AKTUALIZOVÁNO - V tradičním ohlédnutí za dnešní kvalifikací se zaměříme na množství paliva, s nímž se jednotliví piloti postaví na start zítřejšího závodu. Kdo je nejlehčí? S jakou strategií piloti zítra vyjedou a kdy se objeví poprvé v boxech?
Pokud od časy očistíme o množství vezeného paliva, za jednoznačného vítěze dnešní kvalifikace bychom mohli pasovat Sebastiana Vettela. Hned za ním by stál druhý Red Bull, který tak zůstává nejrychlejším týmem i v Maďarsku, Marka Webbera. Přitom je zajímavé, že Mark byl celý víkend rychlejší než Sebastian - tomu se však kvalifikace náramně vydařila. Výborně jezdí na Hungaroringu Nico Rosberg ve Williamsu, již v trénincích patřil k nejrychlejším a hypotetickým třetím místem v kvalifikaci to dnes potvrdil. Je podstatně lepší než jeho stájový kolega Kazuki Nakajima, jenž dnes Nica ztrácel 0,7 vteřiny na kolo. Už mě nebaví pořád psát o tom, že se McLaren zlepšil. Z tabulky je to jasné, v posledních závodech zrychlili více než většina soupeřů včetně Renaultu či Ferrari. Potvrzují se i slova Lewise Hamiltona, který chladil zlaté vášně stříbrných fanoušků když prohlásil, že na Red Bull pořád ztrácejí kolem 0,5 vteřiny. Heikkimu nové díly i maďarský okruh sedí a zítra bude zdatným soupeřem - i když zřejmě ne tak zdatným jako loni, kdy zde triumfoval. Na startu jim bude výtečným pomocníkem dobře fungující KERS v jejich vozech. Byť to do první zatáčky není daleko, mohli by si o nějakou příčku ještě před ní polepšit. Brawnu příliš nepomohly ani nové díly - byť je Button nejtěžší z první desítky, přesto by jej výsledný čas oproštěný o hmotnostní deficit postavil postrčil pouze na 6. příčku. Alonso by po korekci spadl až za něj. Ferrari díru do světa dnes také svým kvalifikačním výkonem nikterak nevyniklo, Räikkönenovi chyběla na nejrychlejšího celá vteřina - velký deficit. Myšlenkama byli všichni jezdci po nehodě s Felipe Massou, který by měl být v pořádku, před chvíli úspěšně absolvoval operaci. Při jeho diagnóze jsem si vzpomněl na Petra Čecha a jeho zranění: Felipemu přejeme podobně úspěšnou rekonvalescenci a návrat k závodění bez následků. Letos to ale už podle mě nebude.
Kdy se nám jezdci poprvé objeví u svých mechaniků? Jako první samozřejmě Fernando Alonso, jenž má až přehnaně málo benzínu - v boxech by měl stavět kolem 11. kola a zřejmě bude sázet na 3 zastávky. Pět kol po něm začne být v garážích trochu těsno - ve stejném kole by se tam mohl objevit Hamilton, Webber i Räikkönen. Krátce po nich Rosberg, Kovalainen i Vettel, jemuž by pozdější zastávka mohla pomoci se udržet před svým kolegou. Nejtěžší je Rubens Barrichello, ale nechce se mi věřit, že zrovna Brawn trápící se s pneumatikami by jel pouze na jednu zastávku, byť na Hungaroringu podává super-měkká směs dobré výkony i z pohledu výdrže. Uvidíme zítra - obávám se však, že nás na nudném okruhu moc zajímavý závod čekat nebude.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.