Podívejte se s námi na tradiční analýzu výkonnosti jednotlivých jezdců ve světle množství natankovaného paliva. Kdo se kvalifikoval s nejlehčím vozem? Kdo dosáhl skutečně nejlepšího času, pokud přihlédneme k množství paliva? A kdy můžeme jednotlivé jezce čekat v boxech?
Díky zveřejněným hmotnostem máme všechny karty na stole. U Brawnů se pořád trápí s pneumatikami - ohřát je do provozních teploty pro ně představuje větší problém než pro ostatní. Není divu, že zvolili do kvalifikace pro ně velmi nezvyklou taktiku "blafování" - do poslední části nastoupily s nejmenším množstvím paliva. Nejtěžšími naopak jsou Nico Rosberg a Sebastien Bourdais s téměř 85 kg paliva v nádržích. Je velmi pravděpodobné, že tito piloti - a možná také Sutil, Massa, Räikkönen, Piquet, Heidfeld, Kubica, Nakajima, Trulli a Buemi - pojedou pouze na jednu zastávku v boxech. Za proměnlivého počasí, které má panovat zítra stejně jako dnes, by se tato taktika však nemusela dvakrát vyplatit.
Pokud časy nejlepších desíti pilotů dnešní kvalifikace upravíme o množství paliva na palubě, vynikne skvělá forma Red Bullu - RB5 je momentálně nejrychlejším vozem startovního pole. Vidíme také, že čas Lewise Hamiltona nebyl vykoupen nízkou hmotností a že nejezdil pouze na "výpary." MP4/24 se podařilo během pár týdnů hodně vylepšit - dokonce natolik, že byl dnes rychlejší než BGP 001 v podání Rubense Barrichella či Jensona Buttona. Lewis tak může směle pokukovat po umístění na stupních vítězů. V předjíždění soupeřů bude mít velkou výhodu - výborný KERS. Z výkonu Adriana Sutila museli Domenicallimu nejspíše spadnout brýle. Po kvalifikaci se u Ferrari docela hlasitě hovořilo o výborné taktice, kterou zvolili pro závody. Kdekdo navíc předjímal, že Force India se mezi posledních deset dostala náhodou díky počasí a že její sedmé místo je dáno prázdnou nádrží a snahou zapůsobit na sponzory. Výkon VMJ02 však leckomu křiví tváře. Adrian zářící v boxech štěstím by si dokonce mohl dovolit jednozastávkovou strategii. Neřekl bych ale, že se kvalifikace Ferrari nepovedla - analýza hmotností spíše odhaluje, že dnes byli zkrátka pomalí. Krom Sutila je předstihl i letos se trápící Hamilton - a ten o pořádný kus! V boxech by se měl jako první ukázat Jenson Button, a to kolem 15. kola. V těsném sledu jej bude následovat stájový kolega Rubens Barrichello. Tři kola bude mít Lewis Hamilton na to, aby si před svou zastávkou vyjel na první dva návštěvníky boxů dostatečný náskok. Od 22. kola začne být v garážích rušněji, po Hamiltonovi se tam ukáží oba Red Bully. Sebastianu Vettelovi se díky této pozdější zastávce zřejmě povede dostat před oba Brawny. Veškeré propočty může narušit počasí a nečekané události. Jedno je však jisté - zítra nás čeká napínavý závod, který bude mít náboj. Těšit se mohou nejen odpůrci dominance jednoho týmu, ale po dlouhé době i fanoušci indického stáje Force India či McLarenu - už mi jich po té dlouhé době planých nadějí začínalo být líto.Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.