BELGIE, nejrychlejší kola: Pořadí nejrychlejších kol potvrzuje výsledky kvalifikace i samotného závodu.
Nejrychlejší kolo závodu zajel před druhou zastávkou u mechaniků Felipe Massa. Jen těsně překonal týmového kolegu a vítěze závodu Kimi Räikkönena, který svá nejrychlejší kola zajížděl na měkkých pneumatikách před první zastávkou.
Piloti McLarenu nejvíce tlačili na pilu v samotném závěru závodu, kdy se Lewis Hamilton snažil donutit k chybě Fernanda Alonsa, dokud ji neudělal sám a boj o třetí místo definitivně nevzdal. McLareny dnes byly, i podle nejrychlejších kol, zhruba o jednu až dvě desetiny na kolo pomalejší než Ferrari.
V pořadí týmů letos na třetím místě spolehlivě vyniká BMW, jehož piloti dnes předvedli další parádní závod. U Toyoty nedokázal Ralf Schumacher konkurovat Trullimu, v nejrychlejším kole ztratil více než sekundu!
Wurz u Williamsu chyboval a dostal další těžkou ránu od mladého Rosberga. Podobně tomu bylo u Renaultu, kde veterán Fisichella doplatil na technické potíže hned na konci prvního kola. Hondy se nadále trápí v druhé polovině startovního pole, i když jejich nejrychlejší kola jsou poznamenána strategií jediné zastávky v boxech a nakonec i Buttonovým odstoupením.
Nejrychlejší kola GP Belgie 2007 1. Felipe Massa - Ferrari - 1:48.036 (34) 2. Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:48.095 (12) 3. Fernando Alonso - McLaren - 1:48.182 (44) 4. Lewis Hamilton - McLaren - 1:48.215 (41) 5. Nick Heidfeld - BMW - 1:48.663 (33) 6. Robert Kubica - BMW - 1:48.894 (32) 7. Jarno Trulli - Toyota - 1:48.990 (43) 8. Heikki Kovalainen - Renault - 1:49.600 (21) 9. Nico Rosberg - Williams - 1:49.769 (29) 10. Ralf Schumacher - Toyota - 1:50.022 (43) 11. Mark Webber - Red Bull - 1:50.049 (12) 12. Rubens Barrichello - Honda - 1:50.678 (43) 13. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 1:50.730 (40) 14. Takuma Sato - Super Aguri - 1:50.886 (32) 15. Adrian Sutil - Spyker - 1:50.902 (29) 16. Jenson Button - Honda - 1:51.141 (22) 17. David Coulthard - Red Bull - 1:51.156 (24) 18. Alexander Wurz - Williams - 1:51.270 (18) 19. Anthony Davidson - Super Aguri - 1:51.391 (43) 20. Sakon Yamamoto - Spyker - 1:51.648 (30) 21. Sebastian Vettel - Toro Rosso - 1:52.724 (4)
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.