Bruno Senna je přesvědčený o tom, že v příští sezoně bude startovat

Senna, Bruno
Senna, Bruno, foto: Honda Racing F1
Ringo , mediafax 8. října 2009 16:55
Sdílej:

Brazilec Bruno Senna, synovec tragicky zesnulého trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, je přesvědčený o tom, že příští rok bude závodit v F1.

Pětadvacetiletý Senna měl blízko k debutu v F1 už před rokem ve stáji Honda, která se později, po odchodu japonské automobilky, změnila na Brawn GP. Šéf Ross Brawn však tehdy raději vsadil na nejzkušenějšího pilota seriálu, šestatřicetiletého Sennova krajana Rubense Barrichella.

Senna strávil sezonu závoděním v série Le Mans, ale nezahálel a pracoval na tom, aby se dostal do F1. Nyní je si téměř jistý, že příští rok nebude na startovním roštu chybět.

"Moje šance jsou docela velké, vidím to na devadesát procent," řekl Senna. "Jsem rád. Tohle byl velmi těžký rok, párkrát se mi zdálo, že se mi F1 vzdaluje. Ale nepřestával jsem na tom pracovat," dodal.

"Začátek roku byl těžký, nemluvilo se o ničem jiném než dvojitých difuzorech a pravidlech. Týmy měly dost svých vlastních starostí, takže udržovat s nimi kontakty bylo složité," popsal Brazilec.

"Zato teď to vypadá skutečně dobře. Mám na stole pár dobrých nabídek, přesně to jsem potřeboval. Myslím, že F1 se nachází ve složitém období, na trhu je hodně pilotů a není jednoduché se tam dostat. Ale díky novým týmům je víc míst," vysvětlil Senna s tím, že víc by mohl prozradit ve dnech okolo Velké ceny Brazílie. Ta se koná přespříští neděli.

Senna připustil, že bylo hodně nepříjemné být před letošní sezonou tak blízko kontraktu, a nakonec o něj přijít. "Bylo to frustrující, byl jsem skutečně blízko, ale takové je závodění. Člověk se musí naučit vypořádat i s obtížnými situacemi," soudí Senna, který považuje své zkušenosti ze série Le Mans za výhodu pro vstup do F1. "Ze tří závodů jsem byl dvakrát na pódiu, což není na nováčka špatné. Jsem rád, že jsem získal zase trochu jinou zkušenost. Teď umím šetřit palivo a pneumatiky, což se bude v příští sezoně F1 hodit," připomněl skutečnost, že v příští sezoně se nebude smět během závodu dotankovávat.

Senna prozradil, že jednal se dvěma novými týmy, ale přiznal, že by raději závodil v některém ze zavedených týmů. "Campos a Manor jsou myslím nejlepší z těch nových. Jednám s nimi, ale je předčasné cokoli říkat. Preferoval bych ale některý ze současných týmů, je to mnohem méně riskantní. Potřebuji vědět, že tým postaví dobré auto, ve kterém budu moci předvést své schopnosti," řekl Senna a dodal, že jednou z možností je i tým Force India.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.