Kimi Räikkönen v nedělní Velké ceně Belgie získal své 18. vítězství ve Formuli 1 a Force India své vůboc první body v historii. V článku si projdeme pár dalších zajímavých čísel.
Räikkönenovi na své poslední vítězství čekal dlouhých 26 závodů - naposledy vyhrál loňskou Velkou cenu Španělska. V Belgii vyhrál počtvrté během posledních pěti Velkých cen, jež se jely ve Spa. Mimochodem, Kimi zde loni také vedl, dvě kola před koncem po nádherném souboji s Hamiltonem svůj monopost před závěrečnou šikanou poslal do zdi. Pouze dva piloti zde vyhráli více než dvakrát: Michael Schumacher (6 x) a Ayrton Senna (5 x) - oba na nové verzi okruhu. Jimi Clark, jenž zde zvítězil 4 x v letech 1962 - 1965, se proháněl po starší - 14,1 km dlouhé trati. Skvělý víkend zde prožila Force India. Giancarlo Fisichella v ní poprvé v historii tohoto týmu zvítězil a vylepšil tím rekord, jejž držel Adrian Sutil z letošního Nürburgringu, kde skončil sedmý. Spousta lidí v týmu takové vítězství ale pamatuje - to když v kvalifikaci zvítězil také na Nürburgringu, ale v roce 1999, Heinz-Harald Frenzen. To byl tento tým tehdy znám jako Jordan. Indové zde získali také své první body a první umístění na bedně. Poprvé také vedli v závodě (sice jen 4 kola za safety-carem). Fisichella však na podiu již stál - naposledy to bylo v roce 2006 ve Velké ceně Japonska v Suzuce. Stejně jako Fisichella a Räikkönen i čtvrtý Robert Kubica si ve Spa vyjel nejlepší výsledek v sezoně.
Sebastian Vettel zajel nejrychlejší kolo podruhé ve své kariéře - z toho prvního se těšil v Silverstone. Bylo o 2/3 vteřiny rychlejší než to loňské Kimiho Räikkönen (letos se jezdilo v Belgii podstatně rychleji - nejlepší kvalifikační kolo bylo o více než 1,5 vteřiny rychlejší než v roce 2008). To vedoucí muž šampionátu - Jenson Button - po kolizi v prvním kole, která se obecně přičítá spíše na vrub Grosjeana, ukončil dlouhou sérii 11 závodů, v nichž pokaždé bodoval. Nico Rosberg je nyní v tomto ohledu rekordmanem - svou sérii závodů bodovaných závodů si rozšířil již na osm. Lewis Hamilton zde letos poprvé nedojel závod (i když byl samozřejmě diskvalifikován v Melbourne). Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen měl o něco veselejší víkend, po němž se může těšit přesně ze 100 bodů, jež v kariéře získal. Průběh šampionátu se vyvíjí zajímavě: v posledních šesti podnicích vyhrál závod pokaždé někdo jiný (Button, Vettel, Webber, Hamilton, Barrichello a Räikkönen); ziskem pole position v posledních pěti Velkých cenách se pyšní pět různých pilotů (Vettel, Webber, Alonso, Hamilton a Fisichella). Jediné štěstí Jensona Buttona, který dominoval v prvních závodech - kdyby například někdo z Red Bullu konzistentně bodoval, z takového (pokud vůbec nějakého) náskoku by se netěšil.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.