ČÍNA, NEJRYCHLEJŠÍ KOLA: Trať byla v závěru závodu suchá a nejlepší časy tak padaly v posledních třech kolech.
Vůbec nejrychlejší kolo zajel Felipe Massa v posledním kole závodu. I Fernando Alonso byl nakonec rychlejší než Kimi Räikkönen. To však tentokrát mnoho o rychlostí neříká - v opačném pořadí jezdci přijížděli do cíle s velkými rozestupy a v opačném pořadí proto přecházeli do bezpečného dojezdu do cíle.
Velmi rychlý byl Giancarlo Fisichella a i Heikki Kovalainen na suché trati po velkém trápení výrazně zrychlil. Renaulty byly evidentně připraveny na suchou trať. Mezi nejrychlejšími je jako obvykle Nico Rosberg.
Red Bullu se v závodě nedařilo zdaleka tolik jako v kvalifikaci a jediný bod za osmé místo bude nakonec menším zklamáním. Až ve druhé desítce jsou nejrychlejší časy obou pilotů Toro Rosso, kteří dnes přitom patřili mezi nejkonkurenceschopnější mimo Ferrari a McLaren a čtvrté místo Sebastiana Vettela je historickým úspěchem.
Nejrychlejší kola GP Číny: 1. Felipe Massa - Ferrari - 1:37.454 (56) 2. Fernando Alonso - McLaren - 1:37.991 (54) 3. Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:38.285 (52) 4. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:38.900 (39) 5. Jenson Button - Honda - 1:38.913 (39) 6. Nico Rosberg - Williams - 1:39.233 (54) 7. Nick Heidfeld - BMW - 1:39.325 (55) 8. Heikki Kovalainen - Renault - 1:39.331 (52) 9. Mark Webber - Red Bull - 1:39.371 (55) 10. David Coulthard - Red Bull - 1:39.640 (55) 11. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 1:39.654 (53) 12. Alexander Wurz - Williams - 1:39.743 (54) 13. Sebastian Vettel - Toro Rosso - 1:39.890 (52) 14. Jarno Trulli - Toyota - 1:39.911 (55) 15. Takuma Sato - Super Aguri - 1:40.126 (54) 16. Rubens Barrichello - Honda - 1:40.516 (55) 17. Sakon Yamamoto - Spyker - 1:40.764 (52) 18. Robert Kubica - BMW - 1:40.926 (32) 19. Lewis Hamilton - McLaren - 1:43.131 (22) 20. Ralf Schumacher - Toyota - 1:44.062 (25) 21. Adrian Sutil - Spyker - 1:47.603 (22) 22. Anthony Davidson - Super Aguri - 1:51.765 (9)
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.