ČÍNA, NEJRYCHLEJŠÍ KOLA: Trať byla v závěru závodu suchá a nejlepší časy tak padaly v posledních třech kolech.
Vůbec nejrychlejší kolo zajel Felipe Massa v posledním kole závodu. I Fernando Alonso byl nakonec rychlejší než Kimi Räikkönen. To však tentokrát mnoho o rychlostí neříká - v opačném pořadí jezdci přijížděli do cíle s velkými rozestupy a v opačném pořadí proto přecházeli do bezpečného dojezdu do cíle.
Velmi rychlý byl Giancarlo Fisichella a i Heikki Kovalainen na suché trati po velkém trápení výrazně zrychlil. Renaulty byly evidentně připraveny na suchou trať. Mezi nejrychlejšími je jako obvykle Nico Rosberg.
Red Bullu se v závodě nedařilo zdaleka tolik jako v kvalifikaci a jediný bod za osmé místo bude nakonec menším zklamáním. Až ve druhé desítce jsou nejrychlejší časy obou pilotů Toro Rosso, kteří dnes přitom patřili mezi nejkonkurenceschopnější mimo Ferrari a McLaren a čtvrté místo Sebastiana Vettela je historickým úspěchem.
Nejrychlejší kola GP Číny: 1. Felipe Massa - Ferrari - 1:37.454 (56) 2. Fernando Alonso - McLaren - 1:37.991 (54) 3. Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:38.285 (52) 4. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:38.900 (39) 5. Jenson Button - Honda - 1:38.913 (39) 6. Nico Rosberg - Williams - 1:39.233 (54) 7. Nick Heidfeld - BMW - 1:39.325 (55) 8. Heikki Kovalainen - Renault - 1:39.331 (52) 9. Mark Webber - Red Bull - 1:39.371 (55) 10. David Coulthard - Red Bull - 1:39.640 (55) 11. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 1:39.654 (53) 12. Alexander Wurz - Williams - 1:39.743 (54) 13. Sebastian Vettel - Toro Rosso - 1:39.890 (52) 14. Jarno Trulli - Toyota - 1:39.911 (55) 15. Takuma Sato - Super Aguri - 1:40.126 (54) 16. Rubens Barrichello - Honda - 1:40.516 (55) 17. Sakon Yamamoto - Spyker - 1:40.764 (52) 18. Robert Kubica - BMW - 1:40.926 (32) 19. Lewis Hamilton - McLaren - 1:43.131 (22) 20. Ralf Schumacher - Toyota - 1:44.062 (25) 21. Adrian Sutil - Spyker - 1:47.603 (22) 22. Anthony Davidson - Super Aguri - 1:51.765 (9)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.