Ron Dennis vysvětluje incident, kterým se zabývají i komisaři Mezinárodní automobilové federace, a za který se na Fernanda Alonsa vrhla vlna kritiky pro nesportovní chování.
Vypadalo to jednoznačně tak, že Alonso zdržel týmového kolegu Hamiltona úmyslně v pit-lane, protože věděl, že on tím propásne včasný vjezd do měřeného kola, kterým by si mohl pojistit vedení. Místo toho Alonso na nových pneumatikách zrychlil a získal těsně první místo.
Ron Dennis, šéf stáje McLaren: "Dopadlo to úplně jinak než mělo, protože Lewis měl zpomalit a nechat Fernanda předjet. Ale on to neudělal. Tím došlo ke špatnému pořadí. Máme v týmu nějaké postupy a rozhodujeme se na základě aktuální situace, volíme strategii, a tou se musí řídit i ti na trati. Tentokrát měl mít Fernando výhodu většího množství paliva. Všechno bylo v pořádku, byli jsme na konci pit-lane a v prvním kole jsme měli změnit pořadí. K tomu nedošlo a vyvolalo to všechny ty emoce na pitwall. Jezdci jeli v jiném pořadí, než měli.
Kdy pilot odjíždí z boxu, o tom rozhoduje jeho hlavní inženýr. Jestli si myslíte, že na tom bylo něco špatného, můžete si myslet co chcete. Říkám vám přesně to, co se stalo. Je pochopitelné, že Lewisovi se to nelíbí. Ale takový je život, tak to chodí, a jestli se mu zdá, že o tom nechce mluvit, tak nemusí."
Podle Dennise měl Hamilton před sebe pustit Alonsa už v zahřívacím kole před předposledním měřeným kolem. Hamilton měl tentokrát jet druhý a být tím v závěru vystaven většímu riziku, že nestihne poslední měřené kolo. Tím však nevysvětluje, proč Alonso zůstal po dokončení práce na voze stát, ať už o tom rozhodl sám, nebo jeho inženýr, nebo sám Dennis.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.