EVROPA - KVALIFIKACE: Kimi Räikkönen využil chyby Fernanda Alonsa a připravil si první místo na startu zítřejšího závodu. Lewis Hamilton těžce havaroval po defektu pneumatiky.
Hned v úvodu kvalifikace bylo zřejmé, že techcnické problémy potkaly Davida Coultharda. Mechanici Red Bullu po většinu první patnáctiminutovky pracovali na jeho voze, ale na postup s první šestnáctkou to nestačilo. Ještě větší zklamání je nepostupové místo pro Jensona Buttona. Zdá se, že Honda opravdu znovu ztratila konkurenceschopnost. Hned první částí končí kvalifkace i pro stáje Toro Rosso a Spyker. Winkelhock zůstává i v kvalifikaci 1,5s za Sutilem, rovněž nováčkem, ale již podstatně zkušenějším.
Druhou patnáctiminutovku vyhrál Felipe Massa před McLareny a svým týmovým kolegou Räikkönenem. Do boje o pole-position těsně postupují obě Toyoty. Jarno Trulli udělal hodiny v poslední minutě v šikaně Veedol, ale o postupové 10. místo nepřišel. U Renaultu je úspěšný pouze Kovalainen, Fisichella se bude muset spokojit s 13. příčkou. Alex Wurz se zlepšil, ale i tak zůstává za Rosbergem a Williamsy obsazují šestou řadu na startu. Nijak si už ve druhé části kvalifikace nepolepšili piloti Super Aguri.
Závěrečná část kvalifikace probíhala v prvních deseti minutách tradičním spalováním paliva, ale hned při prvních rychlých výjezdech těžce havaroval Lewis Hamilton. Příčinou byl defekt pravé přední pneumatiky. Zatím není zřejmé, jestli byl Hamilton zraněn. Z vozu se vysoukal pracně, ale sám, poté jej ovšem lékaři odvezli na nosítkách. Kvalifikace byla přerušena téměř na půl hodiny před závěrečným pětiminutovým dramatem. Po restartu byl nejrychlejším Kimi Räikkönen, který s přehledem o více než tři desetiny překonal Felipeho Massu. Fernando Alonso byl ještě rychlejší v prvním i ve třetím sektoru, ale ve druhém udělal chybu a ve finále ztratil 0,2s na Räikkönena. Přes Hamiltona se nakonec dostali všichni, takže pokud britský pilot zítra nastoupí do závodu, odstartuje z páté řady.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?