Neustále sa diskutuje, kto alebo čo, vlastne zodpovedá za súčasné problémy tímu Ferrari. Monopost F2008 je zjavne rýchly, no i napriek tomu nevíťazí. Osobnosti z prostredia vrcholového motoršportu majú na súčasné dianie svoj vlastný názor.
Cesare Fiorio, ktorý bol predchodcom megaúspešného Jeana Todta, tvrdí, že v technickom oddelení maranellskej stajne zrejme chyba nebude. Skúsený kolektív inžinierov vyvinul solídny model s obrovským potenciálom. Veď aj naposledy v Maďarsku jazdil červený voz Felipeho Massu veľmi rýchlo a víťazstvo mu uniklo len o povestný chĺpok.
"Mám také tušenie, že Ferrari disponuje stále tým najlepším vozom," prezradil svoj názor Fiorio. "Jeho skutočný potenciál sa však nemôže prejaviť kvôli chybám zo strany vedenia, ale i pilotov."
Skúsený Talian zjavne naráže na strategické prešľapy tímu vo Veľkej Británii i chyby pilotov v Malajzii, Monaku a Silverstone.
69-ročný Fiorio, ktorý pôsobil v roku 2000 v Minardi, ponúka aspoň jednu radu. Tá by mohla vyriešiť zásadný problém. Od odchodu Michaela Schumachera Ferrari nemá jasno, na ktorého z dvojice pilotov sa orientovať a potom nastávajú situácie, keď sa obaja jazdci vzájomne oberajú o body. Na druhej strane, súťaž ostáva napínavá a vopred nevieme, čo sa udeje.
"Ferrari sa musí rozhodnúť, na koho vsadí svoje peniaze. Buď to bude Räikkonen alebo Massa," upozornil Fiorio.
Prieskum talianskeho magazínu "La Gazzetta dello Sport" ukázal, že ľudia veria viac Räikkonenovi. Kimi je však len o tri majstrovské body pred Massom, ktorý navyše v posledných dvoch pretekoch bol vo forme a fínskeho šampióna zdolal.
Ďalším problémom sú "Icemanove" kvalifikácie. Od Nemecka s nimi vážne bojuje a v nedeľu už len doháňa stratené.
"Zdá sa, že Kimi má podobné problémy ako Heidfeld. Počas jedného rýchleho kola nedokáže dostať zo svojho voza maximum," domnieva sa Marc Surer, bývalý pilot Formule 1 a súčasný švajčiarsky komentátor.
Surer uviedol, že Kimiho problémom môže byť i slabnúca motivácia.
"Šampiónom sa už vlastne stal a niekedy mám pocit akoby sa na preteky radšej díval, než v nich priamo súťažil." dodal Švajčiar.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.