Bývalí členové Asociace týmů formule 1 byli znovu přijati. FOTA to oznámila dnes na svém zasedání v Monze, neváhala také přizvat nové týmy USF1, Campos Meta a Manor GP do svých řad. Williams se tak nejspíše vzdal možnosti nasazení KERS v přístím roce.
Williams a Force India byli vyloučení v květnu a červnu po té, po zveřejnily podání nepodmíněných přihlášek. Dostaly se tak do konfliktu s politikou FOTA, které chtěla postupovat jednotně. Oba dva týmy se bránily a tvrdily, že jsou smluvně vázáni k účasti a nemohou si podobné věci dovolit. Přesto oba týmy až do dneška, tedy dávno po tom co se celá situace uklidnila, zůstávaly stranou FOTA.„FOTA znovu potvrdila, že jsou všechny týmů ve formuli 1 připraveni připojit se ke sdružení. FOTA proto vítá zpět v plném členství týmy Williams a Force India,“ uvedla FOTA ve svém prohlášení.FOTA dále doufá, že bude mít brzy možnost přivítat nové týmy USF1, Campos Meta a Manor GP, které se připravují na svůj debut v roce 2010. FOTA se nyní bude soustředit na diskuzi o budoucnosti tohoto sportu s FIA a Berniem Ecclestonem. Chtěla by také jednat o tom, co bude po roce 2012, kdy vyprší stávající Concordská dohoda. Dále by se chtěla zaměřit na zlepšení podívané v F1.Účast Williamsu mohla být vynucena budoucím dodavatelem motorů. Flavio Briatore měl údajně Frankovi Williamsovi říci, že jestliže chce používat motory Renault, musí se znovu stát členy FOTA. Celá situace se navíc komplikuje tím, že měl Williams v plánu nasadit v příštím roce setrvačníkový KERS, na kterém nikdy nepřestal pracovat. Mohlo by tak jít skutečně o čin ze zoufalství, protože dohoda mezi členy FOTA KERS zakazuje!
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.