Bývalí členové Asociace týmů formule 1 byli znovu přijati. FOTA to oznámila dnes na svém zasedání v Monze, neváhala také přizvat nové týmy USF1, Campos Meta a Manor GP do svých řad. Williams se tak nejspíše vzdal možnosti nasazení KERS v přístím roce.
Williams a Force India byli vyloučení v květnu a červnu po té, po zveřejnily podání nepodmíněných přihlášek. Dostaly se tak do konfliktu s politikou FOTA, které chtěla postupovat jednotně. Oba dva týmy se bránily a tvrdily, že jsou smluvně vázáni k účasti a nemohou si podobné věci dovolit. Přesto oba týmy až do dneška, tedy dávno po tom co se celá situace uklidnila, zůstávaly stranou FOTA.„FOTA znovu potvrdila, že jsou všechny týmů ve formuli 1 připraveni připojit se ke sdružení. FOTA proto vítá zpět v plném členství týmy Williams a Force India,“ uvedla FOTA ve svém prohlášení.FOTA dále doufá, že bude mít brzy možnost přivítat nové týmy USF1, Campos Meta a Manor GP, které se připravují na svůj debut v roce 2010. FOTA se nyní bude soustředit na diskuzi o budoucnosti tohoto sportu s FIA a Berniem Ecclestonem. Chtěla by také jednat o tom, co bude po roce 2012, kdy vyprší stávající Concordská dohoda. Dále by se chtěla zaměřit na zlepšení podívané v F1.Účast Williamsu mohla být vynucena budoucím dodavatelem motorů. Flavio Briatore měl údajně Frankovi Williamsovi říci, že jestliže chce používat motory Renault, musí se znovu stát členy FOTA. Celá situace se navíc komplikuje tím, že měl Williams v plánu nasadit v příštím roce setrvačníkový KERS, na kterém nikdy nepřestal pracovat. Mohlo by tak jít skutečně o čin ze zoufalství, protože dohoda mezi členy FOTA KERS zakazuje!
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.