Neustále sa diskutuje, kto alebo čo, vlastne zodpovedá za súčasné problémy tímu Ferrari. Monopost F2008 je zjavne rýchly, no i napriek tomu nevíťazí. Osobnosti z prostredia vrcholového motoršportu majú na súčasné dianie svoj vlastný názor.
Cesare Fiorio, ktorý bol predchodcom megaúspešného Jeana Todta, tvrdí, že v technickom oddelení maranellskej stajne zrejme chyba nebude. Skúsený kolektív inžinierov vyvinul solídny model s obrovským potenciálom. Veď aj naposledy v Maďarsku jazdil červený voz Felipeho Massu veľmi rýchlo a víťazstvo mu uniklo len o povestný chĺpok.
"Mám také tušenie, že Ferrari disponuje stále tým najlepším vozom," prezradil svoj názor Fiorio. "Jeho skutočný potenciál sa však nemôže prejaviť kvôli chybám zo strany vedenia, ale i pilotov."
Skúsený Talian zjavne naráže na strategické prešľapy tímu vo Veľkej Británii i chyby pilotov v Malajzii, Monaku a Silverstone.
69-ročný Fiorio, ktorý pôsobil v roku 2000 v Minardi, ponúka aspoň jednu radu. Tá by mohla vyriešiť zásadný problém. Od odchodu Michaela Schumachera Ferrari nemá jasno, na ktorého z dvojice pilotov sa orientovať a potom nastávajú situácie, keď sa obaja jazdci vzájomne oberajú o body. Na druhej strane, súťaž ostáva napínavá a vopred nevieme, čo sa udeje.
"Ferrari sa musí rozhodnúť, na koho vsadí svoje peniaze. Buď to bude Räikkonen alebo Massa," upozornil Fiorio.
Prieskum talianskeho magazínu "La Gazzetta dello Sport" ukázal, že ľudia veria viac Räikkonenovi. Kimi je však len o tri majstrovské body pred Massom, ktorý navyše v posledných dvoch pretekoch bol vo forme a fínskeho šampióna zdolal.
Ďalším problémom sú "Icemanove" kvalifikácie. Od Nemecka s nimi vážne bojuje a v nedeľu už len doháňa stratené.
"Zdá sa, že Kimi má podobné problémy ako Heidfeld. Počas jedného rýchleho kola nedokáže dostať zo svojho voza maximum," domnieva sa Marc Surer, bývalý pilot Formule 1 a súčasný švajčiarsky komentátor.
Surer uviedol, že Kimiho problémom môže byť i slabnúca motivácia.
"Šampiónom sa už vlastne stal a niekedy mám pocit akoby sa na preteky radšej díval, než v nich priamo súťažil." dodal Švajčiar.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.