ČÍNA, NEJRYCHLEJŠÍ KOLA: Trať byla v závěru závodu suchá a nejlepší časy tak padaly v posledních třech kolech.
Vůbec nejrychlejší kolo zajel Felipe Massa v posledním kole závodu. I Fernando Alonso byl nakonec rychlejší než Kimi Räikkönen. To však tentokrát mnoho o rychlostí neříká - v opačném pořadí jezdci přijížděli do cíle s velkými rozestupy a v opačném pořadí proto přecházeli do bezpečného dojezdu do cíle.
Velmi rychlý byl Giancarlo Fisichella a i Heikki Kovalainen na suché trati po velkém trápení výrazně zrychlil. Renaulty byly evidentně připraveny na suchou trať. Mezi nejrychlejšími je jako obvykle Nico Rosberg.
Red Bullu se v závodě nedařilo zdaleka tolik jako v kvalifikaci a jediný bod za osmé místo bude nakonec menším zklamáním. Až ve druhé desítce jsou nejrychlejší časy obou pilotů Toro Rosso, kteří dnes přitom patřili mezi nejkonkurenceschopnější mimo Ferrari a McLaren a čtvrté místo Sebastiana Vettela je historickým úspěchem.
Nejrychlejší kola GP Číny: 1. Felipe Massa - Ferrari - 1:37.454 (56) 2. Fernando Alonso - McLaren - 1:37.991 (54) 3. Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:38.285 (52) 4. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:38.900 (39) 5. Jenson Button - Honda - 1:38.913 (39) 6. Nico Rosberg - Williams - 1:39.233 (54) 7. Nick Heidfeld - BMW - 1:39.325 (55) 8. Heikki Kovalainen - Renault - 1:39.331 (52) 9. Mark Webber - Red Bull - 1:39.371 (55) 10. David Coulthard - Red Bull - 1:39.640 (55) 11. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 1:39.654 (53) 12. Alexander Wurz - Williams - 1:39.743 (54) 13. Sebastian Vettel - Toro Rosso - 1:39.890 (52) 14. Jarno Trulli - Toyota - 1:39.911 (55) 15. Takuma Sato - Super Aguri - 1:40.126 (54) 16. Rubens Barrichello - Honda - 1:40.516 (55) 17. Sakon Yamamoto - Spyker - 1:40.764 (52) 18. Robert Kubica - BMW - 1:40.926 (32) 19. Lewis Hamilton - McLaren - 1:43.131 (22) 20. Ralf Schumacher - Toyota - 1:44.062 (25) 21. Adrian Sutil - Spyker - 1:47.603 (22) 22. Anthony Davidson - Super Aguri - 1:51.765 (9)
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.