MAĎARSKO, KVALIFIKACE: Fernando Alonso zvláštním způsobem porazil Lewise Hamiltona, Ferrari dnes nemělo rychlost a mělo smůlu. + Grafika: POSTAVENÍ NA STARTU
Kvalifikaci zahájil nejrychlejším časem Hamilton před Kovalainenem a Kubicou. V první patnáctiminutovce je však podstatných spíše posledních šest míst, mezi která se tentokrát propadly přes snahu v poslední minutě obě Hondy! Button a Barrichello tak odstartují až z deváté řady. Vypadli také Sato se Super Aguri a Vettel s Toro Rosso, oba podnikli během patnácti minut několik výletů mimo trať v marné snaze překonat týmovýho kolegu. Tomu tentokrát nestačil zejména Sato. Startovní listinu uzavřou Spykery.
Hamilton vyhrál i druhou patnáctiminutovku, kde o více než 0,3s porazil týmového kolegu Alonsa. Vůbec dobře nedopadla prostřední část kvalifikace pro stáj Ferrari. Räikkönenovo čtvrté místo ještě nemusí nic znamenat, ale Massovo čtrnácté je již definitivní. Brazilskému pilotovi se při druhém výjezdu zastavil motor ještě v pit-lane. Na poslední chvíli se mechanikům podařilo motor nastartovat a Massa vyjel znovu, ale technika asi neposlouchala úplně správně a Massa již žádné měřené kolo nedokončil.
V závěrečném boji o pole-position byl nejrychlejší Fernando Alonso a do první řady zítřejšího závodu se postaví oba McLareny. Lewis Hamilton měl zajímavou smůlu. První místo prohrál s Alonsem jen o desetinu sekundy, ale přitom nedostal možnost zajet rozhodující poslední měřené kolo a na těsné druhé místo mu stačil první pokus na starších pneumatikách. Před posledním výjezdem totiž Alonso blokoval pit-lane do posledních sekund a Hamilton čekal za ním. Než mechanici vyměnili Hamiltonovi pneumatiky, bylo již pozdě a britský pilot nestihl do měřeného kola vjet před vypršením časového limitu. Räikkönen s Ferrari se viditelně snažil, ale McLarenům dnes Ferrari nemohlo konkurovat. Překonal jej nakonec i Heidfeld s BMW. Velmi dobrý čas zajel Rosberg a zítra odstartuje ze třetí řady.
Závod startuje zítra ve 14:00.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.