MAĎARSKO, KVALIFIKACE: Fernando Alonso zvláštním způsobem porazil Lewise Hamiltona, Ferrari dnes nemělo rychlost a mělo smůlu. + Grafika: POSTAVENÍ NA STARTU
Kvalifikaci zahájil nejrychlejším časem Hamilton před Kovalainenem a Kubicou. V první patnáctiminutovce je však podstatných spíše posledních šest míst, mezi která se tentokrát propadly přes snahu v poslední minutě obě Hondy! Button a Barrichello tak odstartují až z deváté řady. Vypadli také Sato se Super Aguri a Vettel s Toro Rosso, oba podnikli během patnácti minut několik výletů mimo trať v marné snaze překonat týmovýho kolegu. Tomu tentokrát nestačil zejména Sato. Startovní listinu uzavřou Spykery.
Hamilton vyhrál i druhou patnáctiminutovku, kde o více než 0,3s porazil týmového kolegu Alonsa. Vůbec dobře nedopadla prostřední část kvalifikace pro stáj Ferrari. Räikkönenovo čtvrté místo ještě nemusí nic znamenat, ale Massovo čtrnácté je již definitivní. Brazilskému pilotovi se při druhém výjezdu zastavil motor ještě v pit-lane. Na poslední chvíli se mechanikům podařilo motor nastartovat a Massa vyjel znovu, ale technika asi neposlouchala úplně správně a Massa již žádné měřené kolo nedokončil.
V závěrečném boji o pole-position byl nejrychlejší Fernando Alonso a do první řady zítřejšího závodu se postaví oba McLareny. Lewis Hamilton měl zajímavou smůlu. První místo prohrál s Alonsem jen o desetinu sekundy, ale přitom nedostal možnost zajet rozhodující poslední měřené kolo a na těsné druhé místo mu stačil první pokus na starších pneumatikách. Před posledním výjezdem totiž Alonso blokoval pit-lane do posledních sekund a Hamilton čekal za ním. Než mechanici vyměnili Hamiltonovi pneumatiky, bylo již pozdě a britský pilot nestihl do měřeného kola vjet před vypršením časového limitu. Räikkönen s Ferrari se viditelně snažil, ale McLarenům dnes Ferrari nemohlo konkurovat. Překonal jej nakonec i Heidfeld s BMW. Velmi dobrý čas zajel Rosberg a zítra odstartuje ze třetí řady.
Závod startuje zítra ve 14:00.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.