Díky FIA máme opět možnost nahlédnout pod víčko nádrží monopostů Formule 1 a odhadnout strategii pilotů pro zítřejší závod. Podíváme se, jaké jezdili piloti opravdu časy po korekci o palivovou zátěž, a také na to, kdy se poprvé objeví u svých mechaniků.
Velmi lehký byl dnes v kvalifikaci Sebastian Vettel - veze si 26,5 kg paliva. Ostatní piloti v poslední části kvalifikace byli podstatně těžší, většinou si vezli do závodu kolem 40 kg paliva. Nejvíce natankováno z první desítky má Kazuki Nakajima a dle toho vypadal i jeho čas. Tedy pardon, zajel podstatně hůře, než se svým množstvím měl, což jen dokazuje, že je jedním z nejslabších pilotů v letošním šampionátu. Z ostatních pilotů jsou doplna natankování Giancarlo Fisichella a Sebastien Bourdais, stejně jako oba vozy BMW a Toyoty, kteří okupují poslední místa na startu. U nich je tudíž možné, že pojedou pouze na jednu zastávku v boxech.
Pojďme si upravit časy pilotů v první desítce dle množství paliva v nádrži. V propočtech jsem vycházel z údajů pro Monako, kde 10 kg paliva navíc představuje o 0,26 vteřiny horší čas na kolo. Na pořadí nám korekce poprvé vůbec nic nezměnila. Je z ní však patrné, že první tři piloti zajeli výborná kola - u Brawnů se to dalo čekat, Kimi Räikkönen však příjemně překvapil. Tifosi těšte se, Ferrari jde nahoru - nezbývá než doufat, že nechutné politikaření vyústí v kompromis a stáj z Maranella nezmizí z královské disciplíny motosportu. Množství paliva u Kazuki Nakajima je pochopitelné - tým si je zřejmě vědom, že Kazuki se štěstím poprvé postoupil do poslední části a v ní si nepolepší, proto ho raději pořádně dotankovali a budou spoléhat na to, že někoho předjede alespoň díky pozdější zastávce v boxech. Nakonec se podíváme, kdy můžeme piloty očekávat u svých mechaniků. Jako první se v boxech ukáže Sebastian Vettel - že by plánoval tři zastávky? Po jeho velmi brzké zastávce, zhruba po 6 kolech v boxech začne frmol. V boxech se objeví Nico Rosberg, obě Ferrari a McLareny a v krátkém sledu na to i Mark Webber s oběma Brawny. Bude zajímavé sledovat, jestli někdo z nejtěžší pětice pojede opravdu pouze na jednu zastávku. Jezdci si pochvalovali měkčí směs, že se její opotřebení dá dobře kontrolovat. Pravdu se dozvíme zítra, nicméně byl by to asi jediný způsob, jak se posunout trochu vpřed.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.