Britský pilot stáje McLaren Lewis Hamilton přiznal, že udělal chybu, když v posledním kole nedělní Velké ceny Itálie havaroval a přišel tak o jisté třetí místo.
Úřadující mistr světa ve stíhací jízdě za druhým v pořadí Jensonem Buttonem právě zajel absolutně nejrychlejší čas prvního sektoru, ale na výjezdu ze zatáčky Lesmo ztratil kontrolu nad vozem a narazil do bariéry.
"Neměli jsme takovou rychlost, jak bych si představoval. Proto jsem na to v každém kole tvrdě šlapal, jako by šlo o kvalifikaci. Jel jsem na hranici možností," popsal Hamilton, který startoval z pole position, ale kvůli dvouzastávkové strategii, která se ukázala být pomalejší, o vedení přišel a do čela se dostaly oba vozy stáje Brawn GP. "Teď se jen musím omluvit lidem v týmu a taky svým fanouškům," dodal Brit.
Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh se na něj nezlobil, i když přiznal, že je zklamaný ze ztráty třetího místa a šesti bodů. Whitmarsh trohu litoval, že Hamiltonovu snahu útočit na druhou pozici nezbrzdil. "Můžete kritizovat Lewise nebo náš tým, ale on je prostě takový. Vždycky útočí až do konce, všechno, nebo nic. Je to pravý závodník," ocenil čtyřiadvacetiletého pilota.
Velkou cenu Itálie vyhrál Brazilec Rubens Barrichello před Britem Jensonem Buttonem, oba na vozech Brawn GP, třetí místo získal díky Hamiltonově havárii Fin Kimi Räikkönen na Ferrari. Hamilton byl klasifikován jako dvanáctý, se ztrátou jednoho kola, avšak samozřejmě bez bodů.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.