Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley věří, že F1 čeká klidnější a méně konfrontační období, bude-li jeho nástupcem příští měsíc zvolen Jean Todt.
Mosley si od Todta hodně slibuje. "Jean je schopen udělat v mnoha směrech lepší práci, než jsem dělal já," řekl Mosley, který otevřeně podporuje kandidaturu Todta. "A v mnoha směrech bude rozčilovat týmy F1 méně než já," dodal. "Pod jeho vedením všechno pošlape jako hodinky, on je naprosto férový, čestný a otevřený, a právě to potřebujeme," horlí Mosley.
Mosley soudí, že Todt je tím pravým kandidátem, přestože je také kontroverzní osobností. Todtovo nekompromisní prosazování týmové režie v době, kdy byl šéfem stáje Ferrari, podle Mosleyho nijak neškodí Francouzově schopnosti být dobrým prezidentem. "Všechny tyhle věci, které Jean udělal, byly v rámci tehdejších pravidel, a byly v nejlepším zájmu týmu," řekl Mosley.
Mosley přiznal, že Todt je jeho preferovaným nástupcem už dlouhou dobu a že čekal jen na to, až Francouz nebude mít závazky jinde. "Chtěl jsem odstoupit už v roce 2004, ale Jean byl tehdy šéfem u Ferrari a já jsem neviděl jiného vhodného nástupce. Neměl jsem tedy jinou možnost než pokračovat," vysvětlil.
Mosley považuje Todta za lepšího kandidáta, než bude v říjnových volbách jeho jediný soupeř, bývalý mistr světa v rally, Fin Ari Vatanen. "Ari si pořád na něco stěžuje a párkrát poznamenal, že bych měl být neutrální a nefavorizovat Jeana. Asi zapomněl na 3. července, kdy se mě ptal, zda bych byl ochoten ho podpořit. Řekl jsem, že ne, protože jsem už slíbil podporu Jeanovi. Abych byl upřímný, myslím, že Jean je mnohem lepší kandidát. Řekl jsem Arimu: Nemáš žádné zkušenosti, nikdy jsi nic neřídil, nestál jsi v čele ani té nejmenší organizace, nevíš, jaké to je. Dokonce jsi ani sám neřídil svůj rallyový vůz, měl jsi na to spolujezdce," nadsadil Mosley.
Todt od oznámení své kandidatury veřejně nevystupuje, ale má být přítomen v boxech při víkendové Velké ceně Singapuru a má se také setkat se členy Asociace týmů F1 (FOTA).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.