V posledních třech dnech týmy testovaly v anglickém Silverstone. Od testů si inženýři hodně slibovali, po návratu do Evropy měl každý co testovat.
Formuli 1 čeká dlouhá řada závodů po Evropě, jedním z nich bude i Grand Prix Velké Británie. Začínáme za týden ve francouzském Magny-Cours. Týmy si přivezly nová vylepšení, nejen v oblasti aerodynamiky. Testuje se i v Jerezu, ale časy nejsou veřejné. Pro většinu stájí je Silverstone poslední větší příležitostí něco vyzkoušet.
Úterý ovládl Ralf Schumacher s Toyotou před Pedrem de la Rosou na McLarenu. Rychlý byl Mark Webber, ale odpoledne musel svůj vůz odstavit mimo trať. Monopost Williamsu rozbil japonský testman Kazuki Nakajima. Se Spykerem si zajezdili Adrian Valles a Giedo van der Garde.
Toyota si nejlepší čas pohlídala i druhý den testů, tentokrát v podání Jarna Trulliho. Ten však musel předčit Räikkönenovo Ferrari i Wurzův Williams. Na trati se ukázaly vozy devítí týmů, ale odpoledne jim čáru přes rozpočet udělal hustý déšť. Smůla neopouští Marka Webbera. Ten musel několikrát zastavit kvůli technickým potížím a jeho Red Bull musel být odtahován pod červenými vlajkami.
Ve čtvrtek na závěr testů se do rychlých kol pustil Felipe Massa a jeho Ferrari nemělo soupeře. Druhý Nico Rosberg si vychutnal velmi vyrovnaný souboj o čas s třetím Fernandem Alonsem. Přes sto kol odjel Nelson Piquet Jr., který u Renaultu získává velmi důležitou praxi.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.