FIA před chvíli zveřejnila hmotnost 18 monopostů, což odhaluje strategii jednotlivých pilotů i to, jak si vlastně stálo nejlepších deset jezdců v kvalifikaci.
S nejlehčím vozem do zítřejšího závodu vystartuje Adrian Sutil. Forma Force Indie zde již tedy není tak vynikající jako v Monze či ve Spa, k dobrému postavení si pomohli lehčím vozem. Adrian zajel v poslední části kvalifikace čtvrtý nejrychlejší čas, vlivem penalizací však bude startovat z osmého místa.
Mezi druhým nejlehčím Jarnem Trullim a devátým Giancarlem Fisichellou je rozdíl pouze 6 kg, piloti volili podobná množství paliva.
Nejtěžším vozem na startu závodu bude Williams Kazukiho Nakajimy, jenž má natankováno téměř 91 kg benzínu. Velmi těžký je i Nico Rosberg s Robertem Kubicou, kteří na rozdíl od Nakajimy vystartují ze 6., resp. 7. místa. Je pravděpodobné, že si je oba brzy podá mnohem lehčí Sutil a možná i Barrichello.
Z desíti jezdců, jež postoupilo do závěrečné fáze kvalifikace, se chvíli budeme zabývat pouze osmi z nich. Kovalainen spolu s Buemim kvůli svým haváriím nedokončili totiž ani jedno měřené kolo. V Suzuce, která měří 5 807 m, zhoršuje každý kg paliva výsledný čas na kolo o 0,041 vteřiny. Díky tomu můžeme eliminovat vliv množství paliva a zjistit, jaké by kdo teoreticky zajel časy, kdyby jel se stejně lehkým vozem jako Sutil (viz poslední sloupec “Korekce“ v tabulce).
Z toho je vidět, že Vettel zajel za daných podmínek velmi dobře a jeho náskok před Trullim by byl o něco vyšší. Kvalifikačnímu specialistovi Trullimu je přesto třeba vyseknout pochvalu za to, kam Toyotu dnes dostal – a nikterak lacině s lehkým vozem.
Změna by nastala ne čtvrté pozici, kam by se před Sutila posunul Barrichello, jenž měl v nádrži o 10,5 kg více. Velmi by si polepšil také Räikkönen, jenž by poskočil o dvě místa na šestou pozici před Heidfelda s Buttonem. Fin na Ferrari tedy podal v kvalifikaci výborný výkon, a byť zajel až osmý nejrychlejší čas, vlivem trestů pro Sutila, Buttona i Barrichella do závodu zítra vyrazí ze třetí řady.
Bez šance zítra nemusí být ani Lewis Hamilton, který sice startuje až za Trullim, zato na čistější straně trati a s KERSem. Ten by mu měl pomoci se před Itala dostat, bude to stačil i na Vettela? Bude záležet na startovních reakcích - do první zatáčky to je poměrně daleko (cca 300 m), přesto to podle mne úřadující mistr světa nestihne. Povést by se mu to mohlo až na rovince před zatáčkou 130R, bude-li mít dobrý výjezd ze Spoonu.
V poslední tabulce se podíváme, kdy nám piloti začnou zajíždět do boxů; počítám s udávanou průměrnou spotřebou 2,76 kg na 1 kolo. Jako první by se zde měl objevit Sutil - ve 14. kole. V 16. zajedou ke svým mechanikům Trulli s Hamiltonem, o kolo později Vettel s Buttonem. Vettelovy vyhlídky na vítězství v zítřejším závodě jsou více než dobré.
Těžké vozy Alguersuariho, Liuzziho, Rosberga, Kubicy, Alonsa, Grosjeana a Nakajimy se v boxech objeví zřejmě jen jednou, ke svým zastávkám budou totiž zajíždět až od 26. do 31. kola z celkových 53.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.