FIA opět zveřejnila velmi zajímavý údaj - hmotnost vozů, s jakou se postaví na start zítřejší Velké ceny Španělska, tedy včetně paliva. Čísla napoví leccos o výkonnosti i o strategii pilotů pro zítřejší závod.
Monopost Fernando Alonso je se 40 kg paliva opět tím nejlehčím vozem ve startovním poli. Touto strategií si chtěl pojistit dobré umístění před domácími fanoušky. S lehkým vozem bojovali v závěrečné části kvalifikace kromě Španěla také Jenson Button či Timo Glock. Nejtěžší je dnes naopak Lewis Hamilton, jehož McLarenu přilnavost v zatáčkách stejně chybí, s pár kg paliva již není co zkazit. K těm nejtěžším také patří Sebastien Buemi, Nelson Piquet, Kazuki Nakajima, tradičně Nick Heidfeld i klukovskou chybou zesměšněný Kimi Räikkönen - všichni si vezou přes 70 kg paliva. Nikdo dnes není naplněn až po víčko, jak jsme to například vídávali občas u BMW, kteří si (nejen) v minulém závodě vezli hodně před 90 kg benzínu.
V další tabulce se podíváme na to, jak by dopadla nejlepší desítka, kdybychom jejich časy upravili o hmotnost vozů, s níž v závěru bojovali. V Barceloně 10 kg paliva navíc zpomaluje vůz o 0,39 vteřiny na kolo. Po přepočtu můžeme ještě více ocenit čas Sebastiana Vettela, který by porazil i Jensona Buttona, pokud by všichni jeli se stejným množstvím paliva jako nejlehčí Fernando Alonso. Red Bull se velmi zlepšil a vypadá to, že se výkonnostně vyrovnal letošní sezóně dominující stáji Brawn GP. Potěšení mohou být i příznivci Ferrari - Felipe Massa nepoužil laciný trik jako Alonso. V nádrži si vezl o 10 kg paliva více než Fernando a po korekci by se posunul dokonce na třetí místo, přičemž na nejrychlejšího Vettel ztratil necelých 14 setin vteřiny. Nico Rosberg s Robertem Kubicou jezdily v závěru s těžkými vozy, neměli tudíž velkou šanci na vylepšení svých pozic. V závodě by si naopak díky tomu mohli o něco polepšit.
Na závěr se podíváme, kdy přibližně by měli jezdci zajíždět ke svým mechanikům. Ve výpočtu jsem vycházel z toho, že jezdci spotřebují průměrně 2,44 kg paliva v každém kole. Jezdci se však mohou u svých mechaniků v případě problémů objevit dříve - po kolizi, sjetí pneumatik či při změně strategie. První zastávky by mohlo rovněž ovlivnit počasí, během zítřejšího závodu by totiž mohlo opět zapršet.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.