EVROPA - tisková konference po závodě: Fernando Alonso (McLaren), Felipe Massa (Ferrari), Mark Webber (RedBull)
Fernando Alonso - vítěz Na startu byly podmínky hodně komplikované. První tři kola byla neuvěřitelná. Safety-car vyjel na trať a závod byl zastaven, protože závodit se opravdu nedalo. Na suchu byla Ferrari o něco rychlejší než my, ale déšť nám hodně pomohl. V závěru závodu se naše auta zdála být na mokru mnohem rychlejší. Jak osychala stopa, bylo závodění hodně tvrdé a těsné. Dvakrát jsme se dotkli (s Massou), za což se mu omlouvám, protože jsme málem nedokončili závod. Teď se pokusím na všechno zapomenout a užít si vítězství. Tento typ závodu mě vždycky baví. Když jsem jezdil druhý, říkal jsem si, ať je radši sucho, protože druhé místo je docela dobré a asi bych o ně nepřišel. Ale nakonec jsem byl za déšť moc rád a hodně jsem se bavil. Byl to vzrušující závod a jsem šťastný.
Felipe Massa - 2. Měl jsem dobrý start, povedlo se mi předjet Fernanda (Alonsa) a skoro jsem se dostal i před Kimiho (Räikkönena). Dvakrát nebo třikrát jsem byl málem mimo trať, když začínalo pršet. Auto bylo na suchu skvělé a mohl jsem ujíždět, ale bohužel přišel déšť. Nedokázal jsem udržet rychlost a Fernando se rychle přibližoval. Neměl jsem šanci jej udržet za sebou. Překvapilo mě, když mi řekl, že jsem do něj narazil schválně, tak jsem se naštval. Jestli se mu něco nelíbí, není to můj problém.
Mark Webber - 3. Toto umístění si mohu užít, je to pro nás zvláštní den. Tým si to po dlouhé práci zaslouží. Je skvělé získat tolik bodů, zvlášť když David dojel pátý. Nepodařil se mi start a navíc déšť přišel mnohem dříve než jsme předpokládali. Museli jsme se rychle rozhodovat a přezout na přechodné pneumatiky, ale déšť byl čím dál hustší a jízda byla jeden velký akva-planing. FIA udělala dobře, že vyslala safety-car a zastavila závod. Ke konci závodu jsem si začínal myslet, že to prohrajeme, ale naštěstí začalo zase pršet. I tak se Alex (Wurz) nakonec dostal těsně za mě, protože mi už strašně vibrovaly zadní pneumatiky.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.