Ferrari najalo americkou společnost, aby jí vytvořilo nejvěrohodnější simulátor Formule 1. Doposud se tímto privilegiem honosí McLaren, ale ne na dlouho.
McLaren disponuje v současné době naprosto dokonalým testovacím simulátorem, který využívá při vývoji monopostu. Ale Ferrari obdrží ještě lepší software. Newyorská společnost Moog pracuje na simulátoru nové generace, který po vyhotovení najde svůj domov v Maranellu. Společnost Moog už dělala zakázky v oblasti letectví, kosmu, národní obrany, spolupracovala na tvorbě letadel, kosmických lodí, válečných zbraní a řízených střel. Nyní se zaměří na více mírovou zakázku. „Dynamický závodní simulátor je novým krokem ve vývoji virtuálních testů, dá jezdcům opravdoví pocit z jízdy a věrohodnou zpětnou vazbu na jejich reakce,“ řekl šéf Ferrari pro výkonnost vozů Marco Fainello. Simulátory jsou poslední dobou ve Formuli 1 velmi oblíbené. Ferrari přiznalo, že v zájmu poznání okruhu ve Valencii využilo zdrojů svého partnera Fiatu. Ovšem Kimi Räikkönen takové nadšení nesdílí, naopak nový simulátor ho nechává jako obvykle chladným. „Upřímně, takové věci nemám rád. Já se profil dráhy naučil vždy velmi rychle,“ uvedl obhájce titulu.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.