EVROPA - KVALIFIKACE: Kimi Räikkönen využil chyby Fernanda Alonsa a připravil si první místo na startu zítřejšího závodu. Lewis Hamilton těžce havaroval po defektu pneumatiky.
Hned v úvodu kvalifikace bylo zřejmé, že techcnické problémy potkaly Davida Coultharda. Mechanici Red Bullu po většinu první patnáctiminutovky pracovali na jeho voze, ale na postup s první šestnáctkou to nestačilo. Ještě větší zklamání je nepostupové místo pro Jensona Buttona. Zdá se, že Honda opravdu znovu ztratila konkurenceschopnost. Hned první částí končí kvalifkace i pro stáje Toro Rosso a Spyker. Winkelhock zůstává i v kvalifikaci 1,5s za Sutilem, rovněž nováčkem, ale již podstatně zkušenějším.
Druhou patnáctiminutovku vyhrál Felipe Massa před McLareny a svým týmovým kolegou Räikkönenem. Do boje o pole-position těsně postupují obě Toyoty. Jarno Trulli udělal hodiny v poslední minutě v šikaně Veedol, ale o postupové 10. místo nepřišel. U Renaultu je úspěšný pouze Kovalainen, Fisichella se bude muset spokojit s 13. příčkou. Alex Wurz se zlepšil, ale i tak zůstává za Rosbergem a Williamsy obsazují šestou řadu na startu. Nijak si už ve druhé části kvalifikace nepolepšili piloti Super Aguri.
Závěrečná část kvalifikace probíhala v prvních deseti minutách tradičním spalováním paliva, ale hned při prvních rychlých výjezdech těžce havaroval Lewis Hamilton. Příčinou byl defekt pravé přední pneumatiky. Zatím není zřejmé, jestli byl Hamilton zraněn. Z vozu se vysoukal pracně, ale sám, poté jej ovšem lékaři odvezli na nosítkách. Kvalifikace byla přerušena téměř na půl hodiny před závěrečným pětiminutovým dramatem. Po restartu byl nejrychlejším Kimi Räikkönen, který s přehledem o více než tři desetiny překonal Felipeho Massu. Fernando Alonso byl ještě rychlejší v prvním i ve třetím sektoru, ale ve druhém udělal chybu a ve finále ztratil 0,2s na Räikkönena. Přes Hamiltona se nakonec dostali všichni, takže pokud britský pilot zítra nastoupí do závodu, odstartuje z páté řady.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.