FRANCIE - tisková konference po závodě: Kimi Räikkönen (Ferrari), Felipe Massa (Ferrari), Lewis Hamilton (McLaren).
Kimi Räikkönen - vítěz Konečně nám vyšel start, to hodně usnadnilo závod. Auto bylo po celou dobu dobré. Nebylo perfektní, ale byl jsem spokojený. Stačilo mi držet se Felipeho, protože jsem věděl, že budu zastavovat o něco později, a při druhé zastávce se mi podařilo dostat před něj. Byl jsem vzadu trochu víc než jsem chtěl, tak jsem musel jet opravdu na hraně, ale vyšlo to. Nemohl jsem si přát víc. Poslední dva měsíce byly dost těžké, ale po celou dobu jsem věřil, že když budeme pracovat, tak se to zase zlepší. Pořád nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale rozhodně jsem od posledních testů mnohem spokojenější.
Felipe Massa - 2. Přišel jsem o vítězství kvůli pomalejším jezdcům. V prvním stintu jsem byl čtyři sekundy před Kimim, to šlo všechno podle plánu a na trať jsem vyjel zase před ním. Při druhé zastávce jsem uvízl mezi pomalejšími a tam jsem to prohrál, jsem z toho zklamaný. Za ostatními auty jsem hodně postrádal přítlak a nemohl jsem jet dost rychle. Kdybych měl volnou trať, mohlo to být mnohem lepší. Ale jsem rád, že se zadařilo týmu, a že máme první letošní double. Vzhledem k pozici McLarenu v šampionátu je to pro nás hodně důležité.
Lewis Hamilton - 3. Nepodařilo se mi zrovna nejlépe odstartovat a zatím nevím, co se přesně stalo. Viděl jsem, že mě předjíždí Kimi a zkusil jsem se jej držet, ale to bylo bez šance, musel bych mít o hodně rychlejší auto.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.