BELGIE, tisková konference po kvalifikaci: Kimi Räikkönen (Ferrari), Felipe Massa (Ferrari), Fernando Alonso (McLaren)
Kimi Räikkönen - pole-position V Monze jsme věděli, že to pro nás bude těžké, ale tohle je trať podobná spíše na Turecko, takže jsme si věřili. Zítra to bude vyrovnané, musíme ze sebe dostat to nejlepší. Neměli bychom pokazit start, pak už to může jít hladce. V závodech býváme v porovnání s kvalifikací silní a doufáme, že to tak bude i zítra. Stát se však může cokoliv.
Felipe Massa - 2. Včera jsem trochu zaváhal v prvním kole, ale dnes jsem ztrátu v tréninku dohnal. Jsme konkurenceschopní a to je příjemné zjištění, zvláště po minulé grand prix, kde byl velmi silný McLaren. Bylo to dnes hodně vyrovnané a málem mi to vyšlo na pole-position, ale udělal jsem chybu v poslední šikaně. Zablokoval jsem kola a trochu jsem tam ztratil. Ale jsem spokojený s autem, se svým měřeným kolem i s naší strategií.
Fernando Alonso - 3. Docela si věříme. Jak už bylo řečeno, Spa je podobné na Turecko, kde bylo Ferrari hodně rychlé, takže nás to nepřekvapuje ani tady, ale stejně se popereme o vítězství. Od Turecka jsme auto vylepšili a budeme schopni s nimi závodit. Nevím, jestli to bude stačit na vítězství, ale tak jednoduché jako v Turecku to mít nebudou.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.