Britský pilot stáje McLaren Lewis Hamilton přiznal, že udělal chybu, když v posledním kole nedělní Velké ceny Itálie havaroval a přišel tak o jisté třetí místo.
Úřadující mistr světa ve stíhací jízdě za druhým v pořadí Jensonem Buttonem právě zajel absolutně nejrychlejší čas prvního sektoru, ale na výjezdu ze zatáčky Lesmo ztratil kontrolu nad vozem a narazil do bariéry.
"Neměli jsme takovou rychlost, jak bych si představoval. Proto jsem na to v každém kole tvrdě šlapal, jako by šlo o kvalifikaci. Jel jsem na hranici možností," popsal Hamilton, který startoval z pole position, ale kvůli dvouzastávkové strategii, která se ukázala být pomalejší, o vedení přišel a do čela se dostaly oba vozy stáje Brawn GP. "Teď se jen musím omluvit lidem v týmu a taky svým fanouškům," dodal Brit.
Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh se na něj nezlobil, i když přiznal, že je zklamaný ze ztráty třetího místa a šesti bodů. Whitmarsh trohu litoval, že Hamiltonovu snahu útočit na druhou pozici nezbrzdil. "Můžete kritizovat Lewise nebo náš tým, ale on je prostě takový. Vždycky útočí až do konce, všechno, nebo nic. Je to pravý závodník," ocenil čtyřiadvacetiletého pilota.
Velkou cenu Itálie vyhrál Brazilec Rubens Barrichello před Britem Jensonem Buttonem, oba na vozech Brawn GP, třetí místo získal díky Hamiltonově havárii Fin Kimi Räikkönen na Ferrari. Hamilton byl klasifikován jako dvanáctý, se ztrátou jednoho kola, avšak samozřejmě bez bodů.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.