Bývalí členové Asociace týmů formule 1 byli znovu přijati. FOTA to oznámila dnes na svém zasedání v Monze, neváhala také přizvat nové týmy USF1, Campos Meta a Manor GP do svých řad. Williams se tak nejspíše vzdal možnosti nasazení KERS v přístím roce.
Williams a Force India byli vyloučení v květnu a červnu po té, po zveřejnily podání nepodmíněných přihlášek. Dostaly se tak do konfliktu s politikou FOTA, které chtěla postupovat jednotně. Oba dva týmy se bránily a tvrdily, že jsou smluvně vázáni k účasti a nemohou si podobné věci dovolit. Přesto oba týmy až do dneška, tedy dávno po tom co se celá situace uklidnila, zůstávaly stranou FOTA.„FOTA znovu potvrdila, že jsou všechny týmů ve formuli 1 připraveni připojit se ke sdružení. FOTA proto vítá zpět v plném členství týmy Williams a Force India,“ uvedla FOTA ve svém prohlášení.FOTA dále doufá, že bude mít brzy možnost přivítat nové týmy USF1, Campos Meta a Manor GP, které se připravují na svůj debut v roce 2010. FOTA se nyní bude soustředit na diskuzi o budoucnosti tohoto sportu s FIA a Berniem Ecclestonem. Chtěla by také jednat o tom, co bude po roce 2012, kdy vyprší stávající Concordská dohoda. Dále by se chtěla zaměřit na zlepšení podívané v F1.Účast Williamsu mohla být vynucena budoucím dodavatelem motorů. Flavio Briatore měl údajně Frankovi Williamsovi říci, že jestliže chce používat motory Renault, musí se znovu stát členy FOTA. Celá situace se navíc komplikuje tím, že měl Williams v plánu nasadit v příštím roce setrvačníkový KERS, na kterém nikdy nepřestal pracovat. Mohlo by tak jít skutečně o čin ze zoufalství, protože dohoda mezi členy FOTA KERS zakazuje!
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.