V posledních třech dnech týmy testovaly v anglickém Silverstone. Od testů si inženýři hodně slibovali, po návratu do Evropy měl každý co testovat.
Formuli 1 čeká dlouhá řada závodů po Evropě, jedním z nich bude i Grand Prix Velké Británie. Začínáme za týden ve francouzském Magny-Cours. Týmy si přivezly nová vylepšení, nejen v oblasti aerodynamiky. Testuje se i v Jerezu, ale časy nejsou veřejné. Pro většinu stájí je Silverstone poslední větší příležitostí něco vyzkoušet.
Úterý ovládl Ralf Schumacher s Toyotou před Pedrem de la Rosou na McLarenu. Rychlý byl Mark Webber, ale odpoledne musel svůj vůz odstavit mimo trať. Monopost Williamsu rozbil japonský testman Kazuki Nakajima. Se Spykerem si zajezdili Adrian Valles a Giedo van der Garde.
Toyota si nejlepší čas pohlídala i druhý den testů, tentokrát v podání Jarna Trulliho. Ten však musel předčit Räikkönenovo Ferrari i Wurzův Williams. Na trati se ukázaly vozy devítí týmů, ale odpoledne jim čáru přes rozpočet udělal hustý déšť. Smůla neopouští Marka Webbera. Ten musel několikrát zastavit kvůli technickým potížím a jeho Red Bull musel být odtahován pod červenými vlajkami.
Ve čtvrtek na závěr testů se do rychlých kol pustil Felipe Massa a jeho Ferrari nemělo soupeře. Druhý Nico Rosberg si vychutnal velmi vyrovnaný souboj o čas s třetím Fernandem Alonsem. Přes sto kol odjel Nelson Piquet Jr., který u Renaultu získává velmi důležitou praxi.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.