Neustále sa diskutuje, kto alebo čo, vlastne zodpovedá za súčasné problémy tímu Ferrari. Monopost F2008 je zjavne rýchly, no i napriek tomu nevíťazí. Osobnosti z prostredia vrcholového motoršportu majú na súčasné dianie svoj vlastný názor.
Cesare Fiorio, ktorý bol predchodcom megaúspešného Jeana Todta, tvrdí, že v technickom oddelení maranellskej stajne zrejme chyba nebude. Skúsený kolektív inžinierov vyvinul solídny model s obrovským potenciálom. Veď aj naposledy v Maďarsku jazdil červený voz Felipeho Massu veľmi rýchlo a víťazstvo mu uniklo len o povestný chĺpok.
"Mám také tušenie, že Ferrari disponuje stále tým najlepším vozom," prezradil svoj názor Fiorio. "Jeho skutočný potenciál sa však nemôže prejaviť kvôli chybám zo strany vedenia, ale i pilotov."
Skúsený Talian zjavne naráže na strategické prešľapy tímu vo Veľkej Británii i chyby pilotov v Malajzii, Monaku a Silverstone.
69-ročný Fiorio, ktorý pôsobil v roku 2000 v Minardi, ponúka aspoň jednu radu. Tá by mohla vyriešiť zásadný problém. Od odchodu Michaela Schumachera Ferrari nemá jasno, na ktorého z dvojice pilotov sa orientovať a potom nastávajú situácie, keď sa obaja jazdci vzájomne oberajú o body. Na druhej strane, súťaž ostáva napínavá a vopred nevieme, čo sa udeje.
"Ferrari sa musí rozhodnúť, na koho vsadí svoje peniaze. Buď to bude Räikkonen alebo Massa," upozornil Fiorio.
Prieskum talianskeho magazínu "La Gazzetta dello Sport" ukázal, že ľudia veria viac Räikkonenovi. Kimi je však len o tri majstrovské body pred Massom, ktorý navyše v posledných dvoch pretekoch bol vo forme a fínskeho šampióna zdolal.
Ďalším problémom sú "Icemanove" kvalifikácie. Od Nemecka s nimi vážne bojuje a v nedeľu už len doháňa stratené.
"Zdá sa, že Kimi má podobné problémy ako Heidfeld. Počas jedného rýchleho kola nedokáže dostať zo svojho voza maximum," domnieva sa Marc Surer, bývalý pilot Formule 1 a súčasný švajčiarsky komentátor.
Surer uviedol, že Kimiho problémom môže byť i slabnúca motivácia.
"Šampiónom sa už vlastne stal a niekedy mám pocit akoby sa na preteky radšej díval, než v nich priamo súťažil." dodal Švajčiar.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.