Od letošní sezóny budeme mít přístup k dříve střeženému tajemství - hmotnosti vozů včetně paliva po sobotní kvalifikaci. Z těchto velmi zajímavých údajů si dokážeme udělat představu, kdo jede s jakým množstvím paliva.
Protože minimální hmotnost vozu je stanovena (a těžko by některý tým konstruoval svůj vůz tak, aby byl těžší než 605 kg), lze z následující tabulky vyčíst, kdo veze kolik paliva - v podstatě veškerá hmotnost nad stanovený limit je palivo. Z tabulky vidíme, že skvělý výkon Roberta Kubicy je vykoupen poloprázdnou nádrží a u svých mechaniků se ocitne zřejmě jako jeden z prvních. Hmotnost jeho vozu včetně paliva a bez pilota činí rovných 650 kg. Od něj se pak odvíjí poslední sloupec a rozdíly v hmotnosti ostatních monopostů. Jak sami vidíte, s velmi lehkými vozy jedou i oba piloti Ferrari, Vettel, Rosberg a Hamilton. Naopak solidní šanci na posun vpřed má Piquet, Kovalainen, Fisichella a Heidfeld, kteří možná pojedou pouzena jednu zastávku v boxech. V tabulce je uvedena taková hmotnost vozu, se kterou budou jezdci startovat, to znamená po dotankování i pilotů na 11. - 20. pozici.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.