FRANCIE - KVALIFIKACE: Felipe Massa s Ferrari zajel už pět minut před koncem kvalifikace nejrychlejší čas a z pole-position odstartuje počtvrté v letošní sezóně.
Úvod kvalifikace ovládl Lewis Hamilton, když stejně jako ráno v tréninku překonal obě Ferrari. Alonso znovu zaostal. Mezi odpadlou šesticí není žádné překvapení, pouze je to letos poprvé, co v první patnáctiminutovce končí oba piloti Super Aguri, zatímco Hondy postupují. Albers konečně dokázal zajet lepší čas než Sutil, který však doplatil na technické problémy a nakonec musel monopost odstavit mimo trať ve svém závěrečném nejrychlejším kole. Nepostupuje ani Alex Wurz s Williamsem.
Hamilton před piloty Ferrari vede kvalifikaci i po druhé patnáctiminutovce. Alonso stále není ve své kůži, dostal se před něj i Kubica s BMW. Druhé BMW je hned za Alonsem. Do první desítky se protlačili i Fisichella a Kovalainen na Renaultech a také Trulli s Toyotou. Znovu postavení v TOP-10 vybojoval Nico Rosberg. Druhou částí končí kvalifikace pro Red Bull a pro Hondu.
Závěrečná část kvalifikace byla znovu v režii Hamiltona, ale předposledním výjezdem jej překonal Massa, na jehož čas už nedosáhli Hamilton ani Räikkönen. Alonso se do boje o první místo vůbec nezapojil, protože musel už po prvním výjezdu zajet zpět k mechanikům a na trať se již nevrátil, navíc hrozí penalizace za výměnu motoru. Skvěle se čtvrtým nejrychlejším časem kvalifikoval navrátilec Kubica. Renaultům patří třetí řada.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.