FIA opět zveřejnila velmi zajímavý údaj - hmotnost vozů, s jakou se postaví na start zítřejší Velké ceny Španělska, tedy včetně paliva. Čísla napoví leccos o výkonnosti i o strategii pilotů pro zítřejší závod.
Monopost Fernando Alonso je se 40 kg paliva opět tím nejlehčím vozem ve startovním poli. Touto strategií si chtěl pojistit dobré umístění před domácími fanoušky. S lehkým vozem bojovali v závěrečné části kvalifikace kromě Španěla také Jenson Button či Timo Glock. Nejtěžší je dnes naopak Lewis Hamilton, jehož McLarenu přilnavost v zatáčkách stejně chybí, s pár kg paliva již není co zkazit. K těm nejtěžším také patří Sebastien Buemi, Nelson Piquet, Kazuki Nakajima, tradičně Nick Heidfeld i klukovskou chybou zesměšněný Kimi Räikkönen - všichni si vezou přes 70 kg paliva. Nikdo dnes není naplněn až po víčko, jak jsme to například vídávali občas u BMW, kteří si (nejen) v minulém závodě vezli hodně před 90 kg benzínu.
V další tabulce se podíváme na to, jak by dopadla nejlepší desítka, kdybychom jejich časy upravili o hmotnost vozů, s níž v závěru bojovali. V Barceloně 10 kg paliva navíc zpomaluje vůz o 0,39 vteřiny na kolo. Po přepočtu můžeme ještě více ocenit čas Sebastiana Vettela, který by porazil i Jensona Buttona, pokud by všichni jeli se stejným množstvím paliva jako nejlehčí Fernando Alonso. Red Bull se velmi zlepšil a vypadá to, že se výkonnostně vyrovnal letošní sezóně dominující stáji Brawn GP. Potěšení mohou být i příznivci Ferrari - Felipe Massa nepoužil laciný trik jako Alonso. V nádrži si vezl o 10 kg paliva více než Fernando a po korekci by se posunul dokonce na třetí místo, přičemž na nejrychlejšího Vettel ztratil necelých 14 setin vteřiny. Nico Rosberg s Robertem Kubicou jezdily v závěru s těžkými vozy, neměli tudíž velkou šanci na vylepšení svých pozic. V závodě by si naopak díky tomu mohli o něco polepšit.
Na závěr se podíváme, kdy přibližně by měli jezdci zajíždět ke svým mechanikům. Ve výpočtu jsem vycházel z toho, že jezdci spotřebují průměrně 2,44 kg paliva v každém kole. Jezdci se však mohou u svých mechaniků v případě problémů objevit dříve - po kolizi, sjetí pneumatik či při změně strategie. První zastávky by mohlo rovněž ovlivnit počasí, během zítřejšího závodu by totiž mohlo opět zapršet.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.