MAĎARSKO, KVALIFIKACE: Fernando Alonso zvláštním způsobem porazil Lewise Hamiltona, Ferrari dnes nemělo rychlost a mělo smůlu. + Grafika: POSTAVENÍ NA STARTU
Kvalifikaci zahájil nejrychlejším časem Hamilton před Kovalainenem a Kubicou. V první patnáctiminutovce je však podstatných spíše posledních šest míst, mezi která se tentokrát propadly přes snahu v poslední minutě obě Hondy! Button a Barrichello tak odstartují až z deváté řady. Vypadli také Sato se Super Aguri a Vettel s Toro Rosso, oba podnikli během patnácti minut několik výletů mimo trať v marné snaze překonat týmovýho kolegu. Tomu tentokrát nestačil zejména Sato. Startovní listinu uzavřou Spykery.
Hamilton vyhrál i druhou patnáctiminutovku, kde o více než 0,3s porazil týmového kolegu Alonsa. Vůbec dobře nedopadla prostřední část kvalifikace pro stáj Ferrari. Räikkönenovo čtvrté místo ještě nemusí nic znamenat, ale Massovo čtrnácté je již definitivní. Brazilskému pilotovi se při druhém výjezdu zastavil motor ještě v pit-lane. Na poslední chvíli se mechanikům podařilo motor nastartovat a Massa vyjel znovu, ale technika asi neposlouchala úplně správně a Massa již žádné měřené kolo nedokončil.
V závěrečném boji o pole-position byl nejrychlejší Fernando Alonso a do první řady zítřejšího závodu se postaví oba McLareny. Lewis Hamilton měl zajímavou smůlu. První místo prohrál s Alonsem jen o desetinu sekundy, ale přitom nedostal možnost zajet rozhodující poslední měřené kolo a na těsné druhé místo mu stačil první pokus na starších pneumatikách. Před posledním výjezdem totiž Alonso blokoval pit-lane do posledních sekund a Hamilton čekal za ním. Než mechanici vyměnili Hamiltonovi pneumatiky, bylo již pozdě a britský pilot nestihl do měřeného kola vjet před vypršením časového limitu. Räikkönen s Ferrari se viditelně snažil, ale McLarenům dnes Ferrari nemohlo konkurovat. Překonal jej nakonec i Heidfeld s BMW. Velmi dobrý čas zajel Rosberg a zítra odstartuje ze třetí řady.
Závod startuje zítra ve 14:00.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?