Ferrari najalo americkou společnost, aby jí vytvořilo nejvěrohodnější simulátor Formule 1. Doposud se tímto privilegiem honosí McLaren, ale ne na dlouho.
McLaren disponuje v současné době naprosto dokonalým testovacím simulátorem, který využívá při vývoji monopostu. Ale Ferrari obdrží ještě lepší software. Newyorská společnost Moog pracuje na simulátoru nové generace, který po vyhotovení najde svůj domov v Maranellu. Společnost Moog už dělala zakázky v oblasti letectví, kosmu, národní obrany, spolupracovala na tvorbě letadel, kosmických lodí, válečných zbraní a řízených střel. Nyní se zaměří na více mírovou zakázku. „Dynamický závodní simulátor je novým krokem ve vývoji virtuálních testů, dá jezdcům opravdoví pocit z jízdy a věrohodnou zpětnou vazbu na jejich reakce,“ řekl šéf Ferrari pro výkonnost vozů Marco Fainello. Simulátory jsou poslední dobou ve Formuli 1 velmi oblíbené. Ferrari přiznalo, že v zájmu poznání okruhu ve Valencii využilo zdrojů svého partnera Fiatu. Ovšem Kimi Räikkönen takové nadšení nesdílí, naopak nový simulátor ho nechává jako obvykle chladným. „Upřímně, takové věci nemám rád. Já se profil dráhy naučil vždy velmi rychle,“ uvedl obhájce titulu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.