Čtyřnásobný mistr světa F1 Alain Prost by měl být po odstoupení Flavia Briatoreho novým šéfem týmu Renault, pokud Světová rada motorismu v pondělí nevyloučí stáj ze šampionátu. Informaci přinesl v neděli britský list Mail.
"Prost je muž, který by mohl zrestaurovat poničenou pověst francouzské stáje, jež vyvolala největší skandál v historii motoristického sportu. Pokud Mezinárodní automobilová federace (FIA) na pondělním zasedání Světové rady motorismu nevyloučí Renault ze šampionátu, pak stáj věří, že přesvědčí Prosta, aby se ujal role šéfa týmu," píše Mail.
Francouz, který na přelomu století vlastnil stáj F1 Prost GP, připustil, že je šokován, že k něčemu takovému, jako je záměrné ovlivnění závodu, mohlo v F1 dojít. "Je to neuvěřitelné, stačí jen pomyslet na to, co se stalo a co se mohlo stát," řekl.
Stáj Renault je obviněná, že ovlivnila výsledek loňské Velké ceny Singapuru, když její tehdejší šéf Briatore a technický ředitel Pat Symonds požádali pilota Nelsona Piqueta, aby úmyslně havaroval, vyvolal tak výjezd zaváděcího vozu a umožnil tím svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit.
"Ten problém vznikl už v momentě, kdy se šéfem týmu, který reprezentuje velkou automobilovou společnost, velkého výrobce jako je Renault, stane někdo, kdo je také manažerem pilotů," řekl Prost v narážce na Briatoreho, který je manažerem dvojnásobného mistra světa Alonsa.
"Šéfové by neměli být manažery. Pokud chceme udržet v F1 automobilky, musí být náš sport čistý," dodal. Podle Prosta už Briatore a Symonds pravděpodobně nenajdou uplatnění v F1. "I když člověk nikdy neví. Ale v morálním světě by to nebylo možné. Já jsem byl, myslím, celou svou kariéru bezúhonný. F1 potřebuje morálku."
Prost má pochopení pro čin Nelsona Piqueta, který způsobil havárii, protože si myslel, že to pomůže jeho pozici v týmu. "Je třeba chápat, že mladý pilot jako Piquet je velmi křehký a je pod velkým tlakem. On zašel příliš daleko, ale už se to nikdy nestane," míní Prost.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.