AKTUALIZOVÁNO: FIA dnes opět zveřejnila hmotnost vozů, s níž budou vstupovat do zítřejšího závodu v čínském Šanghaji.
Ze zveřejněných údajů vyplývá, jak laciný výsledek Renault dosáhl - Fernando Alonso si vyjel druhé místo díky poloprázdné nádrži, což by mělo brzdit nadšení příznivců Renaultu. Byť dnes nasadili nový difuzor, o zas takové zlepšení se nejedná. V podobném duchu bychom mohli hovořit i o výsledku obou Red Bullů - v kvalifikaci nejrychlejším Sebastienu Vettelovi a třetím v pořadí Marku Webberovi. Oba vezou podstatně méně paliva než 4. Rubens Barrichello a pátý Jenson Button. Na okruhu v Šanghaji představuje 10 kg paliva rozdíl kolem 0,38 vteřiny na kolo. Z tohoto pohledu se jedná opět o výborný výsledek vozů Brawn GP. Kimi Raikkonen na osmém a Lewis Hamilton na deváté pozici se již v poslední části nesnažili urvat, co šlo, jako tomu bylo v případě Fernanda Alonsa, o čemž nasvědčuje velké množství paliva. Oba zdá se výsledek v kvalifikaci obětovali strategii pro zítřejší závod, kde by si teoreticky mohli po prvních zastávkách v boxech trochu polepšit. Nejtěžší na startu bude Nelson Piquet, který má natankováno až po víčko nádrže - veze si téměř 93 kg paliva. Podobně je na tom Heikki Kovalainen na dvanácté příčce s 92 kg pohonných hmot, což mu dává naději na dobrý závod a možnost posunu o pár příček vpřed.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.