FIA před chvíli zveřejnila hmotnost 18 monopostů, což odhaluje strategii jednotlivých pilotů i to, jak si vlastně stálo nejlepších deset jezdců v kvalifikaci.
S nejlehčím vozem do zítřejšího závodu vystartuje Adrian Sutil. Forma Force Indie zde již tedy není tak vynikající jako v Monze či ve Spa, k dobrému postavení si pomohli lehčím vozem. Adrian zajel v poslední části kvalifikace čtvrtý nejrychlejší čas, vlivem penalizací však bude startovat z osmého místa.
Mezi druhým nejlehčím Jarnem Trullim a devátým Giancarlem Fisichellou je rozdíl pouze 6 kg, piloti volili podobná množství paliva.
Nejtěžším vozem na startu závodu bude Williams Kazukiho Nakajimy, jenž má natankováno téměř 91 kg benzínu. Velmi těžký je i Nico Rosberg s Robertem Kubicou, kteří na rozdíl od Nakajimy vystartují ze 6., resp. 7. místa. Je pravděpodobné, že si je oba brzy podá mnohem lehčí Sutil a možná i Barrichello.
Z desíti jezdců, jež postoupilo do závěrečné fáze kvalifikace, se chvíli budeme zabývat pouze osmi z nich. Kovalainen spolu s Buemim kvůli svým haváriím nedokončili totiž ani jedno měřené kolo. V Suzuce, která měří 5 807 m, zhoršuje každý kg paliva výsledný čas na kolo o 0,041 vteřiny. Díky tomu můžeme eliminovat vliv množství paliva a zjistit, jaké by kdo teoreticky zajel časy, kdyby jel se stejně lehkým vozem jako Sutil (viz poslední sloupec “Korekce“ v tabulce).
Z toho je vidět, že Vettel zajel za daných podmínek velmi dobře a jeho náskok před Trullim by byl o něco vyšší. Kvalifikačnímu specialistovi Trullimu je přesto třeba vyseknout pochvalu za to, kam Toyotu dnes dostal – a nikterak lacině s lehkým vozem.
Změna by nastala ne čtvrté pozici, kam by se před Sutila posunul Barrichello, jenž měl v nádrži o 10,5 kg více. Velmi by si polepšil také Räikkönen, jenž by poskočil o dvě místa na šestou pozici před Heidfelda s Buttonem. Fin na Ferrari tedy podal v kvalifikaci výborný výkon, a byť zajel až osmý nejrychlejší čas, vlivem trestů pro Sutila, Buttona i Barrichella do závodu zítra vyrazí ze třetí řady.
Bez šance zítra nemusí být ani Lewis Hamilton, který sice startuje až za Trullim, zato na čistější straně trati a s KERSem. Ten by mu měl pomoci se před Itala dostat, bude to stačil i na Vettela? Bude záležet na startovních reakcích - do první zatáčky to je poměrně daleko (cca 300 m), přesto to podle mne úřadující mistr světa nestihne. Povést by se mu to mohlo až na rovince před zatáčkou 130R, bude-li mít dobrý výjezd ze Spoonu.
V poslední tabulce se podíváme, kdy nám piloti začnou zajíždět do boxů; počítám s udávanou průměrnou spotřebou 2,76 kg na 1 kolo. Jako první by se zde měl objevit Sutil - ve 14. kole. V 16. zajedou ke svým mechanikům Trulli s Hamiltonem, o kolo později Vettel s Buttonem. Vettelovy vyhlídky na vítězství v zítřejším závodě jsou více než dobré.
Těžké vozy Alguersuariho, Liuzziho, Rosberga, Kubicy, Alonsa, Grosjeana a Nakajimy se v boxech objeví zřejmě jen jednou, ke svým zastávkám budou totiž zajíždět až od 26. do 31. kola z celkových 53.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.