Ron Dennis vysvětluje incident, kterým se zabývají i komisaři Mezinárodní automobilové federace, a za který se na Fernanda Alonsa vrhla vlna kritiky pro nesportovní chování.
Vypadalo to jednoznačně tak, že Alonso zdržel týmového kolegu Hamiltona úmyslně v pit-lane, protože věděl, že on tím propásne včasný vjezd do měřeného kola, kterým by si mohl pojistit vedení. Místo toho Alonso na nových pneumatikách zrychlil a získal těsně první místo.
Ron Dennis, šéf stáje McLaren: "Dopadlo to úplně jinak než mělo, protože Lewis měl zpomalit a nechat Fernanda předjet. Ale on to neudělal. Tím došlo ke špatnému pořadí. Máme v týmu nějaké postupy a rozhodujeme se na základě aktuální situace, volíme strategii, a tou se musí řídit i ti na trati. Tentokrát měl mít Fernando výhodu většího množství paliva. Všechno bylo v pořádku, byli jsme na konci pit-lane a v prvním kole jsme měli změnit pořadí. K tomu nedošlo a vyvolalo to všechny ty emoce na pitwall. Jezdci jeli v jiném pořadí, než měli.
Kdy pilot odjíždí z boxu, o tom rozhoduje jeho hlavní inženýr. Jestli si myslíte, že na tom bylo něco špatného, můžete si myslet co chcete. Říkám vám přesně to, co se stalo. Je pochopitelné, že Lewisovi se to nelíbí. Ale takový je život, tak to chodí, a jestli se mu zdá, že o tom nechce mluvit, tak nemusí."
Podle Dennise měl Hamilton před sebe pustit Alonsa už v zahřívacím kole před předposledním měřeným kolem. Hamilton měl tentokrát jet druhý a být tím v závěru vystaven většímu riziku, že nestihne poslední měřené kolo. Tím však nevysvětluje, proč Alonso zůstal po dokončení práce na voze stát, ať už o tom rozhodl sám, nebo jeho inženýr, nebo sám Dennis.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.