávky v boxech. Zastávky by měli zahájit kolem 21. kola Barrichello s Heidfeldem, hned v dalším kole by se zde měli objevit Räikkönen s Alonsem.
O dvě kola později bude v garážích docela živo, stavět budou Webber, Kubica, Sutil a Kovalainen. V 25. kole by se po své návštěvě mechaniků mohl posunout o trochu vpřed Trulli na Toyotě v případě, že se mu bude dařit držet se závodníků před sebou. Ve stejném kole navštíví boxy i Rosberg.
Vzhledem k tomu, že je závod vypsán na 71. kol, pojede nejspíše nejtěžší čtveřice - Grosjean, Liuzzi, Vettel a Fisichella - pouze na jednu zastávku.
Poměrně variabilní strategii mají i Alguersuari, Kobajaši a vedoucí muž šampionátu Button. Svou první zastávku plánují na 32. kolo, a pokud do závodu vyrazí na měkčí směsi dovezené Bridgestone, mohli by větší část na tvrdší ujet do cíle bez zastávky. Je to podle mě ale méně pravděpodobnou variantou - i tito piloti se v boxech ukážou nejspíše dvakrát.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.