Sportovní ředitel Mercedesu tvrdí, že McLaren nemá žádné obavy z fungování jezdecké dvojice Räikkönen – Hamilton. Spekuluje se, že britský tým je už jen krůček od podpisu smlouvy s finským pilotem, kterého ze smlouvy o rok dříve vyplatí současný zaměstnavatel Ferrari.
Räikkönenovo místo v italské stáji by měl zaujmout Fernando Alonso, zatímco Fin se prý chystá vrátit do Mclarenu. Stříbrné šípy by tak měly pro příští rok zajištěnu jednu z nejsilnějších jezdeckých dvojic. Podle odborníků i široké veřejnosti by se mohlo lehce stát, že se znovu dočkáme vypjatého vztahu „dvou jedniček“.
Haug si myslí, že problémy, které týmu vznikly kvůli špatnému vztahu Hamiltona s Alonsem, znovu nehrozí.
„Musíte udělat cokoliv je možné, abyste získali nejlepší jezdce,“ říká Haug. „Je to otázka peněz, schopností, míry talentu. Podle mě nebyl problém ve zvládání dvou megahvězd. S Alonsem byly nějaké šumy ve vnějším světě, ale uvnitř týmu dělal každý svou práci a měli jsme vyhrát mistrovství. Ale tam nešlo o chybějící týmovou režii.
Asi si umíte představit, co by se stalo, kdyby Fernando v Maďarsku neblokoval Lewise. Nepřišla by penalizace, stačil by jeden bod navíc – a bylo by to. Tak to někdy chodí. O jeden bod jsme vyhráli a o jeden i prohráli.
Upozorňuji na to, že jsem neřekl nic o tom, že by se něco změnilo. Ale zvládat coby kdyby u pilotů je to hlavní a na to jsme kvalifikovaní.“
Haug: "S Räikkönenem mám dobrý vztah."
Ačkoli se Räikkönen netěšil zrovna nejlepšímu vztahu s Ronem Dennisem, Haug tvrdí, že se tým těší na příležitost získat Fina zpátky.
„Myslím, že naše pětiletá spolupráce byla pozitivní. Měli jsme vyhrát nejméně dva šampionáty. Jeden jsme ztratili o dva body v roce 2003, ale podle mě byla jedním z důvodů závada na motoru, bez ní bychom to zvládli. V roce 2005 jsme to opravdu měli zvládnout, když budu upřímný. Ale motory tehdy nebyly tak dobré a spolehlivé jako dnes. Mít Kimiho v týmu se dvěma vyhranými tituly na kontě by pro něj byl férový výsledek. Mám s ním dobrý vztah a jsem si jistý, že by řekl totéž,“ myslí si Haug.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.