Kimi Räikkönen v nedělní Velké ceně Belgie získal své 18. vítězství ve Formuli 1 a Force India své vůboc první body v historii. V článku si projdeme pár dalších zajímavých čísel.
Räikkönenovi na své poslední vítězství čekal dlouhých 26 závodů - naposledy vyhrál loňskou Velkou cenu Španělska. V Belgii vyhrál počtvrté během posledních pěti Velkých cen, jež se jely ve Spa. Mimochodem, Kimi zde loni také vedl, dvě kola před koncem po nádherném souboji s Hamiltonem svůj monopost před závěrečnou šikanou poslal do zdi. Pouze dva piloti zde vyhráli více než dvakrát: Michael Schumacher (6 x) a Ayrton Senna (5 x) - oba na nové verzi okruhu. Jimi Clark, jenž zde zvítězil 4 x v letech 1962 - 1965, se proháněl po starší - 14,1 km dlouhé trati. Skvělý víkend zde prožila Force India. Giancarlo Fisichella v ní poprvé v historii tohoto týmu zvítězil a vylepšil tím rekord, jejž držel Adrian Sutil z letošního Nürburgringu, kde skončil sedmý. Spousta lidí v týmu takové vítězství ale pamatuje - to když v kvalifikaci zvítězil také na Nürburgringu, ale v roce 1999, Heinz-Harald Frenzen. To byl tento tým tehdy znám jako Jordan. Indové zde získali také své první body a první umístění na bedně. Poprvé také vedli v závodě (sice jen 4 kola za safety-carem). Fisichella však na podiu již stál - naposledy to bylo v roce 2006 ve Velké ceně Japonska v Suzuce. Stejně jako Fisichella a Räikkönen i čtvrtý Robert Kubica si ve Spa vyjel nejlepší výsledek v sezoně.
Sebastian Vettel zajel nejrychlejší kolo podruhé ve své kariéře - z toho prvního se těšil v Silverstone. Bylo o 2/3 vteřiny rychlejší než to loňské Kimiho Räikkönen (letos se jezdilo v Belgii podstatně rychleji - nejlepší kvalifikační kolo bylo o více než 1,5 vteřiny rychlejší než v roce 2008). To vedoucí muž šampionátu - Jenson Button - po kolizi v prvním kole, která se obecně přičítá spíše na vrub Grosjeana, ukončil dlouhou sérii 11 závodů, v nichž pokaždé bodoval. Nico Rosberg je nyní v tomto ohledu rekordmanem - svou sérii závodů bodovaných závodů si rozšířil již na osm. Lewis Hamilton zde letos poprvé nedojel závod (i když byl samozřejmě diskvalifikován v Melbourne). Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen měl o něco veselejší víkend, po němž se může těšit přesně ze 100 bodů, jež v kariéře získal. Průběh šampionátu se vyvíjí zajímavě: v posledních šesti podnicích vyhrál závod pokaždé někdo jiný (Button, Vettel, Webber, Hamilton, Barrichello a Räikkönen); ziskem pole position v posledních pěti Velkých cenách se pyšní pět různých pilotů (Vettel, Webber, Alonso, Hamilton a Fisichella). Jediné štěstí Jensona Buttona, který dominoval v prvních závodech - kdyby například někdo z Red Bullu konzistentně bodoval, z takového (pokud vůbec nějakého) náskoku by se netěšil.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.