EVROPA - tisková konference po kvalifikaci: Kimi Räikkönen (Ferrari), Fernando Alonso (McLaren), Felipe Massa (Ferrari)
Kimi Räikkönen - pole-position Nejhorší bylo to dlouhé čekání. Člověk musí být trpělivý, soustředit se a pak udělat to nejlepší, co umí. Byla to složitá situace. Ale měřené kolo se mi povedlo a první místo přišlo nakonec docela v pohodě. Auto je výborné po celý víkend. Ale závod bude dlouhý a těžký. Tady mi to ještě nikdy nevyšlo, tak doufejme, že zítra se to změní.
Fernando Alonso - 2. Před pátou zatáčkou se mi nepovedlo zařadit a v důsledku toho jsem byl nedotáčivý o nějakých 50-60 metrů před šestou zatáčkou. V té chvíli jsem myslel, že první místo je ztraceno, že budu v nejlepším případě pátý nebo šestý, takže druhé místo je velmi milým překvapením. Nehoda je vždy nepříjemná, zvlášť když se stane týmovému kolegovi. Ale i o tom je závodění, musíte se naučit se vším rychle vyrovnat a jít dál, odvádět svoji práci. Když tak dlouho čekáte, ztrácíte koncentraci. Kvalifikace je pak hodně stresující.
Felipe Massa - 3. Jsem myšlenkami doma v Sao Paolo, kde zahynulo 200 lidí při leteckém neštěstí. Chtěl bych pro svoji zemi udělat něco dobrého, proto jsem si dal aspoň ty černé pruhy na helmu a paže.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.