Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali si myslí, že by měly být povoleny úpravy na motorech. Jejich vývoj je od počátku roku 2007 zmražen, FOTA proto zřejmě zařadí tuto otázku na program svých jednání.
Vývoj motorů byl před dvěma lety zastaven, aby došlo ke snížení provozních nákladů. Jediná výjimka byla zatím udělena Renaultu, jenž upravil svůj agregát před sezonou, aby dohnal výkonnost ostatních výrobců motorů. Většina odborníků je názoru, že Mercedes svým rivalům opět uniká, proto FOTA bude zvažovat, zda neumožní jejich další vývoj.
"Je to něco, o čem samozřejmě hovoříme v pracovní skupině pro oblast motorů (EWG: engine working group - pozn. red.)," řekl Domenicali. S povolením úprav by ovšem musely souhlasit všechny týmy včetně FIA. "Při vší úctě ke ostatním soupeřům - můžeme dobře pozorovat skvělé výkony motorů Mercedes, potřebujeme tedy vidět konkrétní čísla, křivku výkonu a všechno, co s tím souvisí - o tom budeme diskutovat mezi týmy."
Šéf BrawnuGP - Ross Brawn - to však vidí jinak. Podle něj se výkony motorů vždy budou trochu lišit i přes zákaz jejich vývoje a jejich výkony se navíc nebudou dát tak rychle srovnat: "Myslím, že ať už bude nejsilnější motor mít kdokoliv, vždy se najdou lidé, kteří na to budou poukazovat. Je zkrátka nemožné mít zcela rovnocenné motory."
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.