EVROPA - tisková konference po kvalifikaci: Kimi Räikkönen (Ferrari), Fernando Alonso (McLaren), Felipe Massa (Ferrari)
Kimi Räikkönen - pole-position Nejhorší bylo to dlouhé čekání. Člověk musí být trpělivý, soustředit se a pak udělat to nejlepší, co umí. Byla to složitá situace. Ale měřené kolo se mi povedlo a první místo přišlo nakonec docela v pohodě. Auto je výborné po celý víkend. Ale závod bude dlouhý a těžký. Tady mi to ještě nikdy nevyšlo, tak doufejme, že zítra se to změní.
Fernando Alonso - 2. Před pátou zatáčkou se mi nepovedlo zařadit a v důsledku toho jsem byl nedotáčivý o nějakých 50-60 metrů před šestou zatáčkou. V té chvíli jsem myslel, že první místo je ztraceno, že budu v nejlepším případě pátý nebo šestý, takže druhé místo je velmi milým překvapením. Nehoda je vždy nepříjemná, zvlášť když se stane týmovému kolegovi. Ale i o tom je závodění, musíte se naučit se vším rychle vyrovnat a jít dál, odvádět svoji práci. Když tak dlouho čekáte, ztrácíte koncentraci. Kvalifikace je pak hodně stresující.
Felipe Massa - 3. Jsem myšlenkami doma v Sao Paolo, kde zahynulo 200 lidí při leteckém neštěstí. Chtěl bych pro svoji zemi udělat něco dobrého, proto jsem si dal aspoň ty černé pruhy na helmu a paže.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?