Dlouhá léta bylo nejvíce času k objetí jednoho okruhu potřeba v belgickém Spa. Singapur po úpravách trati jej však nyní překonal, byť je o 2 km kratší.
Lewis Hamilton vyhrál svou 11 Velkou cenu, čímž se dostal na úroveň Jacquese Villeneuva, Felipe Massy či Rubense Barrichella, jenž vyhrál pojedenácté v kariéře v předchozím závodě v Itálii.
Hamilton 16krát vyhrál kvalifikaci, což je stejně jako Stirling Moss či Kimi Räikkönena. Nejlepší z aktivních pilotů je Fernando Alonso, jenž si pole-position vyjel 18krát.
Brit stanul po 25. v kariéře na bedně a závod vedl nejvíce kol ze všech v letošní sezóně - pokud bychom pominuli Jensona Buttona.
Alonso zaznamenal 13. nejrychlejší kolo v kariéře - stejně jako Jacky Ickx, Alan Jones či Riccardo Patrese.
Trať v Singapuru podstatně zpomalila, jak jsem se zmínil v úvodu, a stala nejnáročnější tratí letošního kalendáře z pohledu času na kolo. Alonsovo nejrychlejší kolo v závodě mělo hodnotu 1:48,240 min, zatímco Sebastian Vettel byl ve Spa téměř o vteřinu pomalejší, byť je belgický okruh o 1 937 m delší. Průměrná rychlost Španěla v Singapuru byla 168 km/hod, Vettelova v Belgii 235,07 km/hod. Po nejkratším závodu na Monze (1:16:21,706 hod) tak následoval nejdelší (1:56:06,337 hod - 4. nejdelší za poslední dva roky).
Mohou za to úpravy - zatáčky číslo 1, 10 a 14 byly zúženy; zatáčka číslo 13 byla trochu zmírněna a nájezd do 22 byl zúžen. Alonsův čas tak byl o 2,6 sekundy pomalejší než loňský Kimiho Räikkönena (1:45,599 min). Co do průměrné rychlosti zůstává nejpomalejší Monako (159,99 km/hod).
Sebastian Vettel má na kontě přesně 100 bodů v kariéře. Timo Glock vyrovnal svůj nejlepší výsledek - druhé místo z Velké ceny Maďarska 2008.
Během nedělního závodu Adrian Sutil ukončil šňůru Nicka Heidfelda, jenž byl dosud klasifikován v 41 závodech a dokončil 33 závodů v řadě. Nico Rosberg v tomto ohledu úspěšně pokračuje: dokončil již 26. závod v řadě. Nico v Singapuru vyrovnal své nejlepší postavení na startů - ve Velké ceně Malajsie startoval rovněž ze třetího místa - a to byl teprve jeho druhý závod v F1.
Kazuki Nakajima dojel hned za body devátý - letos již podruhé. Je jediným pilotem, který startoval letos ve všech závodech, aniž by získal jediný bod.
Button navýšil své vedení v šampionátu poprvé od Velké ceny Maďarska. Titul mistra světa mu mohou teoreticky uzmout pouze Barrichello s Vettelem.
Vozy poháněné motory Mercedes zvítězily letos v 10 závodech (8 x BrawnGP, 2 x McLaren), čímž vyrovnaly výsledek z roku 2005. KERS pomohl k vítězství zatím 3krát (ačkoliv si ho Hamilton v Singapuru kvůli problémům příliš neužil).
Po 4 letech byly do garáže povolány oba vozy stejné stáje - v Sinapuru o víkendu Toro Rosso, předtím ve Velké ceně Austrálie to byly vozy BARu, aby unikly postihu za výměnu motorů.
Rubensi Barrichellovi chybí 15 bodů k vyrovnání 614 bodů krajana Ayrtona Senny.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.