ČÍNA - KVALIFIKACE; Sebastian Vettel a Mark Webber odstartují z první a druhé řady, mezi ně se vklínil Fernando Alonso. Piloti BrawnGP jsou v kvalifikaci poprvé v historii stáje poraženi!
První dvacetiminutovka na prosluněné šanghajské trati se obešla bez nehod, pouze Mark Webber si udělal malý výlet mimo trať při vjezdu do boxů. Jenson Button a Rubens Barrichello obsadili první dvě místa, zatímco v druhé části startovního pole došlo na zklamání - nepostoupili tototiž Piquet a hlavně Kubica, kterému se rychlé kolo evidentně nepodařilo. Ostatní zajeli časy podle očekávání, zejména Ferrari soupeře nepodcenilo a pohlídalo si místa v první desítce.
Druhá část kvalifikace, zejména její napínavý závěr, překvapivě jednoznačně patřil Red Bullu. Vettel s Webberem bez problémů zastínili Brawnovo duo Barrichello-Button, téměř o půl sekundy! Heidfeld si polepšil jen o jedno místo a zůstává 11, v top-ten bude BMW chybět. Nepostupuje ani Massa a Räikkönen jen těsně zachránil čest Ferrari.
Pět minut před koncem kvalifikace měl na mále Buemi, který ustál smyk polovinou vozu na trávě. Ale závěr přinesl opravdové napětí, když se ukázalo, že BrawnGP dnes nemá nic jisté. Z posledních jízd po vypršení časového limitu nakonec nejvíc vytěžil Sebastian Vettel s redbullem. Druhé místo si rovněž překvapivě zajistil Alonso na Renaultu a rychlost redbullů potvrzuje Webber třetím místem, teprve za nimi jsou Barrichello a Button! Navíc je po delší době Barrichello rychlejší než Button. Jediní zástupci Ferrari a McLarenu, Räikkönen a Hamilton, se musí spokojit s 8. a 9. místem na startu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.