Od letošní sezóny budeme mít přístup k dříve střeženému tajemství - hmotnosti vozů včetně paliva po sobotní kvalifikaci. Z těchto velmi zajímavých údajů si dokážeme udělat představu, kdo jede s jakým množstvím paliva.
Protože minimální hmotnost vozu je stanovena (a těžko by některý tým konstruoval svůj vůz tak, aby byl těžší než 605 kg), lze z následující tabulky vyčíst, kdo veze kolik paliva - v podstatě veškerá hmotnost nad stanovený limit je palivo. Z tabulky vidíme, že skvělý výkon Roberta Kubicy je vykoupen poloprázdnou nádrží a u svých mechaniků se ocitne zřejmě jako jeden z prvních. Hmotnost jeho vozu včetně paliva a bez pilota činí rovných 650 kg. Od něj se pak odvíjí poslední sloupec a rozdíly v hmotnosti ostatních monopostů. Jak sami vidíte, s velmi lehkými vozy jedou i oba piloti Ferrari, Vettel, Rosberg a Hamilton. Naopak solidní šanci na posun vpřed má Piquet, Kovalainen, Fisichella a Heidfeld, kteří možná pojedou pouzena jednu zastávku v boxech. V tabulce je uvedena taková hmotnost vozu, se kterou budou jezdci startovat, to znamená po dotankování i pilotů na 11. - 20. pozici.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.