Nigel Stepney je v Itálii vyšetřován policií. Stáj Ferrari obvinila svého vedoucího testovacího centra a bývalého hlavního mechanika ze sabotáže před Velkou cenou Monaka.
Důvodem k podezření není nic jiného, než bílý prášek, který byl objeven na nádržích Felipeho Massy a Kimiho Räikkönena před Monackým závodem. Dostávají rudé šípy do paliva nežádoucí látky? Stáj Ferrari podala na Stepneyho, který teď tráví dovolenou s rodinou na Filipínách, žalobu k soudu v Modeně.
Nigel Stepney, vedoucí testovacího centra Ferrari v Maranellu: "Jsem si jist, že budu v procesu, který právě začíná, očištěn. Je to jen jedna z částí špinavé hry a vše je v rukou mého právníka. Počkám a uvidím, k čemu vyšetřovatelé dojdou."
Bílý prášek byl objeven na nádržích přivezených do Monaka rovnou z Maranella. Informaci přinesly jako první britské noviny Times a proč je podezřelý právě angličan Stepney vysvětlují tím, že Stepney je největším veřejným kritikem reorganizace, která u Ferrari proběhla v souvislosti s odchodem Michaela Schumachera a jeho technického ředitele Rosse Brawna. Stepney označil reorganizaci za rozpad týmu.
Luca Colajanni, tiskový mluvčí Ferrari: "Jestli někdo není spokojen se změnami, které provedlo vedení týmu, pak to ještě neznamená, že se Ferrarri rozpadá. Takové věci by nikdo říkat neměl."
Nikdo nemůže tušit, jestli se vůbec něco stalo a co se děje u Ferrari, ale už teď je jisté, že jménu nejslavnějšího týmu Formule 1 tato až neuvěřitelná situace neprospívá.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.