MAĎARSKO, KVALIFIKACE: Fernando Alonso zvláštním způsobem porazil Lewise Hamiltona, Ferrari dnes nemělo rychlost a mělo smůlu. + Grafika: POSTAVENÍ NA STARTU
Kvalifikaci zahájil nejrychlejším časem Hamilton před Kovalainenem a Kubicou. V první patnáctiminutovce je však podstatných spíše posledních šest míst, mezi která se tentokrát propadly přes snahu v poslední minutě obě Hondy! Button a Barrichello tak odstartují až z deváté řady. Vypadli také Sato se Super Aguri a Vettel s Toro Rosso, oba podnikli během patnácti minut několik výletů mimo trať v marné snaze překonat týmovýho kolegu. Tomu tentokrát nestačil zejména Sato. Startovní listinu uzavřou Spykery.
Hamilton vyhrál i druhou patnáctiminutovku, kde o více než 0,3s porazil týmového kolegu Alonsa. Vůbec dobře nedopadla prostřední část kvalifikace pro stáj Ferrari. Räikkönenovo čtvrté místo ještě nemusí nic znamenat, ale Massovo čtrnácté je již definitivní. Brazilskému pilotovi se při druhém výjezdu zastavil motor ještě v pit-lane. Na poslední chvíli se mechanikům podařilo motor nastartovat a Massa vyjel znovu, ale technika asi neposlouchala úplně správně a Massa již žádné měřené kolo nedokončil.
V závěrečném boji o pole-position byl nejrychlejší Fernando Alonso a do první řady zítřejšího závodu se postaví oba McLareny. Lewis Hamilton měl zajímavou smůlu. První místo prohrál s Alonsem jen o desetinu sekundy, ale přitom nedostal možnost zajet rozhodující poslední měřené kolo a na těsné druhé místo mu stačil první pokus na starších pneumatikách. Před posledním výjezdem totiž Alonso blokoval pit-lane do posledních sekund a Hamilton čekal za ním. Než mechanici vyměnili Hamiltonovi pneumatiky, bylo již pozdě a britský pilot nestihl do měřeného kola vjet před vypršením časového limitu. Räikkönen s Ferrari se viditelně snažil, ale McLarenům dnes Ferrari nemohlo konkurovat. Překonal jej nakonec i Heidfeld s BMW. Velmi dobrý čas zajel Rosberg a zítra odstartuje ze třetí řady.
Závod startuje zítra ve 14:00.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.