EVROPA - KVALIFIKACE: Kimi Räikkönen využil chyby Fernanda Alonsa a připravil si první místo na startu zítřejšího závodu. Lewis Hamilton těžce havaroval po defektu pneumatiky.
Hned v úvodu kvalifikace bylo zřejmé, že techcnické problémy potkaly Davida Coultharda. Mechanici Red Bullu po většinu první patnáctiminutovky pracovali na jeho voze, ale na postup s první šestnáctkou to nestačilo. Ještě větší zklamání je nepostupové místo pro Jensona Buttona. Zdá se, že Honda opravdu znovu ztratila konkurenceschopnost. Hned první částí končí kvalifkace i pro stáje Toro Rosso a Spyker. Winkelhock zůstává i v kvalifikaci 1,5s za Sutilem, rovněž nováčkem, ale již podstatně zkušenějším.
Druhou patnáctiminutovku vyhrál Felipe Massa před McLareny a svým týmovým kolegou Räikkönenem. Do boje o pole-position těsně postupují obě Toyoty. Jarno Trulli udělal hodiny v poslední minutě v šikaně Veedol, ale o postupové 10. místo nepřišel. U Renaultu je úspěšný pouze Kovalainen, Fisichella se bude muset spokojit s 13. příčkou. Alex Wurz se zlepšil, ale i tak zůstává za Rosbergem a Williamsy obsazují šestou řadu na startu. Nijak si už ve druhé části kvalifikace nepolepšili piloti Super Aguri.
Závěrečná část kvalifikace probíhala v prvních deseti minutách tradičním spalováním paliva, ale hned při prvních rychlých výjezdech těžce havaroval Lewis Hamilton. Příčinou byl defekt pravé přední pneumatiky. Zatím není zřejmé, jestli byl Hamilton zraněn. Z vozu se vysoukal pracně, ale sám, poté jej ovšem lékaři odvezli na nosítkách. Kvalifikace byla přerušena téměř na půl hodiny před závěrečným pětiminutovým dramatem. Po restartu byl nejrychlejším Kimi Räikkönen, který s přehledem o více než tři desetiny překonal Felipeho Massu. Fernando Alonso byl ještě rychlejší v prvním i ve třetím sektoru, ale ve druhém udělal chybu a ve finále ztratil 0,2s na Räikkönena. Přes Hamiltona se nakonec dostali všichni, takže pokud britský pilot zítra nastoupí do závodu, odstartuje z páté řady.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.