FIA opět zveřejnila velmi zajímavý údaj - hmotnost vozů, s jakou se postaví na start zítřejší Velké ceny Španělska, tedy včetně paliva. Čísla napoví leccos o výkonnosti i o strategii pilotů pro zítřejší závod.
Monopost Fernando Alonso je se 40 kg paliva opět tím nejlehčím vozem ve startovním poli. Touto strategií si chtěl pojistit dobré umístění před domácími fanoušky. S lehkým vozem bojovali v závěrečné části kvalifikace kromě Španěla také Jenson Button či Timo Glock. Nejtěžší je dnes naopak Lewis Hamilton, jehož McLarenu přilnavost v zatáčkách stejně chybí, s pár kg paliva již není co zkazit. K těm nejtěžším také patří Sebastien Buemi, Nelson Piquet, Kazuki Nakajima, tradičně Nick Heidfeld i klukovskou chybou zesměšněný Kimi Räikkönen - všichni si vezou přes 70 kg paliva. Nikdo dnes není naplněn až po víčko, jak jsme to například vídávali občas u BMW, kteří si (nejen) v minulém závodě vezli hodně před 90 kg benzínu.
V další tabulce se podíváme na to, jak by dopadla nejlepší desítka, kdybychom jejich časy upravili o hmotnost vozů, s níž v závěru bojovali. V Barceloně 10 kg paliva navíc zpomaluje vůz o 0,39 vteřiny na kolo. Po přepočtu můžeme ještě více ocenit čas Sebastiana Vettela, který by porazil i Jensona Buttona, pokud by všichni jeli se stejným množstvím paliva jako nejlehčí Fernando Alonso. Red Bull se velmi zlepšil a vypadá to, že se výkonnostně vyrovnal letošní sezóně dominující stáji Brawn GP. Potěšení mohou být i příznivci Ferrari - Felipe Massa nepoužil laciný trik jako Alonso. V nádrži si vezl o 10 kg paliva více než Fernando a po korekci by se posunul dokonce na třetí místo, přičemž na nejrychlejšího Vettel ztratil necelých 14 setin vteřiny. Nico Rosberg s Robertem Kubicou jezdily v závěru s těžkými vozy, neměli tudíž velkou šanci na vylepšení svých pozic. V závodě by si naopak díky tomu mohli o něco polepšit.
Na závěr se podíváme, kdy přibližně by měli jezdci zajíždět ke svým mechanikům. Ve výpočtu jsem vycházel z toho, že jezdci spotřebují průměrně 2,44 kg paliva v každém kole. Jezdci se však mohou u svých mechaniků v případě problémů objevit dříve - po kolizi, sjetí pneumatik či při změně strategie. První zastávky by mohlo rovněž ovlivnit počasí, během zítřejšího závodu by totiž mohlo opět zapršet.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.