Haug: Räikkönena zvládneme

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
Lucie Vyčichlová 28. září 2009 20:10
Sdílej:

Sportovní ředitel Mercedesu tvrdí, že McLaren nemá žádné obavy z fungování jezdecké dvojice Räikkönen – Hamilton. Spekuluje se, že britský tým je už jen krůček od podpisu smlouvy s finským pilotem, kterého ze smlouvy o rok dříve vyplatí současný zaměstnavatel Ferrari.

Räikkönenovo místo v italské stáji by měl zaujmout Fernando Alonso, zatímco Fin se prý chystá vrátit do Mclarenu. Stříbrné šípy by tak měly pro příští rok zajištěnu jednu z nejsilnějších jezdeckých dvojic. Podle odborníků i široké veřejnosti by se mohlo lehce stát, že se znovu dočkáme vypjatého vztahu „dvou jedniček“.

Haug si myslí, že problémy, které týmu vznikly kvůli špatnému vztahu Hamiltona s Alonsem, znovu nehrozí.

„Musíte udělat cokoliv je možné, abyste získali nejlepší jezdce,“ říká Haug. „Je to otázka peněz, schopností, míry talentu. Podle mě nebyl problém ve zvládání dvou megahvězd. S Alonsem byly nějaké šumy ve vnějším světě, ale uvnitř týmu dělal každý svou práci a měli jsme vyhrát mistrovství. Ale tam nešlo o chybějící týmovou režii.

Asi si umíte představit, co by se stalo, kdyby Fernando v Maďarsku neblokoval Lewise. Nepřišla by penalizace, stačil by jeden bod navíc – a bylo by to. Tak to někdy chodí. O jeden bod jsme vyhráli a o jeden i prohráli.

Upozorňuji na to, že jsem neřekl nic o tom, že by se něco změnilo. Ale zvládat coby kdyby u pilotů je to hlavní a na to jsme kvalifikovaní.“

Haug: "S Räikkönenem mám dobrý vztah."

Ačkoli se Räikkönen netěšil zrovna nejlepšímu vztahu s Ronem Dennisem, Haug tvrdí, že se tým těší na příležitost získat Fina zpátky.

„Myslím, že naše pětiletá spolupráce byla pozitivní. Měli jsme vyhrát nejméně dva šampionáty. Jeden jsme ztratili o dva body v roce 2003, ale podle mě byla jedním z důvodů závada na motoru, bez ní bychom to zvládli. V roce 2005 jsme to opravdu měli zvládnout, když budu upřímný. Ale motory tehdy nebyly tak dobré a spolehlivé jako dnes. Mít Kimiho v týmu se dvěma vyhranými tituly na kontě by pro něj byl férový výsledek. Mám s ním dobrý vztah a jsem si jistý, že by řekl totéž,“ myslí si Haug.

 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.