Dlouhá léta bylo nejvíce času k objetí jednoho okruhu potřeba v belgickém Spa. Singapur po úpravách trati jej však nyní překonal, byť je o 2 km kratší.
Lewis Hamilton vyhrál svou 11 Velkou cenu, čímž se dostal na úroveň Jacquese Villeneuva, Felipe Massy či Rubense Barrichella, jenž vyhrál pojedenácté v kariéře v předchozím závodě v Itálii.
Hamilton 16krát vyhrál kvalifikaci, což je stejně jako Stirling Moss či Kimi Räikkönena. Nejlepší z aktivních pilotů je Fernando Alonso, jenž si pole-position vyjel 18krát.
Brit stanul po 25. v kariéře na bedně a závod vedl nejvíce kol ze všech v letošní sezóně - pokud bychom pominuli Jensona Buttona.
Alonso zaznamenal 13. nejrychlejší kolo v kariéře - stejně jako Jacky Ickx, Alan Jones či Riccardo Patrese.
Trať v Singapuru podstatně zpomalila, jak jsem se zmínil v úvodu, a stala nejnáročnější tratí letošního kalendáře z pohledu času na kolo. Alonsovo nejrychlejší kolo v závodě mělo hodnotu 1:48,240 min, zatímco Sebastian Vettel byl ve Spa téměř o vteřinu pomalejší, byť je belgický okruh o 1 937 m delší. Průměrná rychlost Španěla v Singapuru byla 168 km/hod, Vettelova v Belgii 235,07 km/hod. Po nejkratším závodu na Monze (1:16:21,706 hod) tak následoval nejdelší (1:56:06,337 hod - 4. nejdelší za poslední dva roky).
Mohou za to úpravy - zatáčky číslo 1, 10 a 14 byly zúženy; zatáčka číslo 13 byla trochu zmírněna a nájezd do 22 byl zúžen. Alonsův čas tak byl o 2,6 sekundy pomalejší než loňský Kimiho Räikkönena (1:45,599 min). Co do průměrné rychlosti zůstává nejpomalejší Monako (159,99 km/hod).
Sebastian Vettel má na kontě přesně 100 bodů v kariéře. Timo Glock vyrovnal svůj nejlepší výsledek - druhé místo z Velké ceny Maďarska 2008.
Během nedělního závodu Adrian Sutil ukončil šňůru Nicka Heidfelda, jenž byl dosud klasifikován v 41 závodech a dokončil 33 závodů v řadě. Nico Rosberg v tomto ohledu úspěšně pokračuje: dokončil již 26. závod v řadě. Nico v Singapuru vyrovnal své nejlepší postavení na startů - ve Velké ceně Malajsie startoval rovněž ze třetího místa - a to byl teprve jeho druhý závod v F1.
Kazuki Nakajima dojel hned za body devátý - letos již podruhé. Je jediným pilotem, který startoval letos ve všech závodech, aniž by získal jediný bod.
Button navýšil své vedení v šampionátu poprvé od Velké ceny Maďarska. Titul mistra světa mu mohou teoreticky uzmout pouze Barrichello s Vettelem.
Vozy poháněné motory Mercedes zvítězily letos v 10 závodech (8 x BrawnGP, 2 x McLaren), čímž vyrovnaly výsledek z roku 2005. KERS pomohl k vítězství zatím 3krát (ačkoliv si ho Hamilton v Singapuru kvůli problémům příliš neužil).
Po 4 letech byly do garáže povolány oba vozy stejné stáje - v Sinapuru o víkendu Toro Rosso, předtím ve Velké ceně Austrálie to byly vozy BARu, aby unikly postihu za výměnu motorů.
Rubensi Barrichellovi chybí 15 bodů k vyrovnání 614 bodů krajana Ayrtona Senny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.