FIA zveřejnila hmotnosti jednotlivých vozů včetně natankovaného množství paliva tak, jak se postaví na zítřejší startovní rošt. Sebastian Vettel má zítra velkou šanci na vítězství - z první desítky jezdců byl nejtěžší, přesto kvalifikaci vyhrál.
Špatně to nevypadá ani s Markem Webberem, který by mohl vydržet na trati o jedno kolo déle než Rubens Barrichello, což by mu při bezchybném výkonu mohlo stačit na posun o jedno místo vpřed. Velice lehký je Kazuki Nakajima, což mu pomohlo k lepšímu místu - ale bezpochyby dnes odvedl jeden ze svých nejlepších kvalifikačních výkonů. Jenson Button za ním však vydrží na trati o něco déle, čímž by se mohl také dostat před něj.
Pokud vezmeme v potaz množství paliva, o které upravíme zajetý čas, pak vynikne výborný výkon mladého Sebastiana Vettela. Dominanci Red Bullu by pak potvrdil Mark Webber, který veze o 2 kg benzínu více než Rubens Barrichello. Kazuki Nakajima by nám díky tomu, že je nejlehčí, spadl po korekci až na sedmé místo. Za špičkou - Red Bullem, Brawnem, Toyotou a Williamsem o poznání zaostává Renault a Ferrari, kteří dnes mají také zastoupení v první desítce po jednom jezdci díky Fernandu Alonsovi a Kimimu Raikkonenovi. Kdy můžeme kterého pilota čekat v boxech? Jako první by se u nich měl objevit nejlehčí Kazuki Nakajima - v 16. kole. Po něm by se mělo v průběhu dvou kol vystřídat dalších sedm pilotů. Naopak nejtěžší jezdci - Bourdais, Kubica, Sutil a Kovalainen - by vzhledem k množství paliva v nádrži mohli jet na jednu zastávku v boxech.Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.