Brazilec Bruno Senna, synovec tragicky zesnulého trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, je přesvědčený o tom, že příští rok bude závodit v F1.
Pětadvacetiletý Senna měl blízko k debutu v F1 už před rokem ve stáji Honda, která se později, po odchodu japonské automobilky, změnila na Brawn GP. Šéf Ross Brawn však tehdy raději vsadil na nejzkušenějšího pilota seriálu, šestatřicetiletého Sennova krajana Rubense Barrichella.
Senna strávil sezonu závoděním v série Le Mans, ale nezahálel a pracoval na tom, aby se dostal do F1. Nyní je si téměř jistý, že příští rok nebude na startovním roštu chybět.
"Moje šance jsou docela velké, vidím to na devadesát procent," řekl Senna. "Jsem rád. Tohle byl velmi těžký rok, párkrát se mi zdálo, že se mi F1 vzdaluje. Ale nepřestával jsem na tom pracovat," dodal.
"Začátek roku byl těžký, nemluvilo se o ničem jiném než dvojitých difuzorech a pravidlech. Týmy měly dost svých vlastních starostí, takže udržovat s nimi kontakty bylo složité," popsal Brazilec.
"Zato teď to vypadá skutečně dobře. Mám na stole pár dobrých nabídek, přesně to jsem potřeboval. Myslím, že F1 se nachází ve složitém období, na trhu je hodně pilotů a není jednoduché se tam dostat. Ale díky novým týmům je víc míst," vysvětlil Senna s tím, že víc by mohl prozradit ve dnech okolo Velké ceny Brazílie. Ta se koná přespříští neděli.
Senna připustil, že bylo hodně nepříjemné být před letošní sezonou tak blízko kontraktu, a nakonec o něj přijít. "Bylo to frustrující, byl jsem skutečně blízko, ale takové je závodění. Člověk se musí naučit vypořádat i s obtížnými situacemi," soudí Senna, který považuje své zkušenosti ze série Le Mans za výhodu pro vstup do F1. "Ze tří závodů jsem byl dvakrát na pódiu, což není na nováčka špatné. Jsem rád, že jsem získal zase trochu jinou zkušenost. Teď umím šetřit palivo a pneumatiky, což se bude v příští sezoně F1 hodit," připomněl skutečnost, že v příští sezoně se nebude smět během závodu dotankovávat.
Senna prozradil, že jednal se dvěma novými týmy, ale přiznal, že by raději závodil v některém ze zavedených týmů. "Campos a Manor jsou myslím nejlepší z těch nových. Jednám s nimi, ale je předčasné cokoli říkat. Preferoval bych ale některý ze současných týmů, je to mnohem méně riskantní. Potřebuji vědět, že tým postaví dobré auto, ve kterém budu moci předvést své schopnosti," řekl Senna a dodal, že jednou z možností je i tým Force India.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.