AKTUALIZOVÁNO: FIA dnes opět zveřejnila hmotnost vozů, s níž budou vstupovat do zítřejšího závodu v čínském Šanghaji.
Ze zveřejněných údajů vyplývá, jak laciný výsledek Renault dosáhl - Fernando Alonso si vyjel druhé místo díky poloprázdné nádrži, což by mělo brzdit nadšení příznivců Renaultu. Byť dnes nasadili nový difuzor, o zas takové zlepšení se nejedná. V podobném duchu bychom mohli hovořit i o výsledku obou Red Bullů - v kvalifikaci nejrychlejším Sebastienu Vettelovi a třetím v pořadí Marku Webberovi. Oba vezou podstatně méně paliva než 4. Rubens Barrichello a pátý Jenson Button. Na okruhu v Šanghaji představuje 10 kg paliva rozdíl kolem 0,38 vteřiny na kolo. Z tohoto pohledu se jedná opět o výborný výsledek vozů Brawn GP. Kimi Raikkonen na osmém a Lewis Hamilton na deváté pozici se již v poslední části nesnažili urvat, co šlo, jako tomu bylo v případě Fernanda Alonsa, o čemž nasvědčuje velké množství paliva. Oba zdá se výsledek v kvalifikaci obětovali strategii pro zítřejší závod, kde by si teoreticky mohli po prvních zastávkách v boxech trochu polepšit. Nejtěžší na startu bude Nelson Piquet, který má natankováno až po víčko nádrže - veze si téměř 93 kg paliva. Podobně je na tom Heikki Kovalainen na dvanácté příčce s 92 kg pohonných hmot, což mu dává naději na dobrý závod a možnost posunu o pár příček vpřed.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.